Tuesday, October 2, 2012



Seperti yang kita tahu DS Najib telah 
mengumumkan pakej khas one-off, bernilai RM300 juta, bagi belia yang berusia 21-30 tahun, dan memperoleh pendapatan bulanan sebanyak RM3, 000 dan ke bawah....
dan pengumuman ini telah membuatkan puak-puak pakatan haram meroyan kerana ianya 
memberi manfaat kepada 1.5 juta belia...ramai tu...

Tak kan Anwar nak tengok saja kot...Arahan telah dikeluarkan kepada Rafizi untuk buat counter attack pasal isu rebet ni..Jom kita tengok apa Rafizi kata...

...Walau bagaimanapun, pengarah strategik PKR, Rafizi Ramli, berkata langkah itu hanya akan memperkayakan peniaga, kerana Najib juga mengumumkan bahawa rebat hanya akan sah apabila dibeli dari kedai-kedai yang dilantik.
"Ia adalah satu pengumuman yang bodoh. Berapakah harga sebuah telefon pintar? Harga purata adalah sekitar RM1,000”.
"Jika anak muda mahu menikmati rebat RM200, dia akan terpaksa membelanjakan RM800 dari poket sendiri untuk membeli telefon pintar. Jadi, peniaga mendapat RM800”.
"Jika anda tidak mengeluarkan RM800 anda tidak akan mendapatkan telefon pintar. Mereka yang akan mendapat manfaat adalah peniaga yang dilantik, bukannya Rakyat, " kata Rafizi....
1. Apa jenis punya alasan ni yang Rafizi bagi..."Langkah itu hanya akan memperkayakan peniaga"..salah ke DS Najib merancakkan ekonomi Malaysia..membantu peniaga-peniaga ini...lagi satu, mana ada orang berniaga yang nak rugi...mesti la nak untung bodoh oiii...


2. Rafizi kata harga purata sebuah telefon pintar adalah sekitar RM1,000...Untuk pengetahuan Rafizi harga sebuah telefon pintar paling murah di pasaran ialah RM400 (Samsung Galaxy Y & HTC Explorer)..Kalau ditolak dengan rebet RM200, harganya cuma RM200...tak murah ke tu?? EP rasa semua belia mampu untuk pakai telefon pintar...Adakah ini satu pengumuman yang bodoh?? 

3. "Jika anak muda mahu menikmati rebat RM200, dia akan terpaksa membelanjakan RM800 dari poket sendiri untuk membeli telefon pintar. Jadi, peniaga mendapat RM800”. - Memang la peniaga yang dapat RM800 tu..Habis tu ingat RM800 tu semuanya untung peniaga yang jual telefon pintar tu ke?? Mana nak letak kos telefon pintar, sewa kedai, bil-bil elektrik & internet, gaji pekerja...

4. Mereka yang akan mendapat manfaat adalah peniaga yang dilantik, bukannya Rakyat - Bab siapa yang dapat manfaat, EP rasa pembaca sendiri boleh nilai...

Lagi kenyataan yang dibuat oleh Rafizi...

Rafizi juga mengkritik peraturan yang ditetapkan oleh kerajaan untuk mendapatkan telefon pintar tersebut, pembeli juga mesti melanggan pakej internet. 
"Itu bermakna anda tidak boleh lagi menjadi pengguna prabayar yang anda perlukan untuk melanggan pakej internet jika anda mengambil kesempatan daripada rebat, yang pasti kos akan menjadi lebih tinggi.
"Ini akan terus meningkatkan perbelanjaan orang-orang yang membeli telefon pintar. Ia adalah ekonomi bodoh Najib. Dia tidak faham? Dia tidak berfikir? " Kata Rafizi. 
"RM200 tidak mencukupi untuk membeli telefon pintar. Pengumuman adalah hanya untuk menarik pengundi muda. Jika Najib fikirkan dia boleh memenangi pilihan raya umum yang akan datang dengan skim itu, dia akan silap."
Beliau menambah bahawa Najib telah menyediakan gula-gula untuk kumpulan sasaran tetapi telah melakukan sedikit untuk wanita dan warga emas dalam Bajet 2013.Free Malaysia Today

Nampak tak bertapa terdesaknya puak-puak pakatan haram ni... Siapa yang bodoh sekarang...

7 comments:

Anonymous said...

semua perniagaan tu nak berikan pada kroni umngok

Anonymous said...

anon 1742...
wah banyak ko punya kroni, yng jual kat low yat tu byk melayu ke cina bengap...??? sahla ko ni penchacai PR Otak singkat.....

Anonymous said...

syukurlah tu..dapat jugak..ada ke orang nak bagi ko rm200 free camtu je? kalau tak nak, toksah beli smartphone. takde masalahnye..kerajaan tak paksa pun. cuma sape2 yang nak beli, nak langgan internet..maka LAYAK dpt rebat rm200 tu...itupun tak faham ke? apsal la bangang nak mampos puak2 Perosak Rakyat ni?

Zakir said...

Terserlah kebodohan idea bila si rafizi lembu ni bukak suara. Kesian brother anuwar bin ibrahim (b.a.b.i), lembu tambatannya dah semakin bodoh dan bebal sebab hari2 bukak mata je berfikir mcmana nak memfitnah, mengondem, perlekeh dan menghentam org lain. Mcm le dia tu bagus sangat, bila bukak mulut jer, baunya lebih busuk dari bangkai lembu. Bodoh!

Zakir said...

Satu lagi statement bodoh mcm lembu dari pencacai brother anuwar bin ibrahim a.k.a babi.

Anonymous said...

Rafizi Nnt boleh kena sondol bontot ngan Anwar nih.. Bg statement mcm baru lepas minum todi...

ZoRRo...

Anonymous said...

pengarah strategik yg paling bodo...ekonomi kalu tk dijana ..camana nk bergerak encik

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.