KENAPA DR ASRI BUAT U TURN SOKONG NURUL IZZAH??


Sebelum ini Dr Asri ada buat kenyataan menerusi akaun facebooknya yang menyatakan dia menyokong Nurul Izzah dalam isu kebebasan memilih agama @ murtad..


Tetapi..mungkin selepas melihat video tersebut, Dr Asri sendiri yang meminta Nurul Izzah memberi penjelasan kerana Dr Asri sendiri berpendapat kenyataan seumpama itu mungkin boleh memberi pelbagai reaksi. Di situ, mungkin berlaku salah tafsiran kerana ia tidak diterangkan dengan mendalam...



EP tidak mahu menuduh sesiapa..tetapi bukankah sebagai seorang ustaz dan bekas mufti..Dr Asri sepatutnya bersifat adil menilai isu..dan bukannya hanya mendengar dari sebelah pihak sahaja..

EP nak tanya pada Dr Asri..sudahkah Dr. Asri melihat video ucapan Nurul Izzah semasa forum “Islamic State: Which version? Whose responsibility? sebelum membuat kenyataan ini.. "saya rasa kita kena berhati-hati mempercayai sumber berita yang disiarkan oleh sesetengah pihak.."

Bukankah kenyataan itu umpama menghukum tanpa mendengar penjelasan dari pihak yang satu lagi??
KENAPA DR ASRI BUAT U TURN SOKONG NURUL IZZAH?? KENAPA DR ASRI BUAT U TURN SOKONG NURUL IZZAH?? Reviewed by Empayar Pemuda on 7:16 PM Rating: 5

14 comments:

  1. dajalllllllllllll dah maiiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  2. Dr MAZA menjadi talian hayat Nurul Izah...Yusuf Qurdawi pula Talian hayat Bapak nya

    ReplyDelete
  3. Hampa semua ni bangang ka?terutamanya umnokarat pelax,,,sampai jahil dan tak faham apa2 sedangkan semuanya kalau ada akai dan beriman akan faham apa maksud yang Nurul Izzah tu sampaikan..memang penyokong umno ni kebanyakannya tongong dan tak tau menilai mesej sebenar,,yang tau hanya dengar fitnah dari barua2 hampa ,,memang pelax semua,,terutamanya blogger2 proumno yang tongong2

    ReplyDelete
  4. Anon 8;24Babi paspkr dah marah.
    Ulamak besar pkr fatwa songsang, ada babi merenget.
    Wahai babi 8;24,ini bab akidah..
    Oh ya lupa pulak,babi mana ada akidah terutama babi paspkr laknatullah.
    Kalimah Allah pun sibabi jual inikan pula isu murtad.
    Babi..babi.
    bila la nak bertaubat.

    ReplyDelete
  5. Maza muhu cover line nurul izzah.

    ReplyDelete
  6. asri ni sama standard dgn azhar idrus....aku ingat pandai...rupa rupanya hampeh!!!

    ReplyDelete
  7. Kembalilah ke jalan ALLAH wahai saudara-saudaraku. Jaga lidah dan tutur kata. Gunakanlah akal fikiran kurniaanNya dalam apa jua tindakan dan perbuatan. Mudah-mudahan kembalinya kita kepada ALLAH kelak dengan beroleh kesejahteraan dan tempat yang terbaik disisiNya.

    ReplyDelete
  8. Anon 8:24, mulut celupar betina mana yg cakap kata org melayu boleh bebas pilih agama dan galakkan utk murtad? Dia tu seorang islam kah atau bukan? kenapa dia tak nak pertahankan agamanya sendiri walaupun pahit didengar oleh puak2 kafirun tu? TAPI...YANG SIAL TU TETAP TAK BERSALAH....yang herannya...UMNO yg tak terlibat walau sebesar hama tu pun dituduh BERSALAH !!! TAK KE SIAL PUNYA ANAK ....DAH BAPA PUN MCM SIAL PEJUANG LGBT...ANAK PUN JADI SYAITAN..

    ReplyDelete
  9. Itu ulamak 'maksum'. Salah jadi betul, betul jadi salah!

    ReplyDelete
  10. Itu ulamak 'maksum'. Salah jadi betul, betul jadi salah!

    ReplyDelete
  11. Kenapa dr.asri buat u turn sokong nurul izzah??...Pasal telor dr.asri semakin mengecut di-genggam oleh nurul....kehkehkeh.

    ReplyDelete
  12. DrMAZA nih paham ke x Bahasa Omputeh.. Ke dia buat2 banggang.. Nurul call je.. Trus pecaya bulat2... Smpi xsiasat benda nih betul atau salah..

    ReplyDelete
  13. "Bila dua belah pihak sesama islam bertelingkah, maka damaikan lah mereka; jika masih bertelingkah lagi, maka rujuklah quran & hadis". Ustaz Asri perlu sbg pendamai bukan sbg pembela!

    ReplyDelete
  14. tak hairanlah masa zaman muhammad saw pun dah ada putar belit islam tambahan sekarang dah jauh sangat dari zaman muhammad saw

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.