DAP RAYU..NGEH SUDAH MINTA MAAF..TAK KAN KITA NAK HAPUSKAN DIA??


Aik..Bukan Guan Eng ke selalunya yang buat kenyataan kepada media bila ianya melibatkan parti DAP??..Kenapa tiba-tiba Dr Tan Seng Giaw  pula yang beriya-iya buat kenyataan nak menyelamatkan Ngeh kali ini..Yang lain nak selamatkan diri kot...takut hilang undi Melayu....hahahahaha...

Cuba baca kenyataan yang dibuat oleh Dr Tan Seng Giaw untuk menyelamatkan bossnya daripada terus dikecam oleh umat Islam di Malaysia...


DAP dilihat tidak akan melayan desakan Umno agar Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham, yang kini berhadapan dengan kontroversi mesej Twitter, agar dilucutkan kesemua jawatan dalam parti komponen Pakatan Rakyat (PR) itu.

Menurut Timbalan Pengerusinya, Dr Tan Seng Giaw, Koo Ham akan diberi nasihat dan diambil tindakan susulan yang wajar dan adil memandangkan pemimpin itu telah pun memohon maaf.

Seng Giaw berkata, permohonan maaf Koo Ham sendiri menggambarkan pemimpin DAP Perak itu mendengar nasihat yang diberikan parti.

“Kita sudah bagi nasihat pun sebelum ini supaya sentitif terhadap perkara yang berkaitan agama. Tapi jika perkara itu berlaku, seperti Ngeh (Koo Ham), kita akan fikirkan tindakan yang sewajarnya serta adil,” kata beliau kepada Sinar Harian Online pagi ini.

Ahli Parlimen Kepong ini juga dilihat memberi gambaran semua pihak perlu terbuka untuk memaafkan Koo Ham dan tidak wajar meminta dikenakan tindakan tegas, sebagaimana didesak Umno, kerana telah pun meminta maaf kelmarin.

“Beliau pun sudah mohon maaf, apa lagi kita boleh buat, tak akan kita nak hapuskan dia pula, dan saya yakin Islam agama yang murah hati,” katanya kepada Sinar Harian Online pagi ini.

Menurutnya, Koo Ham, yang juga Ahli Parlimen Beruas, akan terus diberi nasihat dan akan dikenakan tindakan sewajarnya atas keterlanjuran beliau dalam isu mempertikaikan langkah umat Islam mengadakan bantahan menentang filem Innocence of Muslims ketika mesyuarat jawatankuasa eksekutif pusat minggu hadapan.

Semalam, ramai pihak mendesak DAP mengambil tindakan tegas terhadap Koo Ham termasuk melakukan siasatan terhadap kenyataannya baru-baru ini.

Dalam pada itu, ada juga yang mengatakan permohonan maaf tidak cukup bagi membersihkan perbuatan biadapnya dan menggesa DAP memecatnya.

Justeru, Seng Giaw berkata, DAP sentiasa mengambil kira semua perkara yang melibatkan sentiviti termasuk agama, kaum dan sebagainya.

Tambahnya, keterlanjuran Koo Ham dalam mengeluarkan kata-kata yang menghina agama lain memang tidak wajar, namun hukuman yang sepatutnya dikenakan adalah keatas pengeluar filem kontroversi tersebut.

“DAP sentiasa bertegas dengan perbuatan yang menghina agama, kaum orang lain, tapi orang perlu dihukum dan dipersalahkan sekarang adalah pembuat filem tersebut.

“Kita juga tidak suka agama orang lain dihina sebegitu rupa, dan sasaran kita yang tepat adalah pembuat filem itu," katanya lagi.

**Memang Islam agama yang murah hati...sebab tu cina-cina yang kurang ajar seperti Ngeh ni tak takut nak menghina dan memperlekehkan Islam...apa susah..lepas hina...minta maaf...bukan nak kena apa pun...Bayang apa kan jadi jika Ngeh berada di Pakistan dan mengeluarkan kenyataan seperti ini...apa akan jadi padanya?? 

Inilah jadi bila baik hati sangat...senang kena pijak kepala...lagi satu DAP ni tak habis-habis nak salahkan orang lain...memang la pembuat filem haram jadah tu yang bersalah dan patut dikenakan hukuman..tapi yang Ngeh ni sibuk nak tunjuk pandai apa hal...menyibuk hal agama lain??
DAP RAYU..NGEH SUDAH MINTA MAAF..TAK KAN KITA NAK HAPUSKAN DIA?? DAP RAYU..NGEH SUDAH MINTA MAAF..TAK KAN KITA NAK HAPUSKAN DIA?? Reviewed by Empayar Pemuda on 2:40 PM Rating: 5

4 comments:

  1. ngeh kong kam nie, memang patut dikenakan hukuman yang paling berat. sipencetus asal pon memang dajal laa kan. si ngeh kong kam sememangnya biaDAP anti Islam, haramkan untuk mengundi kapir harbi ini! tan (teo nia seng) siaw ni pon nak cari nahas jugak, ajar dap dulu, sekarang!

    ReplyDelete
  2. Senang betul nak tutup salah..provok lps tu minta maaf..klau org melayu buat siang malam 24 jam non stop mainkan isu sama..nie namanya double standard..yg melayu pr yg kayu pulak senyap sribu bahasa..nak harap pak sheikh al jub langsung xberbunyi..jgn lebih2..sabar melayu ada had nya..aku ramai jgk2 kwn2 cina dan india tp xprnh kurang ajar dan biadap mcm pemimpin DAP ni..mereka hormat org melayu dan agama islam..cuma org DAP je yg ULTRA RASIS..untuk lu DAP " TEO NIA SENG LU.."

    ReplyDelete
  3. Kalau betul dia pemilik 'Old Town Coffee' jom kita boikot jer!

    ReplyDelete
  4. Dengan Mudahnya Tan Seng Giaw kata Islam agama yang murah hati...Melayu Islam di Malaysia sekarang ni tak faham lagi ke maksud Kafir Tan ni..Maksud Laknatullah Tan ni senang je ..Islam dan melayu pada pandangan babi Tan senang dihina pastu minta maaf kira settle..esok kalau dia terpijak mana2 kepala melayu islam pun dia kata" mintak maaf saya terpijak, tapi saya dah minta maafkan"..

    Kalau DAP dapat memerintah, bila dia tukar2 perlembagaan negara ini dan hapuskan kuasa Raja-raja Melayu pun dia kata "minta maaf kita terpaksa tukar dan dah berlaku pun, tapi DAP dah minta maafkan"..So kita Melayu Islam ni faham ke tak apa maksud si babi kafir laknatullah Tan dan Kuncu2 DAP nya punya agenda..Jangan kita ambil mudah permohonan maaf..Kemaafan ada juga ada tempatnya..Dalam Islam ada maaf yang boleh diterima dan ada yang tidak boleh terima..Dimanakah kita?!!!!

    Aku tetap dengan pendirian aku sekali kafir KOH HAM dan sekutunya masuk campur urusan Islam dan mempertikaikan urusan islam melayu malaysia berdemo kerana Rasulullah ,setiap hari aku Solat Hajat agar ALLAH menyungkurkan Kafir LAknatullah ini serta sekutunya..Semoga Malaikat Izrail dapat menyapa KO HAM dengan segera hendaknya.

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.