Friday, September 7, 2012


Hahaha..tak sempat nak melamar...dah ditolak bulat-bulat...Agak-agaknya kenapa ye Ustaz Azhar Idrus tolak lamaran PAS?? Bukankah kononnya PAS merupakan satu-satunya parti yang memperjuangkan Islam di Malaysia..Bak kata pencacai DAP dalam PAS.."Kalau sayang Islam undilah PAS"...

Kalau benarlah PAS memperjuangkan Islam di Malaysia dengan cara yang betul...EP pasti Ustaz Azhar Idrus tidak akan menolak lamaran PAS ini...kerana ini merupakan platfom atau ruang yang terbaik baginya untuk mengembangkan syiar Islam di Malaysia...tetapi ini sebaliknya yang berlaku...alasannya Ustaz Azhar enggan terlibat secara langsung dalam politik kerana mahu terus berdakwah dengan cara sendiri....fikir-fikirkanlah...


**Dah sedap-sedap pakai ferarri...tak kan nak naik tukar naik kancil kot... duit tabung ceramah mana cukup nak tampung bayar ferarri...hehehe

Penceramah bebas, Azhar Idrus yang kini sebagai sandaran Pas memeriahkan ceramah politik parti itu menolak menjadi calon pada Pilihan Raya Umum Ke-13.
Pesuruhjaya Pas negeri, Abdul Wahid Endut berkata, beliau difahamkan Azhar enggan terlibat secara langsung dalam politik kerana mahu terus berdakwah dengan cara sendiri.
“Beliau merupakan ikon khususnya di kalangan generasi muda, jika beliau berada di platform kita, ia sesuatu yang baik, tetapi awal-awal lagi beliau sudah menolak. 
“Difahamkan, beliau menolak sebelum kami sempat membuat penelitian, lagi pun nama beliau tidak dikemukakan secara rasmi, cuma disebut-sebut di kalangan ahli parti," katanya

5 comments:

Anonymous said...

Mungkin Azhar Idrus tolak jadi calon sebab yakin PAS akan kecundang pada PRU 13 nanti.Semoga menjadi kenyataan. Aamiin.....

Anonymous said...

kala dia betul2 berani dan mahu merubah senerio pemerintahan negara dia akan bertanding dan mungkin cerah calun Mursyidul, tapi dia mungkin tahu itu tak mungkin berlaku kerana banyak sangat kelemahan pada parti tu..tak nampok jalan boleh berjaya..bior lah dia berdakwah jek..dan moga dia berdakwah secara berhemah kepada semua..

Anonymous said...

setuju la dia x jd calon PAS wlupun dia sokong PAS sbb ustaz azhar dh jd ikon kepada sbhagian rkyat msia..kalau masuk politik mgkin nada ceramahnya akn jd politik dn org pun mgkin akan berkurangn nk follow ceramhnya

Anonymous said...

Sebab belum tentu menang/kalah.NAPOK...

Anonymous said...

hehehe... pasti komen aku tak disiar.. tak apa, yg penting admin blog ni pas ti baca. napok dok cara ust. azhar. walau dah popular x amik kesempatan nok jd calon. klu umno, sngaja tonjol2 diri dgn harapan dipilih jd calon. tak caya, tgk ler beberapa kerat yg baru kenal politik cari tapak dlm umno. pasti bila dioffer...tgk mereka punya reaction. dulu ada ust umno... smpi kena penjara sbb nak mengampu n kuasa... hehehe sori bro.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.