HOT : INILAH TATOO JULIA PEREZ YANG MENGHINA ISLAM....

Julia Perez tidak henti-hentinya menimbulkan kontroversi. Setelah beberapa waktu lalu menuntaskan nazar dengan menari erotis di perempatan lampu merah, kini mantan kekasih Gaston Castagno itu menuai kritik dari pemuka agama di tanah air kerana mempamerkan tato kaligrafi yang berlafalkan 'hayya 'alal falah'.

Kontroversi ini muncul ketika Jupe dengan bangga mempamerkan tato barunya ke media internet. Dalam foto itu Julia Perez yang mengenakan rok span setinggi lutut berwarna coklat muda dan baju pesta model kemban berwarna perak yang memperlihatkan belakangnya. Di bahagian belakang itulah tulisan kaligrafi arab tersebut berada.

Seperti yang diketahui, lafaz yang berarti 'mari meraih kemenangan' ini merupakan salah satu kalimat yang biasa diserukan saat azdan.

Ketua Majelis Ulama Indonesia (MUI) KH Amidhan mengecam penggunaan tato tersebut. Ia menyebut tato itu melecehkan agama Islam kerana meruapakan lafaz Alqur'an.

"Ayat Al Quran dan hadist itu tidak boleh di bawah ke toilet . Kalau itu ditulis dibelakangkan itu dibawa saat buang air besar/kencing. Itu sangat melecehkan," kata Amidhan seperti yang dikutip Jurnal Nasional.  "Bila ada yang beranggapan tato adalah seni, seharusnya seni juga mendasarkan pada prinsip-prinsip ajaran agama Islam. Jangan agama dikalahkan oleh seni."

Di lain tempat, Ketua Umum PP Pemuda Muhammadiyah, Dr. Saleh Partaonan Daulay juga memberikan komen yang tidak jauh berbeza. Ia bahkan menuduh aksi ini sebagai bagian dari cara Jupe mencari sensasi.




"Julia Perez adalah artis yang dikenal sebagai orang yang suka mencari sensasi. Banyak kes yang kelihatannya disengaja untuk mencari perhatian publik. Pernyataan-pernyataannya pun sering sekali keluar dari kelaziman," ungkapnya kepada Rakyat Merdeka Online.

Foto-foto Julia Perez dengan tato itu sudah tersebar di dunia maya. Sebuah media dalam jaringan memuat tiga fotonya dalam berbagai pose. Hingga kini belum diketahui bila Julia Perez yang gemar mempamerkan aurat itu membuat tatto kaligrafi tersebut. Juga belum diketahui pasti apakah tatto itu adalah tatto permanen atau atau tatto sementara.

(ma/opnsr/rmol/jurnas)

HOT : INILAH TATOO JULIA PEREZ YANG MENGHINA ISLAM.... HOT : INILAH TATOO JULIA PEREZ YANG MENGHINA ISLAM.... Reviewed by Empayar Pemuda on 2:59 AM Rating: 5

4 comments:

  1. Pakcu Rantau PanjangSeptember 7, 2012 at 10:27 AM

    Memang manusia suka mencari dan membuat sesuatu yang pelik atau aneh. Apa lagi untuk tujuan glamour.Ini datang dari kalangan artist apa lagi ada juga dari budak-budak U , pendemo dan manusia yang di panggil ulamak. Berbagai perkara aneh dari perbuatan, ucapan dan fatwa....dan yang paling aneh/pelik ada penyokong yang tetap menyokong perkara anih seperti ini.......biar pun orang lain kata terlalu anih untuk diterima...walahualam

    ReplyDelete
  2. damn u julia!!!haram jadah punye julia!!dah la x lawa,pastu buat kontroversi....julia ni kalo ade depan mate aku ni,aku rejam dalam air taik babi!!!

    ReplyDelete
  3. Setan julia peres nama Yg diartikan sbenarnya ada julia perex alias jablay sesekali aja saya lihat didepan mata ta pasung sampean heei julia perex rendahan. Ngaku muslim ! Muslim macam apa kaw hei juli perex bau ee

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.