ABBY ABADI KINI SUDAH BERGELAR SEORANG OSTAZAH YANG SAH.....


“Sebenarnya kalau kita mengaku kita ni semua beragama Islam, untuk wanita yang sudah akil baligh memang dah tak ada pilihan untuk tidak menutup aurat” 
“Macam tu juga dengan lelaki. Kalau 3 kali je dia dah langgar macam main bola pakai seluar pendek yang atas pada lutut, dia tidak boleh jadi Wali dah. Benda macam tu nampak kecil tapi besar sebenarnya dia punya kesan”

Itulah kata-kata Abby Abadi sewaktu menyampaikan ceramah di Rumah Terbuka Eidil Fitri di Ampangan, Negeri Sembilan baru baru ini. Hahahaha...Speachless...Tak tahu nak komen apa lagi pasal Ostazah segera ni...Apa yang boleh EP katakan ialah...inilah produk terbaru keluaran PAS yang dibangga-banggakan... Hebat bukan??

Setahu EP syarat-syarat sah menjadi wali yang perlu dipenuhi oleh seseorang yang hendak menjadi wali nikah ialah :

1. Islam
2. Baligh (sekurang-kurangnya sudah berumur 15 tahun).
3. Berakal - Orang gila, mabuk dan orang yang sangat bodoh tidak sah menjadi wali.
4. Lelaki - Orang perempuan tidak sah menjadi wali.
5. Adil
6. Merdeka (bukan seorang hamba). 

EP rasa itu saja syarat-syarat sah menjadi wali...Ada lagi ke yang EP tak belajar?? 

EP rasa Ostazah Abby ni bukannya pandai pun tapi berlagak macam pandai...niat nak kongsikan ilmu tu baik tapi cara tu tak kena...boleh mengelirukan umat Islam...nasihat EP penuhkan diri dengan ilmu dulu barulah fikir nak kongsi atau mengajar orang lain...



Cuba tengok video ni..




ABBY ABADI KINI SUDAH BERGELAR SEORANG OSTAZAH YANG SAH..... ABBY ABADI KINI SUDAH BERGELAR SEORANG OSTAZAH YANG SAH..... Reviewed by Empayar Pemuda on 5:58 PM Rating: 5

3 comments:

  1. Cara penyampaian ucapan nya tidak teratur, kelam kabut. Kena belajar dulu macam mana nak present a speech. Bukan mudah untuk public speaking ni. Kalau tengok kan fakta ucapan nya...zero knowledge.

    ReplyDelete
  2. kalau PAS merintah negara pun belum tentu ikut syariat ISLAM..cakap b0leh laa kak abby..nk buat tu hampeh..ni yg susah, org yg berilmu bila berdebat dgn org yg xde ilmu maka kalah lah org yg ada ilmu..kerana org xde ilmu cakap ikut tibai jer..teruskan perjuangan yg xmembawa apa2 manfaat kerana perjuangan ini tidak menepati ciri2 perjuangan fi sabilillah..

    ReplyDelete
  3. belajar dulu baru x BODOH.... ucapan membosankan lbh kpd cerita diri sendiri yg x leh dijadikan idola. Disarankan klu nk berubah pun bkn menjaja cerita sendiri.

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.