KESIAN OSTAZAH ABBY..HIDUPNYA KINI TERTEKAN....


Penceramah terbaru Pas, Abby Abadi kecewa kerana terlalu banyak publisiti dan fitnah yang dilemparkan kepadanya selepas menyertai Pas berbanding semasa bergiat aktif dalam industri hiburan.

Katanya, ramai pihak mempertikaikan penghijrahan yang dibuat kepada imej bertudung disebabkan oleh Pas dan bukan kerana ALLAH.

“Hidayah yang diturunkan ke atas saya bukan hidayah sesat dan setuju menyertai Pas kerana ingin sama-sama membantu menyebar dakwah.

“Selepas menyertai Pas, kefahaman terhadap Islam lebih mendalam dan diakui bahawa sebelum penghijrahan banyak melakukan kesilapan serta tidak mengikut syariat Islam secara keseluruhan,” katanya.

Beliau berkata, Jika diberi pilihan masuk syurga atau masuk televisyen, saya pilih masuk syurga walaupun diakui masih cintakan bidang lakonan.


Katanya, perubahan imejnya juga banyak memberi cabaran terutama daripada rakan seperjuangan yang memandang sinis tidak kurang juga menganggap perubahannya sekarang tidak secara keseluruhan atau untuk mendapat publisiti murahan.

“Pelbagai fitnah dilemparkan termasuk saya telah berkahwin dengan seorang ahli politik parti Pas dan tidak faham kenapa penghijrahannya dilihat dari sudut negatif.

“Hakikatnya saya tidak suka dengan cara hidup sekarang iaitu berdakwah secara terbuka tetapi yakin pilihan yang dibuat adalah tepat sebagai platform menjelaskan bahawa Islam dan politik sememangnya tidak boleh dipisahkan,” katanya.

**cepat-cepatlah nikah ostazah Abby oiii...tak payah susah-susah nak ceramah sana sini nak masuk syurga...jaga suami dengan baik pun dah boleh masuk syurga....
KESIAN OSTAZAH ABBY..HIDUPNYA KINI TERTEKAN.... KESIAN OSTAZAH ABBY..HIDUPNYA KINI TERTEKAN.... Reviewed by Empayar Pemuda on 5:56 PM Rating: 5

7 comments:

  1. cukup-cukup le!! hidup nie bukannya macam lakonan....

    ReplyDelete
  2. tak kisah lah Abby kalau kau tu tertekan ke menekan..janji masyukkkkkk!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. dengar nasihat akil hay, kurangkan bercakap, low profile...jgn menghentam. Nak hijrah baguslah. Tapi klu berceramah menghentam org tu tak betul, org ni tak lurus...awak dah lurus sgt ke?

    ReplyDelete
  4. Mana ada abby tertekan ?siapa menekan abby kan dia ni janda............tak sedap ditekan .......abby yang kena menekan baru best

    ReplyDelete
  5. memang baik penghirahan Abby tapi...sebelum komen ulamak pi lah belajar tinggi dulu.. jangan baru dengar dua tiga ceramah agama dah berlagak pandai dalam selok-belok islam..lepas keluarkan fatwa sendiri.... baik-baik penghijrahan masuk syurga.. terpesong dengan PAS masuk neraka... ingat2

    ReplyDelete
  6. Abby tak sedar dia dipergunakan oleh parti politik untuk meramaikan kehadiran orang saja.

    ReplyDelete
  7. nak sgt...tanggung la sendiri..hasil dr mengaku pandai sgtt

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.