HOT : JANJI TERBARU ANWAR...RUMAH MURAH UNTUK RAKYAT...


Bajet cadangan Pakatan Rakyat (PR) minggu hadapan akan mengetengahkan perumahan mampu milik, subjek sensitif bagi penduduk kota dan kesatuan sekerja telah meminta Barisan Nasional (BN) untuk bertindak terhadap harga rumah yang semakin meningkat lebih cepat daripada peningkatan tahap pendapatan.

PKR sebelum ini berjanji untuk memotong harga kenderaan, menawarkan pendidikan tinggi percuma dan bergerak pada harga perumahan dilihat sebagai pemanis untuk memenangi lebih banyak sokongan bagi menguasai Putrajaya dalam pilihan raya umum seterusnya yang perlu diadakan menjelang pertengahan 2013.

Pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli berkata cadangan bajet PR akan diumumkan pada 24 September oleh ketua pembangkang, Anwar Ibrahim dan akan menangani dua isu yang menyebabkan harga perumahan meningkat.

Rafizi berkata terdapat juga keperluan untuk mengawal selia pemaju yang memberi rebat dan diskaun selepas menetapkan harga.

Beliau berkata terdapat banyak “barangan seluk cekal” memerlukan kajian, dan menambah cara BN menagani krisis tidak terperinci dan cukup menyeluruh untuk membendung spekulasi.

“Kerajaan juga telah melepaskan peranan menyediakan perumahan kepada kontraktor swasta, jadi sekarang kita dalam PR perlu melihat cara berbeza untuk mengimbangi bekalan untuk perumahan yang mampu dimiliki,” kata Rafizi, sambil menambah bahawa tidak ada sebab bagi kontraktor untuk membina rumah mampu milik.

Beliau berkata cadangan dalam bajet PR disokong oleh harga latar belakang dan tidak akan termasuk dasar-dasar terdahulu yang dijanjikan oleh pakatan pembangkang itu.

“Tanggungjawab adalah kepada kami bagi membuktikan bahawa rancangan adalah berdaya maju, seperti yang telah dilakukan dengan dasar kenderaan dan juga dengan dasar PTPTN, angka dan aliran tunai yang kita berikan akan seimbang,” kata Rafizi.

Beliau juga membayangkan bahawa pelan perumahan yang mampu dimiliki oleh PR akan menggabungkan pembaharuan yang dilakukan di Pulau Pinang, kerajaan diketuai oleh setiausaha agung DAP, Lim Guan Eng, seorang lagi akauntan terlatih.
HOT : JANJI TERBARU ANWAR...RUMAH MURAH UNTUK RAKYAT... HOT : JANJI TERBARU ANWAR...RUMAH MURAH UNTUK RAKYAT... Reviewed by Empayar Pemuda on 2:12 PM Rating: 5

4 comments:

  1. rumah murah....???

    penduduk kampung buah pala yg kau kata nak bantu tu.. apa cite.. dah menang berkuasa bukannya kau bantu tapi habis kau gondolkan...

    kalau dapat negara alamatnya kena jual lah macam kg buah pala...

    PM nak bentang bajet kau nak bentang bajet.. bajet tong kosong boleh laa..

    bajet budak tadika tu lagi mantop dari bajet nuar ni.. tapi bila tanya duit ambik mana..?? dia jawap tak tau.. kalau tanya nuar sebijik jawapan macam budak tadika tu..

    kalau dikumpulkan dah berlori2 janji2 nuar ni tapi masih buat janji lagi... sbb ramai puak2 nuar ni yg dah terlampau taksub.. kalau nuar kata akan bagi emas lima kilo seorg satu pun, pasti pengikut2 nuar ni akan percaya dan melompat2 kegumbiraan... bodoh punya.. pecacai.. otak dah jumud

    ReplyDelete
  2. X PAYAH PERCAYALAH DIORG NI..DIORG BUKAN KERAJAAN SENANGLAH NAK BERJANJI...

    ReplyDelete
  3. Kenapalah tak dibuat di Selangor dahulu?

    ReplyDelete
  4. apa aljub rumah murah hai lawak pasal pembangkang perintah selangor ngn p,pinang harga rumah melambung tinggi

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.