GEMPAR : GUAN ENG KECEWA DENGAN KEPUTUSAN PEMILIHAN....


Malunya orang-orang Melayu yang terhegeh-hegeh nak bersama DAP... Sebelum pemilihan..ramai (orang Melayu yang menyokong DAP) yang menyalak sana-sini kononnya sebagai satu signal kepada orang Melayu bahawa DAP akan berubah.. Dalam pemilihan CEC kali ini, beberapa calon Melayu akan menang untuk membuktikan DAP bukan sebuah parti yang anti-Melayu seperti dulu dan menunjukkan DAP sebuah parti yang dianggotai oleh pelbagai bangsa...

Malangnya suara-suara orang Melayu yang menyokong mereka ini bagaikan " Anjing menyalak bukit, takkan runtuhKeputusan pemilihan Anggota Jawatankuasa Tertinggi Pusat DAP telah membuktikan keikhlasan DAP untuk menerima orang Melayu... DAP tetap untuk komunis-komunis yang anti Melayu..



Berikut adalah senarai penuh calon yang dipilih ke CEC DAP. 

1.  Lim Kit Siang
2.  Lim Guan Eng
3.  Karpal Singh
4.  Chong Chieng Jeng
5.  Loke Siew Fook
6.  Vincent Vu
7.  Tan Kok Wai
8.  Gobind Singh Deo
9.  Tony Pua
10. Teng Chang Khim
11. Fong Kui Lun
12. Nga Kor Ming
13. Chong Eng
14. Chow Kon Yeow
15. Liew Chin Tong
16. M Kulasegaran
17. Boo Cheng Hau
18. Teresa Kok
19. Teo Nie Ching
.20. Ngeh Koo Ham

17 Cina, 2 Bangali & 1 India..."Malaysian Malaysia" dan tak salah jika EP kata hampir kesemua nama-nama yang menang dalam senarai CEC pernah mempersoalkan hak keistimewaan orang Melayu/Islam di Malaysia sebelum ini...Jadi secara logiknya..mana mungkin mereka sanggup menerima orang Melayu dalam CEC yang nak jaga kepentingan orang Melayu dalam DAP...

Kalau ada pun..wakil itu dilantik oleh Guan Eng..kriteria calon yang dilantik mesti pakar menjadi tunggul yang pandai mengangguk..(Kalau tak percaya tanya Tunku Aziz...)



Adakah Guan Eng akan melantik salah seorang daripada orang Melayu yang kalah dalam pemilihan CEC??....Itu EP tak pasti..Jika mereka bermaruah dan sedar kedudukan mereka didalam DAP..sudah pasti mereka tidak akan menerima perlantikan itu..


Cuba baca betul-betul kenyataan Lim Guan Eng dibawah....
"Kita mahu menjadi parti pilihan untuk orang Melayu, khususnya di Bandar supaya mereka menyertai dan mengundi kita."
Adakah orang Melayu hanya layak  menyetai dan mengundi mereka tetapi tidak layak untuk memengang jawatan bersama mereka??Fikir-fikirkan...





Kesemua lapan pemimpin DAP Melayu yang bertanding bagi merebut jawatan Anggota Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC)disingkir apabila kalah dengan keputusan teruk pada Kongres Kebangsaan ke-16 DAP yang berlangsung hari ini.
Keputusan tersebut sekaligus membuktikan parti dominasi kaum Cina itu tidak memberi laluan kepada mana-mana calon Melayu termasuklah Zairil Khir Johari, yang berkhidmat sebagai Setiausaha Politik kepada Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.
Zairil cuma memperoleh 305 undi manakala Lim meraih 1,576 undi. Sejumlah 1,823 perwakilan mengundi bagi memilih 20 orang barisan kepimpinan DAP bagi tempoh 2012-2015.
Calon lain yang disingkir ialah Anggota Jawatankuasa DAP Pulau Pinang Zulkifli Mohd Noor (216 undi), Senator Ariffin S.M Omar (348), Naib Pengerusi DAP Johor Ahmad Ton (347 undi), Timbalan Pengerusi DAP Pahang Tengku Zulpuri Shah Raja Puji (121), Pengerusi DAP cawangan Desa Manjung Solaiman Op Syed Ibrahim (98), Roseli Abdul Ghani (39) dan Harun Ahmad (28).
Zulkifli ketika ditemui berkata mesej yang diperjuangkannya selama 25 tahun untuk menempatkan kaum Melayu dalam CEC parti itu tidak sampai ke peringkat akar umbi.
"Apabila kita katakan Malaysian Malaysia itu, maknanya kita mesti mewakili semua agama, semua bangsa, semua kaum... seimbang. Mesej yang saya sampaikan selama ini belum sampai ke akar umbi. Mereka masih lagi mengundi, memilih pemimpin berpandu kepada bangsa," katanya kepada Bernama di sini.
Beliau berkata pemilihan itu juga tidak berlandas kepada kebolehan dan pengalaman calon dalam memperjuangkan parti.
"Belum ada perubahan di situ. Keputusan hari ini tak de seorang pun calon Melayu... Mungkin pemimpin atasan yang bertanding mesti nak jaga kepentingan masing-masing, bukan kepentingan parti," katanya. - BERNAMA

GEMPAR : GUAN ENG KECEWA DENGAN KEPUTUSAN PEMILIHAN.... GEMPAR : GUAN ENG KECEWA DENGAN KEPUTUSAN PEMILIHAN.... Reviewed by Empayar Pemuda on 8:05 AM Rating: 5

8 comments:

  1. sedar-sedarlah melayu.

    ReplyDelete
  2. bersatulah melayu.megapa kamu bodoh.lihatlah apa yang berlaku di negara arab.israel tak dapat dikalahkan malah berani membunuh org islam.insaflah melayu dlm pas pkr,dap dll parti.terhegeh-hegeh nak berkawan dgn cina, cina tak heranpun.

    ReplyDelete
  3. pada hj Hadi Awang keluarlah dari Pakatan

    ReplyDelete
  4. Betapa bodohnya org melayu yg masuk DAP ni. Sanggup kah tengok malaysia ni di perintah oleh bangsa lain. nanti jadi macam singapore, melayu merempat di tanah air sendiri.

    ReplyDelete
  5. Kesiannya melayu bodoh yg ingin jadi pemimpin dalam dap Ta dengar cerita org melayu bodoh ni dah mula mengamalkan makan gunakan kayu sepit berak tak bebasuh supaya biar sama bau dgn bau cina tapi satu lagi blum orng mlayu bodoh blum buat iaitu makan babi cuma dia gunakan kuah saja daging diketepikan. cuba lagi masa akan dtng jangan kecewa.

    ReplyDelete
  6. melayu mane yang gampang sgt ni!!!!!ni la melayu cepat sgt terpedaye!!brape yang dieorang kasi?korang ni x reti2 nak bersyukur ke?aku rase kerajaan skrg ni dah cukup baek dah...bukak mate korang luas2...aku kesian betol la ngan korang niiiiii

    ReplyDelete
  7. Lagi satu, kalo ko bukan beragama kristian, nescaya xde tmpt la dlm DAPig. Cuba kira brp ramai yg beragama kristian menang dlm pemilihan. DAPig bukan lg parti cauvinis cina tapi telah pergi jauh lg menjadi parti extremis kristian. Sama mcm hamPAS.

    ReplyDelete
  8. Ini lah kuda buta dap,nak dpt tempat pun susah lagi pula nak dpt cln PRU 13.Jgn mimpilah.Tugas anda hanya mengikut telunjuk DAP saja utk menghancurkan bangsa dan ugama. Buka mata dan berlapang dada wahai sahabat kita.

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.