Wednesday, October 31, 2012



Akhbar The Straits Times melaporkan iklan "Indonesian maids now on SALE!!!" yang menjadi kontroversi beberapa hari yang lepas telah mencetuskan kemarahan rakyat Indonesia...EP harap pihak yang bertanggungjawab harus memandang serius dalam menangani isu ini kerana kecetekan pemikiran orang yang membuat iklan ini telah menyebabkan negara dan rakyat Malaysia susah...
An advertisement in Malaysia for cut-price Indonesian maids has gone viral online in Indonesia and sparked new outrage over an issue that has long divided the two countries.
Indonesian Foreign Minister Marty Natalegawa has phoned his Malaysian counterpart to complain and web users have vented their anger over the flyers tacked to trees in Kuala Lumpur which read "Indonesian maids now on sale!!" "Now your housework and cooking come easy. You can rest and relax. Deposit only 3,500 ringgit (S$1,400)" reads the ad, which was posted online at the weekend by an Indonesian campaigner for migrant workers' rights.
"Let's boycott travelling to Malaysia, they have become even more disrespectful," said Arifin Sutrisno on Twitter.
Labour ministry spokeswoman Dita Indah Sari told AFP: "Saying Indonesian workers are on sale is likening a human being to a commodity. This is unacceptable."

4 comments:

Anonymous said...

Om Sai Ram? rasanya ini puak penyokong Sai Baba punya kerja...kat Chow Kit pulak tu...hehehe

Ku tahu siapa punya kerja!

Anonymous said...

orang lain punya keje , nama Malaysia juga yang buruk .. yang rakyat dan pemimpin indon ni pun satu baghal , bebal dan bodoh , taktau bezakan antara tindakan kerajaan dan individu yang nak kaut untung ...

Anonymous said...

yang paper pun satu haru juga. mudah saja terima advertise macam ni. satu salal satu lol.

Anonymous said...

ok lah tu org indon pun bkn semua bik sgt mai konon nk keje aleh2 wat kje lain n suka cari suami org...

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.