HOT : AISHAH KATA MELAYU LINGKUP DIBAWAH UMNO...??


Setahu EP artis-artis yang masuk PAS ni...semuanya berhijrah ke imej lebih Islamik kerana kecewa..Jadi tak hairanlah mengapa dalam sekelip mata sahaja, mereka sudah pakar berceramah...sebab PAS tugaskan mereka khusus untuk memburukkan kerajaan BN dan UMNO...tak lebih daripada itu..

Cuba tengok isi kandungan ceramah antara Abby dan Aishah...kedua-duanya sama..mula-mula menceritakan pengalaman mereka berhijrah dan kemudiannya menghentam kerajaan...tak lebih daripada itu...Inilah hebatnya Islam PAS..
Personaliti yang berhijrah, Wan Aishah Wan Ariffin (gambar) meluahkan rasa rugi sekiranya tidak menggunakan peluang untuk berdakwah di pentas PAS bagi mendekatkan masyarakat dengan agama. 
“Ada orang tanya kepada saya mengapa tidak berdakwah sahaja dan bukan terbabit dalam politik kalau betul-betul hendak menjadi pendakwah. 
“Saya beritahu kalau berdakwah sahaja tanpa ada kuasa politik tentunya suruhan agama tidak dapat dilaksanakan dengan lebih berkesan. 
“Jadi tidak salah PAS menggunakan artis yang berhijrah untuk menarik minat orang ramai yang berbagai. Saya juga guna bakat dan kebolehan yang ada untuk menarik masyarakat datang mendengar ceramah," katanya pada ceramah di Dataran Safa Marwah di sini malam tadi. 
Wan Aishah yang susur galur sebelah nenek lelaki yang berasal dari Bunut Payong Kota Bharu memberitahu sejak terbabit dengan PAS, beliau terus dihalang mencari rezeki seperti dilakukan sebelum ini biar pun ada kelayakan. 
“Seolah-olah mereka bertanya sekarang awak sokong pihak mana dan bukannya memberi pertimbangan kepada kelayakan yang ada pada seseorang. 
“Saya percaya orang Melayu kekal tidak berubah biar pun negara sudah 55 tahun merdeka selagi masih diberi peluang Umno menerajui negara. Jadi sekarang kita perlu lakukan perubahan segera,” katanya.

HOT : AISHAH KATA MELAYU LINGKUP DIBAWAH UMNO...?? HOT : AISHAH KATA MELAYU LINGKUP DIBAWAH UMNO...?? Reviewed by Empayar Pemuda on 10:23 AM Rating: 5

13 comments:

  1. Si malaun ni dah tak boleh nak cari makan dalam hiburan, tu sebab dok meroyan dengan pak-pak lebai hijau. Nak dakwah bukan tak boleh tapi kena dakwah diri sendiri dulu, bersihkan hati sucikan jiwa, yang dia buat bukan dakwah tapi ceramah politik....bengong tahap gaban ni..duit royalti lagu dulu dok makan lagi tak????

    ReplyDelete
  2. ikut pada niat kaw sndiri la...!

    ReplyDelete
  3. Inilah jadinya bila agama dijadikan alat untuk kepentingan politik. Politik berlandaskan agama memang sangat baik, tapi bila agama dijadikan alat politik, sangatlah tidak baik. Alasan berdakwah tapi terang2 ceramah politik.

    ReplyDelete
  4. hang ni dah lah bangang buta kayu lagi.cuba hang tengok keliling hang betoi betoi,hang tak nampak ka banyak perbezaan melayu dulu dengan melayu sekarang termasuklah hang sama.apa punya orang hang ni,kalau dah bangang tu tetap bangang walau pun belajax tinggi sampai luax negeri

    ReplyDelete
  5. Dia ni nama aja belajar diluar negara bukan belajar pun dok berkepit dengan jantan mat saleh terlalak sana terlalak sini dah tak laku balik sini sama juga la ne pandai pula dok kata kat orang tak betul sebenarnya dia sendiri yang tak betul. Insaflahhh.

    ReplyDelete
  6. Dia ni dah sewel sebenaqnya.

    ReplyDelete
  7. dia ni bukan ada keturunan orang asli ke. kalau betul jangan sibuk pasal bangsa melayu sebab dia bukan melayu tulen. kalau nak berdakwah lantak ko la aisyah. tapi ko mengutuk memburukkan kerajaan tu ko study kat obersea dulu kalau ko pinjaman ke biasiswa ke ko dah habis bayar ke?

    ReplyDelete
  8. Ini lah masalahnya kalau betina kemaruk butuh.
    Bercakap pun dah melalut.
    Berucap pula di hadapan jantan-jantan gila burit.
    Itu barula padan.
    Sibetina gila hbutuh.
    Sijantan PAS gila burit.
    NGAM....

    ReplyDelete
  9. sibangang ni dulu dah hampakan mak bapak org suruh belajar dia bantai melalak jgn le pulak skarang nak hampakan mak bapak org lain pulak

    ReplyDelete
  10. Syukur, artis yang dulu melalak dan terpekik2 pun dah sedar dan bersama PAS. Kita bila lagi? Kalau Aisyah nak duit dia tak akan bersama PAS. Kalau mau duit duduk dalam UMNO (Untuk Money N Ongkos)

    ReplyDelete
  11. Larangan Mengutuk dan Mencela Orang Islam.

    Orang Islam haruslah dihormati kecuali orang islam itu sendiri telah mencabuli kehormatannya enggan melanggar perintah Allah dan Rasulnya. Menjatuhkan kehormatan orang lain dengan kejian, cacian, celaan dan kutukan adalah dilarang keras oleh agama.

    Firman Allah swt, Ertinya; "Dan orang-orang yang ,menyakiti orang-orang mukmin tanpa sesalahan yang mereka lakukan, maka sesungguhnya mereka telah memikul kebohongan dan dosa yang nyata".

    - (Al-Ahzab: 58)

    Mengutuk orang mukmin tanpa alasan yang hak adalah satu dosa besar. Sabda Nabi saw, yang bermaksud: "Mengutuk orang mukmin itu sepertilah membunuhnya"
    - (AR Al Bukhari)

    "Mencerca orang mukmin itu adalah fasik dan membunuhnya adalah kafir"
    ( Hadis Muttafaq 'Alaih)

    "Tidak menuduh seorang mukmin akan mukmin yang lain dengan fasik atau kafir, melainkan tuduhan itu kembali kepadanya jika kawannya yang dituduh itu bukan seperti yang dituduh".

    - ( HR Al-Bukhari, Ahmad, Ibnu Hibban)

    " Sesungguhnya sesorang itu apabila ia mengutuk sesuatu, maka kutukan itu naik ke langit, lantas pintu-pintu langi ditutup untuknya, lalu ia turun ke bumi, maka ditutup pintu-pintu untuknya, kemudia ia berpaling ke kanan dan ke kiri. Apabila ia tidak memperolehi tempat ia kemabli kepada benda yang dikutuk, jika ia berhak dengan kutukan itu, dan jika tidak, kembalilah ia kepada orang yang mengutuknya sendiri".

    (HR. Abu Daud dan Ahmad)

    Kutukan hanya bolah dilakukan terhadap orang kafir, munafik dan orang-orang yang dikutuk Allah dan rasul. Orang-orang yang berbuat maksiat juga boleh dikuruk atau adi cela dengan syarat nama tidak disebut secara terang-terangan. Kutukan terlarang secara mutlak terhadap orang-orang yang mukmin yang baik-baik.

    Firman allah swt, bereti: " Kemudian marilah kita meminta sungguh-sungguh (kerpada Allah) supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang ynag dusta"

    -( Ali "Imran: 45)


    Anda yang berada di atas ni,.
    Dimanakah anda pada masa ini?

    ReplyDelete
  12. Wan Aishah ni duduk dlm ketegori mana ?( org kafir, munafik dan orang yg dikutuk Allah dan rasul }.

    Dah tua nih Wan Aishah buat amal ibadah banyok-banyok, rezeki pun nanti masuk dari sumber yang tak diketahui ( pehe kot dok hok nih ) bor la komplain pasal rezeki or demo dok pehe rezeki tu lagu mano?

    Tak pehe tanyo Pok Nik or susoh-susoh mu mintok jar elaun bulenene dari Pok Nik. Bor lar kecek bodo-bodo nih.

    ReplyDelete
  13. kalau nak berdakwah pon tak payahlah menggunakan kuasa politik.NABI pon dulu berdakwah tak pakai kuasa politik.DIA berdakwah sambil berniaga.islam pun tak suruh kita gunakan kuasa politik kalau nak berdakwah.dalam ALQURAN ada menyebut sikit lebih kurang;BERPESAN PESANLAH KAMU UNTUK KEARAH KEBAIKAN.bagitulah lebih kurang bunyinya.tak ada sebut suruh guna kuasa politik.yang penting kita kena ikhlas,jujur bertutor mesti teratur,tak mengata orang dan niat kerana ALLAH.itu saja.dalam kubur nanti malaikat MUNGKAR dan NANGKIR tak tanya kita ;apa parti kamu.dari itu kalau nak berdakwah tak payahlah guna kuasa politik.

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.