HOT : KENYATAAN AKHBAR YANG PALING BODOH DAN MEMALUKAN PERNAH DIBUAT...??


Setelah berada dalam tahanan polis selama 15 jam, akhirnya gadis ini tampil memohon maaf secara terbuka. Beliau yang juga seorang model sambilan ditahan kerana insiden menghina gambar perdana menteri dan isteri ketika himpunan janji demokrasi anjuran pembangkang.
Bercakap dalam sidang media di ibu pejabat DAP di Kuala Lumpur, Ong Sing Yee, 19, memohon maaf dan menegaskan itu bukan hasratnya. Dia tidak berniat menghasut.
Bercakap kepada pemberita dalam bahasa Mandarin, yang diterjemahkan peguamnya, Ong berkata beliau menghadiri perhimpunan Janji Bersih kerana perasaan ingin tahu dan terikut-ikut dengan peserta lain yang bertindak demikian.

 Agak kelakar bila membaca kenyataan maaf yang dibuat oleh model sambilan ini..
.
1. Kenapa gadis yang kurang ajar ini buat kenyataan akhbar dalam bahasa Mandarin dan terpaksa diterjemahkan oleh peguamnya walaupun dia sudah menetap di Malaysia selama 19 tahun?? Tak reti cakap bahasa Melayu atau mengelak daripada ditanya wartawan...

2. Dia menegaskan kelakuannya yang biadap dan kurang ajar itu bukan hasratnya..dan dia tidak berniat untuk menghasut...habis tu apa tujuannya dia bertindak sedemikian...saja suka-suka ke??

3. Dia sertai perhimpunan itu sebab perasan ingin tahu dan terikut-ikut dengan peserta lain yang bertindak sedemikian...

Fuyoo..macam ni punya alasan pun ada ke...??Kalau budah 5 tahun bagi alasan macam ni boleh percaya la juga...tapi ini dah 19 tahun....tak de akai ke budak ni..tak reti nak membezakan mana yang betul dan salah....Kalau macam tu buat apa mohon maaf...

EP harap tindakan yang tegas akan dikenakan pada gadis yang kurang ajar ini...supaya ianya dapat dijadikan pengajaran remaja pada yang lain...berfikir sebelum membuat sesuatu perkara yang bodoh dan memalukan keluarga..




HOT : KENYATAAN AKHBAR YANG PALING BODOH DAN MEMALUKAN PERNAH DIBUAT...?? HOT : KENYATAAN AKHBAR YANG PALING BODOH DAN MEMALUKAN PERNAH DIBUAT...?? Reviewed by Empayar Pemuda on 10:24 PM Rating: 5

15 comments:

  1. aku rasa kala ditanya nama2 negeri2 dlm Malaysia ni ada berapa pun dia tak tahu, apatah lagi nama2 negeri tuu..percaya lah..

    ReplyDelete
  2. orang cina bawak sekali segala peguam dap
    yang mamat melayu bodoh tu pi sorang jer takde pn anjing pas or pkr nak backup

    cina minta maaf dah bole settle
    mamat melayu tu kena buang kolej lepas tu bangga plak konon us bole tunjuk juboq

    kesimpulannya : melayu sokong pr bodo

    ReplyDelete
  3. klu di tanya negeri2 di M'sia dia akan jawab....Johol........Negeli Semilan...Kelah...Pellis....Telenganu......Pelak...

    ReplyDelete
  4. terus terang saya cakap puak2 yg pijak gambar pemimpin atau pun kibar bendera ni......tak kira la kerajaan ke pembangkang....adalah puak yg tak ada akal fikiran langsung.....cakap mudah2 puak2 BODOHHHHHHHH!!!!!!!!!! saja yg buat...

    ReplyDelete
  5. lahir,besar,sekolah dimalaysia masih tidak boleh bercakap bahasa kebangsaan,pelik kan!tapi itulah kenyataanya,

    ReplyDelete
  6. itu permohonan maaf adalah sebagai helah supaya tidak di dakwa di mahkamah di bawah akta hasutan.... harap pihak berkuasa tidak termakan dengan helah tsbt...

    ReplyDelete
  7. tangkap dan dakwa...maaf tiada bagimu..maaf yg bukan ikhlas....langsi punya amoi sochai

    ReplyDelete
  8. Buat onar dan minta maaf,esok boleh buat lagi..Kepala pemimpin Melayu dijijak,kalau kena bangsa mereka macam mana?? akan dimaafka??...kita masih tak lupa maki hamun cina namewee..!!Apa pihak berkuasa dah dayus ka? Cacing dah pun naik kemata !!!

    ReplyDelete
  9. Jenis cine mcm ni yg xtau ckp bahasa kebangsaan haruslah dihantar ke negara asal beliau kerana gadis ini terlalu bengong untuk menetap dinegara malaysia ni....kalau disuruh makan taik pun mungkin cine keparat ni sanggup...

    ReplyDelete
  10. tapi kalau amoi ni ditanya apa itu cina dol dia pun menjawab wa itu wa punya nama woo anuat jubut sulah janji mau kasi hantam woo

    ReplyDelete
  11. So u all thi lua thanne buley bayangkan la, butak-butak di datalan malam tu semuanya boto-boto belake. Ikut-ikutan me. Bukan sokong Pi-At. PR lanciau...

    ReplyDelete
  12. ala,die tu cina x tau ckp mlyu x ksh lg,khairul fahmi yg mlyu tu ckp b.i.mse kne interview,ape cite???

    ReplyDelete
  13. Anon 9.48

    cAkap bi ok apa...itu menunjukkan yg dia boleh menguasai bahasa antarabangsa...dah tentu2 dia tau ckp melayu...ko ader???

    ReplyDelete
  14. Perlu di hukum utk jd ikhtibar supaya perkara ni tk berulang..Hukuman nya 100 jam keje sukarela khidmat masyarakat, lawatan kehospital pesakit kansee kerajaan, kekem perlindungan pelarian dri luar negeri..lihat apa yg kerajaan Malaysia telah lakukan selama ni tanpa kira bangsa dan ugama..biar dia hadhiri seminar2 tentang Malaysia kini dan semasa perang Jepun dan ancaman komunis.. klu tk suka buang aje taraf warga negara tu...

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.