HOT : DIBOGELKAN UNTUK MINTA SEDEKAH....


Aktiviti peminta sedekah semakin hari semakin rancak dan boleh dikatakan golongan peminta sedekah tersebut kini semakin berleluasa terutama sekali di kawasan tumpuan orang ramai.  

Namun, tidak semua peminta sedekah menghulur tangan atas kerana untuk sesuap nasi sebab pada masa kini sudah banyak sindiket yang menggunakan mereka yang kurang berupaya untuk meminta sedekah dan hasil yang mereka perolehi di berikan pada pihak yang tidak bertanggungjwab tersebut.

EP tahu ramai rakyat Malaysia yang baik hati dan kesian melihat golongan yang minta sedekah ni..niat ikhlas nak tolong sebab kita tengok ada yang cacat, OKU, kusut masai dan macam-macam lagi...tapi, kalau kita terlalu berbuat baik pada orang minta sedekat ni, bagi EP lebih banyak negatifnya berbanding positif.

Pernah tak kita terbaca dan melihat kisah-kisah di televisyen atau akhbar tentang bagaimana sindiket yang menjalankan aktiviti mengemis ni bertindak zalim ke atas wanita, kanak-kanak dan golongan OKU..

Ada laporan mengatakan yang mereka ni secara sengaja dibutakan, dipotong tangan atau kaki, diseksa semata-mata untuk menimbulkan rasa simpati orang ramai apabila memandang mereka...dan terbukti taktik mereka telah berjaya...

Cuba lihat gambar-gambar ini..Situasi ini berlaku di negara China dimana  seorang kanak-kanak perempuan yang berumur 11 tahun dibogelkan dan disuruh untuk mengemis di tepi jalan oleh sindiket mengemis di negara itu..

Sebab apa sehingga dibogelkan??...sebabnya saingan diantara sindiket-sindiket sengit..ramai sangat yang tiada kaki dan tangan, buta...jadi mereka perlu fikir cara yang terbaru untuk meraih simpati orang yang lalu lalang disitu..

Adakah kita mahu perkara yang sama terjadi di negara kita ini??

** Pelik betul la...bagaimana rakyatnya yang lalu lalang di situ hanya boleh melihat sahaja apa yang berlaku di hadapan mata mereka tanpa perasaan belas kesian terhadap budak itu...

HOT : DIBOGELKAN UNTUK MINTA SEDEKAH.... HOT : DIBOGELKAN UNTUK MINTA SEDEKAH.... Reviewed by Empayar Pemuda on 1:07 PM Rating: 5

5 comments:

  1. Bangsa ini sangat pelik gaya peradaban, tata susila dan cara mereka berfikir. kes budak telanjang sambil minta sedekah ini tidak seberapa. Ada kes budak umur 4 tahun dilanggar dengan sengaja oleh kereta dinegara Cina sedang mengelupur hancur separuh badan mereka selamba saja lalu buat buat tidak tahu..SATU ORANG pun tiada yang nampak terkejut atau tergamam atau mahu memberikan bantuan. selamba saja mereka berlalu..

    ReplyDelete
  2. law di sana mcm once broken considered sold..u sentuh..u kena tuduh dan u jatuh hukum..

    ReplyDelete
  3. Bila sindikit berebutan dan orasng ramai mudah percaya dengan penipuan. Apa saja boleh berlasku.

    ReplyDelete
  4. apa nak pelik negara komunis yang tak mempercayai ujudnya TUHAN sebab tu sifat kasih sayang telah hilang dari perasaan mereka yg ada jiwa mereka dipenuhi sifat syaitan tamak ,pentingkan diri hasad dengki tu la komunis jgn lupa mat sabu sokong wooooooooo

    ReplyDelete
  5. manusia jenis pentingkan orang yang kaya dan pandai business. yang meskin biar mampus semua, dibuat hamba abdi.agama itu macam kebudayaan sahaja. ulama bodoh tempatan ada yang dah depa jual. hingga agama islam dipermainkan mereka sokong. ulama taik ayam pandu.

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.