HOT : UCAPAN KHAIRY YANG MEMBUATKAN PAKATAN HARAM TERBAKAR...??



Khairy Jamaluddin dalam ucapannya mendedahkan pelbagai kepincangan dan pentadbiran caca merba di semua negeri di bawah pakatan pembangkang yang telah membuka mata rakyat.
Di Selangor misalnya, kata beliau apa jadi dengan Skim Tabung Anak Wawasan Selangor (TAWAS) yang dicanang, digendang, gegak gempita seantero negeri?
Tegas beliau janji untuk beri simpanan tetap 100 ringgit untuk setiap anak Selangor, ditempelak keras dalam Laporan Audit.
Jelas beliau apa tidaknya, harapan nak ringankan beban keluarga punah berderai.
Dalam 61 ribu permohonan, hanya 36 peratus sahaja diluluskan.Kalau ikut KPI saya, itu sudah gagal betul namanya. Ternyata, Tawas sudah tewas!
Itu belum kita jengok masalah di UNISEL. Tidak payah saya berhujah panjang, cukup sekadar mengingatkan Pakatan bahawa mengikut Laporan Audit 2008, UNISEL merekodkan keuntungan 5.97 juta ringgit, hasil warisan pentadbiran BN. Namun, selang dua tahun sahaja, segala keuntungan hangus dek kerakusan dan ketidakupayaan pembangkang – dari untung terkumpul hampir 6 juta ringgit, menjunam  rugi 47.3 juta ringgit pada tahun 2010.
“Saya cadangkan, sebelum berjanji memberi pendidikan percuma, betulkanlah dulu kepincangan di UNISEL”, katanya ketika menyampaikan ucapan Ketua Pemuda UMNO sempena Persidangan Tahunan Pemuda UMNO 2012 di Dewan Tun Ismail, PWTC di sini, hari ini.
Tambah beliau lagi itu baru laporan audit Tawas dan Unisel, janji-janji pra PRU12, bagaimana pula?
“Mana janji pendidikan tadika percuma?  Mana janji mencarum Takaful untuk warga emas dan si kurang upaya? Mana elaun ibu tunggal, sampai dah kena saman? Mana elaun khas surirumah?
Mana janji bekalan air percuma setiap bulan tanpa syarat?
“ Itu Selangor, belum lagi kita perhalusi apa yang jadi di Kedah, Kelantan dan Pulau Pinang”, ujarnya.
Di Kelantan pula kata beliau harapan Program Ladang Rakyat, bagi membantu golongan miskin dengan pemberian dividen dan gaji untuk peserta, punah berkecai tak kesampaian.
Katanya lagi ia bukan sahaja gagal, malah amalkan kronisme pula.
“Bertempik terlolong mereka jaja kononnya kita amalkan kronisme, namun bagaikan musang berbulu ayam, dalam diambakiprojek dipajak kepada syarikat kroni pilihan Kerajaan Pas sendiri, tanpa penilaian terperinci.
“Mereka bising projek Lynas dan Pengerang kerana kesannya kepada alam sekitar. Ini lah apabila gajah depan mata tak nampak, kuman seberang lautan mereka nampak. Kawasan tadahan air di Bukit Pos Pasik, tercemar akibat pembalakan melampau dan pembukaan ladang rakyat.
“Orang asli juga terpaksa berdepan dengan penyakit apabila air tadahan kotor berlumpur. Ini belum lagi kita cakap tentang bekalan air kotor yang terus menyeksa rakyat Kelantan”, katanya.
Manakala di Pulau Pinang jelas beliau sandiwara pembangkang yang kononnya menjaga rakyat, terkulai rebah dalam kes tanah Taman Manggis, tanah yang sepatutnya dibina rumah kos rendah sebaliknya dijual kepada syarikat swasta.
“Saya ingin mengucapkan tahniah kepada Pemuda BN Pulau Pinang kerana telah mendedahkan penipuan Ketua Menteri dengan menyahut cabaran menyediakan wang untuk beli tanah tersebut. Tapi sehingga hari Lim Guan Eng diam membisu tak berani sahut cabaran, takut pecah tembelang”, ujarnya.
Di Kedah pula jelas beliau pengurusan pentadbiran negeri Kedah lebih kecamuk, boleh buat pelaburan di luar negara tanpa kelulusan lembaga pengarah dan mendedahkan wang kerajaan negeri dalam pelaburan berisiko tinggi.
Penyelewangan katanya berlaku di sana-sini, termasuk dalam  menyediakan rumah kos rendah untuk rakyat termiskin.
“Ada bukti menunjukkan kontraktor yang tak cukup syarat dilantik dan pelik bin ajaibnya pula ada bayaran untuk satu kontraktor dibayar kepada pihak lain.
“Ada kontraktor yang membuat tuntutan berulang-ulang pada kerja yang sama dan pada unit rumah yang langsung tak wujud. Ini dosa besar bila kita mencuri dari golongan miskin melalui rasuah dan sikap tidak amanah”, katanya.
Begitulah tegas beliau  rencah pentabdiran Pakatan, tanah dirampas, peruntukkan digadai, alam sekitar dihina dan pengurusan kewangan cacamarba.
“Kalau dapat mentadbir negara, habis punah, kita semua menempah celaka. Kalau kita mahu memperbutirkan satu persatu janji populis dan kegagalan pakatan pembangkang, jawabnya sampai ke subuh kita bersidang.
“Cukup sekadar saya sebut, peluang mentabdir di beberapa negeri telah mereka tong sampahkan. Janji tinggal janji, tak cekap mentadbir kewangan dan negeri, pendek kata mereka memang tak mampu, tak layak memerintah negara!”, katanya, -MediaUMNO
HOT : UCAPAN KHAIRY YANG MEMBUATKAN PAKATAN HARAM TERBAKAR...?? HOT : UCAPAN KHAIRY YANG MEMBUATKAN PAKATAN HARAM TERBAKAR...?? Reviewed by Empayar Pemuda on 2:26 PM Rating: 5

26 comments:

  1. Huh...pedas ...pedas...podeh kate org nogori...membara jubor penganut pakatan dengar...

    ReplyDelete
  2. Salam Bro,inilah ucapan yang aku tunggu dari Ketua Pemuda.Kita mahu dia lebih keras dan tegas untuk menjelaskan segala kepincangan Kerajaan Pembangkang.

    ReplyDelete
  3. ye ke pedas!!!

    apa kata komentator2 ini:

    http://www.malaysiakini.com/news/215338 wakakakakaak

    ReplyDelete
    Replies
    1. malaysiakini takbolih percaya kaki pembohong. pakatan bangang

      Delete
    2. Sian pnyokong pr ni, x abis2 kene kencing ngan wartawan cina lahhanat msiakini..bodonye tahap lembu, klu lembu boleh gak wat korban..

      Delete
  4. cai2 pr boleh la angguk2 baca m.kini kena kencing pun angguk je cam cai2 pas taksub sangat

    ReplyDelete
  5. Ekor bergelumang tahi macam pencacai umno bongok. Kepincangan yg nyata kenapa tak sebut dlm perhimpunan umnongok. Sepatutnya bincangkan hal parti sendiri, betulkan rumah sendiri dulu sebelum nak betulkan rumah orang lain. Kalau berani cuba sebutkan tentang NFC, kapal tak selam, yang terbaru kamera RM200000 dan lagi dan lagi. Barulah orang respek. Baru nampak pemuda UMnonya. Bagi penyokong UMNONGOK lu pikirlah sendirii . Itupun kalau lu ada otak (masih mau sokong umnongok lagi ka)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasngok ape kurangnye, ucapan tantawi cam pondan je itu ari..pon same gak dok sibuk hal umah org..pasngok2..pale otakmu cukup bongok.

      Delete
  6. cakap macam pukimak ,hampa kata hebat???kesian umno dan sibangang.

    ReplyDelete
  7. Pasai NFC kan tgh bicara..lgpon cume pinjaman..kene bayar balik la..bukan mcm wet 600 juta kjaan pusat bg kat Kelantan utk selesaikn mslh air...yg nyata air ttp karat ..tapi wet xtau p mana...

    Pasai kapalselam kan dah trbukti xde perbicaraan LANGSONG kat Perancis..suaranakharam sndiri mengakui...tu la ..dok baca kitab haprakah, keldaian daily, msiaPUkini tu yg tambah BANGANG...

    Cer tanya ANUwar mana dia songlap wet 3 billion...xpon yg paling mudah tanya ANUwar MANA JAM OMEGA....mst berdarah jubor kamu kalo tanya dia...

    kah kah kah kah

    ReplyDelete
  8. Kesian tengok pencacai UMNO mencari makan dengan menjilat air liur pembesar UMNO. Insaflah wei... duit yang anda bagi makan kat anak2 dan isteri tu haram wei....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni contoh terbaik komen drp seekor lembu..Elok la ko sokong pas, mmg situ la tmptnye org cam ko..

      Delete
  9. kesian pencacai ANUwar, tak pasal2 tarasa kepedasan dan kepanasan jubo dan pala hotak...kekekekek..

    ReplyDelete
  10. Peminpin PR pankatan angkat taik cina dap terutamanya PAS ternyata mmang Parti paling bodo piang hina dimuka bumi ni... sedar ngan x sedar kpada orang pas ni... depa ni di hanyut dan ketinggalan zaman berzaman, PAS kejam PAS zalim PAS tolak silalturrahim....

    ReplyDelete
  11. Peminpin PR pankatan angkat taik cina dap terutamanya PAS ternyata mmang Parti paling bodo piang hina dimuka bumi ni... sedar ngan x sedar kpada orang pas ni... depa ni di hanyut dan ketinggalan zaman berzaman, PAS kejam PAS zalim PAS tolak silalturrahim....

    ReplyDelete
  12. Peminpin PR pankatan angkat taik cina dap terutamanya PAS ternyata mmang Parti paling bodo piang hina dimuka bumi ni... sedar ngan x sedar kpada orang pas ni... depa ni di hanyut dan ketinggalan zaman berzaman, PAS kejam PAS zalim PAS tolak silalturrahim....

    ReplyDelete
  13. EH? HABIS PR TU ELOK SANGAT KE? VIDEO ADA..ISU RASUAH ADA...ISU KETIRISAN ADA..ISU KAUNSELING ADA...ISU AISKRIM ADA...ISU KANTOI ADA...ISU GAG ORDER ADA..ISU 4BIJIK KERETA DALAM 4 TAHUN ADA...

    APSAL TAK JAGA RUMAH SENDIRI DULU? DOK SIBUK HENTAM PIHAK LAWAN? TAK MALU KE?

    ReplyDelete
  14. kesian umno ni,rasa kalau kalah nanti, huru hara dibuatnya..

    ReplyDelete
  15. alaaa,KJ!!tak heran aku...dia dulu duduk budak tingkat 4...

    ReplyDelete
  16. SANGAT TERBAIK! SANGAT JELAS! DAN SANGAT KELAKAR.. KETAWA SEBELUM BACA!! WAKAKAKAKA

    http://amenoworld.blogspot.com/2012/11/kantoi-kerjasama-dengan-israel.html

    ReplyDelete
  17. NOVEMBER 28, 2012 7:02 PM and 7:20PM

    lu ingat blog ni, utusex (oppsss kena saman berkali2), berita hairan dan TV3 suku boleh percaya!!!?takdak bohong!!? apa jaminan bhai!!!? tapi realitinya.. diulangi realitinya.. sekali diulangi REALITINYTA ramai komentar malaysiakini dari komentar blog iniiiiiii!! wkakakakaka sudah panas!!?

    ReplyDelete
  18. HUJAH GELI2 YANG TERBAIK LOOOO!!!

    http://amenoworld.blogspot.com/2012/11/ini-pakcik-yang-jual-buku-kesesatan.html

    http://amenoworld.blogspot.com/2012/11/jawapan-kepada-maaf-najib.html

    ITU SEBAB AMENOWORLD BLOGGERS POLITIK NOMBOR WAHID!! KALAH PAPAGOMOL!! LU PUNYA BLOG?? ADA APA BHAI!!! WAKAKAKA

    ReplyDelete
  19. nampak sangat penyokong2 PAS di atas bodoh, bukan ke hujah itu hujah debat, kalau nak di bangkang hujah lah cara debat bukan condemn tak berasas, baca dan faham sebelum menentang hujah kj, fikir dengan otak dikepala bukan dikepala lutut atau di kepala taik..

    ReplyDelete
  20. weh ore PAS weh, mu tahu boh (boss) mu ajak gi neraka, napo tak ubah halue nak gi syurga, kot tak mboh umno pun mu keluor PAS sebab nok gi syurga yang beto.Aku dah lamo beci PAS jak Hadi tipu aku pase aqidah.

    ReplyDelete
  21. org melayu pembangkang jadi anjing hindu dan cina mkini,.

    ReplyDelete
  22. ucapan paling bangang dari ketua pemuda umno...ckhairy ni nak amik hati pdf bos dia yg songlap duit kapal selam tu...aGAR dapat jd calon lg pru 13 nanti dan bolih berharap sangat jd menteri,,bodoh x sedar diri masih berkhayal hoi bodoh khairi,,,ko tahu x? BINI bos ko tu anti kat kamu...selagi dia ada ko jgn mimpi ini semua...dari malumat yg diterima dlm pru 13 nanti nasib ko jd calon paling tipis...sbb dia yg tentukan bukan pimpinan parti tau?





    /

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.