Thursday, August 16, 2012


Wow...ustazah segera yang kononnya sudah berhijrah ini cuba untuk mencari publisiti murahan dengan mengeluarkan kenyataan yang berbentuk fitnah terhadap kerajaan...macam mana ni...kata sdah berhijrah kearah kebaikkan..tapi masih lagi menipu dan menabur fitnah sesuka hati...

Mungkin beginlah ajaran PAS pada artis-artis yang sengal kononnya nak mendekati diri dengan Islam...tetapi sebenarnya mereka ini diperbodohkan dan digunakan untuk kepentingan politik PAS..Bila orang kutuk dan cemuh mereka kerana kebodohan mereka...mungkin tok guru PAS kata pada mereka inilah dugaan Allah jika nak berubah....padahal mereka ni saja cari penyakit..

Apabila ditanya soal politik, Abby, antara selebriti yang aktif di dunia Twitter dan hanya dapat dipetik perbincangannya menerusi laman itu sejak lebih sebulan lalu, menegaskan bahawa dia menolak kemungkinan penglibatannya dalam arena politik sebagai "ahli politik" secara aktif.
"Saya tidak minat langsung nak jadi ahli politik. Politik bukan bidang saya. Apa yang saya lakukan sekarang ini bukan sebab saya mementingkan politik sangat.
"Saya lebih terlibat dari segi kemanusiaan. Apa yang tidak adil. Rakyat tidak dapat hak dari segi keadilan. Perkara-perkara ini semua memang berkait dengan politik kerana kuasa pemimpin itu hanya dari jalan politik," jelasnya.
"Saya memang tahu tahap kemampuan saya. Saya masih sayangkan karier saya. Saya suka dengan apa yang saya lalui sekarang. Jika ada rezeki, saya memang mahu kembali berlakon dengan mengikut undang-undang ALLAH," kata pelakon popular Gerak Khas ini.
Sementara itu, mengulas kenyataannya sebelum ini berhubung artis bertudung sukar mendapat tawaran dalam bidang seni dan hiburan, beliau menjelaskan maksud sebenar kata-katanya itu.
"Ya, saya akui sebelum ini saya memang pernah mengeluarkan kenyataan itu tetapi saya kata untuk artis yang sudah berhijrah, yang memakai tudung, yang bersama pembangkang, memang susah untuk mendapat tawaran daripada kerajaan," tegasnya.
"Saya tahu rezeki itu daripada ALLAH tetapi kerajaan kita memang macam itu. Tak kira artis ke, cikgu ke, imam ke, kalau menentang kerajaan memang akan diberhentikan.
"Ini yang patut dijelaskan bukan saya kata yang bertudung tak boleh kerja dengan kerajaan. Perkara ini sudah dipusingkan hingga jadi lain," katanya mengulas lanjut.
Amboi..bukan main sedap je ustazah segera ni tuduh kerajaan..TAK KIRA ARTIS KE, CIKGU KE, IMAM KE, KALAU MENENTANG KERAJAAN MEMANG AKAN DIBERHENTIKAN...malas EP nak komen-komen panjang-panjang...EP rasa pembaca boleh menilai sendiri perangai ustazah segera ni...kalau dah macam ni perangainya..buat apa masih mengharap pada kerajaan?? sendiri mau ingat la...kalau dah tiap-tiap hari kutuk kerajaan itu dan ini..tak betul tu..tak betul ni..tak payah tunggu kerajaan berhentikan kerja...patutnya sendiri la mau belah...pasal makan duit gaji atau job tu tak halal...al maklumlah kerja tak ikhlas....

Kerajaan cuna nak mengurangkan dosa ko orang makan duit haram je...hahahahaha

30 comments:

usin said...

berapa org cikgu yg dibuang kerana menentang kerajaan? setahu aku yg naik pangkat berlambak-lambak walau mulut mcm sial kutuk kerajaan. laki bekas calon prk tenang dulu dh kena buang ke sebab kempen siang malam utk normala? normala tu kena buang ke berhenti sendiri kerana nk sgt jd ahli politik? lemah sungguh rujukan kamu ni abby!!!!

Anonymous said...

ko ikut ajaran babi BN mana gaji tak halal sbb kerja tak ikhlas.? Ko ada tanya setiap pekerja tu dia buat kerja ikhlas ke tak.? Ko jgn jadi cam babi la asyik dok sondol merata..

Anonymous said...

berhijrah itu dalam maksudnya abby. dalami ilmu. berhentilah mengeluarkan kenyataan yg akhirnya memakan diri. anda membuatkan penghijrahan itu sesuatu yg retorik. malu la...

Anonymous said...

1.08 anon
amboi sedapnya bahasa bulan2 ramadhan ni. kerja itu ibadah. dan kerja yang dilakukan tanpa ikhlas itu semestinya gagal mencapai produktiviti. apabila bekerja secara tidak ikhlas gaji yang diterima itu berunsur shubhah. terpulanglah kalau nak bagi anak isteri makan dengan sumber yang shubhah....

Anonymous said...

Bodo abby ni.. Meh datang pulau pinang tgk.. Apa guang eng dah buat.. Semua kontraktor kena blacklist kononnya kroni umno.. Babi punya guang eng.. Patut kerajaan kena ban ja sapa yang kerja dengan kerajaan tapi sokong pembangkang.. Makan duit haram.. Sekolah dgn hospital reti plak pegi kerajaan punya.. Apsal tak pegi swasta saja?? Babi punya PR

Anonymous said...

kenyataan paling bodoh yg saya dengar dari mulut abby abadi salah seorng artis yg sy minati dulu....x de dgr pun cikgu..imam yg kena trminate sbb skong pmbangkang...kat kg sy ni siap khutbah sokong pas lg.x de pun kena gantung kepala ke bwh....kalau dah bodoh belajar dgn tok guru yg pandai...bkn cari tok guru pas.....

Zaimee Zainal said...

ABBY NI CAKAP X SERUPA BIKIN.....MACAM ORG X DAK AKAI! CONTOHLAH SENANG WAHAI CIK ABBY OOI! KLU DIA SENDIRI YG PUNYA KUASA/BERKUASA, ADA ORG YG MENENTANG APA DIA BUAT? MESTI PUNYA DIA REJECT HABIS2AN.ITULAH YG DINAMAKAN RODA2 KEHIDUPAN, KITA NI MANUSIA YG TAK LARI DARI KESILAPAN.... HIJRAH TU BAIK...TAPI KLU DOK MENGATA ATAU TABOK FITNAH PON TAK GUNA JUGAK.....

Anonymous said...

Cakap kena ikut lojik: Hang artis mengharapkan sumber pendapatan dari peminat. Kalo hang dok pembangkang, kalo production house ambik juga hang makna produk tak leh jual sbb peminat takda yg nak tengok. Production house rugi jadi apa saja produk yg berkaitan dgn hang memang rugi kalo dihasilkan juga. Disebabkan itu maka bersiap sedia lah dgn risiko yg hang sendiri cari pasal.

Anonymous said...

mmg x dgr lg kalau ada ckgu atau imam yg dibuang sbb sokong pembangkang...tetapi ckgu,imam atau peg.kerajaan yg ditukarkan segera sbb sokong pembangkang mmg byk la...hehe

Anonymous said...

da byk terjadi cikgu2 yg sokong pakatan kat selangor anatirikan pelajar2 yg mak bapak dia x sokong pakatan.bantuan yg kononya nak bg kat smua anak2 sngor tu pun hanya bg kat anak2 selangor yg sokong pakatan je... x sokong pakatan jgn harap nak dpt sesen pun... mcm tu nak tadbir malaysia...??????hak tuihhhh

Anonymous said...

ko ni babi pkatan ke dok sondol2..

Nadia Kuch said...

bodoh tahap gaban.....

Anonymous said...

kaki fitnah punya abby , mehh kasi tunjuk kat kami semua guru-guru dan ulama yang kena buang kerja pasal sokong pembangkang . berlambak-lambak tu pembangkang kerja kat jabatan kerajaan . Kau tak usahlah bersifat munafik abby , mulut penipu betul kau ni !!! filem-filem dan drama tu kerajaan ke yang buat??? memang penipu betul kau ni , bukankah production house persendirian yang buat , tu laa kau tak habis-habis keluar kenyataan fitnah semata-mata untuk nampak hebat disamping kaki penipu dan penyamun parti PAS

yung said...

sekolah tak abis...tu abby ni nampak macam bodo ja.

aku ni cikgu sekolah, kat sekolah ramai penyokong PR dok bagi sokongan terbuka, kritik kerajaan di mana2 sahaja, apa saja isu semua kritik. tapi bab gaji, bonus depa yg kira dulu. bila pilih course untuk anak2 pi belajar kat Universiti Kerajaan, pun pilih course2 yg nanti nak kerja ngan kerajaan jugak...hmmm tak faham!

tak pulak depa ni kena buang ka apa...tak nampak kena tukar sekolah pun, yg aku nampak Tuhan bagi depa banyak dugaan dalam pelbagai cara, tak tau lah mungkin mereka insan terpilih kerana ilmu agama yg banyak kononnyalah, atau mungkin sebab kurang bersyukur kut... renung2, lihat sekeliling kita.

Sebaliknya realiti di sekolah penyokong kerajaan nampak lebih sopan, kerja x kira peluh, dapat bonus pun x pa, x dapat pun x bunyi, bila ada isu lebih banyak yg diam2, jadi pendengar saja... bukan sebab x ada info tapi malas nak sentuh hati kawan2...peliknya penyokong PR x fikir hati kita pun... mana lebih baik?

Anonymous said...

lg bodoh bangang al bahalol blogger ni pi boh gambar abby xpakai tudung..kalo jenuak2 ameno ni memang bodoh2 belaka..kwn tu dh pakai tudung, yg hg duk p boh gambaq xpkai tudung tu np?? fitnah lg bulan2 posa ni!!!

Anonymous said...

oi anon bangsat.. kalau dah pakai tudung tak bleh ka tulis kat twitter tolong jangan pamer gambar lama saya yang tak bertudung? dia tak kata apa2 hang lebey2 pasaipa? sakit tang mana? hang bekas laki dia ka? atau hang syok kat dia? ni lah ustazah mee segera.. baru sebulan dua pakai tudung dok buat bagus.. mcm dia tu alim mcmana sangat.. harrghh tuih!!!

TANPA NAMA said...

INGATLAH SIKIT WAHAI RAKAN2 DIDALAM PAS !!

KARPAL SINGH SECARA TERANG BERCAKAP - "OVER MY DEAD BODY" LAH KALAU NAK TUBUH NEGARA ISLAM YANG PAS PERJUANGKAN !!

khairi said...

wei usin...kerja dgn kerajaan x sama kerja dgn umno....

tolong bezakan hak kerajaan dan hak parti..

jgn duk perasan sorang2..kah kah kah

Anak Lenggong said...

Ape nak hairan abby ni sekolah tak sampai kemana pun..dari belasan tahun dah jadi artis..belajar tak habis pun..sebab tu la bercakap mengikut telunjuk je..Abby seharus nya pabila ko dah berhijrah ni ko lihat kembali dan insaf dengan apa yang telah ko lakukan sebelum ini..sehinggakan bela anak ikan dan melencong bersama diluar negara.

Sekiranya betul ko nak mendalami ilmu agama..ko pegi lah kepada tuan guru pondok yang tidak melibatkan diri daripada politik..sekiranya dipentas ceramah PAS yang ko tuju..bukan ilmu agama yang ko dapat tetapi ilmu belajar menjatuhkan maruah orang, ilmu membuat fitnah dan maki hamun orang. Hakikat sebenarnya ko dipentas PAS adalah untuk mencari rezeki jee

Anonymous said...

Abby ni nak teruskan glamor dia je. Lebih2 lagi rezeki dia dah putus sebagai artis sejak join Pas tu, jadi..dgn peluang berceramah sana sini, dapat lah sikit duit untuk sara hidup. Harap2 lepas ni ada mana2 Adun taw AP yg sanggup ambil dia jadi no dua ka taw no 3 ka...tu je tujuan dia. Masa jadi artis dulu, jadi mangsa mainan orang len je..kesian kat dia noo..lagi pedas dan tajam hujah dia pada parti lawan..lagi lakulah dia. Dia ni nak lawan Bob Lokman plak dah...

Naddiana said...

Malu tgk Islam sesama Islam berkelahi dan mengeluarkan kata2 tak elok sesama sendiri. Shame on all of u.

Naddiana said...

Malu tgk Islam sesama Islam berkelahi dan mengeluarkan kata2 tak elok sesama sendiri. Shame on all of u.

Anonymous said...

Bodo betul manusia2 zaman sekarang... yg baik dikata buruk... yg buruk dikata baik... wallahualam nisawab ttg apa sbnrnya niat dlm hati abby...wahai insan2 kembali lah ke al quran dan assunnah...

Mohamad Nasmarizal Nasmarizal said...

abby abadi..sudah2lah....bru nk blajar selok belok ttg agme islam,dah nk tnjuk pndai....igt la,kte ni bkn sape2 nk tentukan ape yg kte mahu....susah la klau hidup asek nk ikut care dr sndri je kan,bek ko pegi dok plau mane2...wat kerajaan sndr...ni la die manusie yg xpnah bersyukur...untuk org yg sokong pkr xsdar lg kew/?...ade ke ptt die kate umno dalang kpd kes di lahad datu...igt nyawe bleh d jual beli ke...k la...besok klau pembangkang yg memerintah negare,,ank2 mlayu sibok pertahankan negare org ats pkr dok gelak dan kate mcm ni,,,ini sume sandiwara.....pk la baik2 wahai org melayu yg mudah lpe asal usulnye....berubahlah....jgn pndai ckp jew....kte satu agame dan satu negare....

mid -d said...

jangan nak kait PAS dalam statement satu individu !!

iewa adam said...

dulu...ab abadi,skung dh jd ab ababi...

Anonymous said...

Abby anjing .ni dh jdi betina...msmpus lh kau dlanggar Lori... bodoh punye betina....jgn Sape2 amik betina .ni lgi...Muka cam siaLlllll

Anonymous said...

Bukan ke orang tua pernah berkata " kalau kail panjang sejengkal, lautan dalam jangan diduga... dalami dulu apa jua perkara yang hendak diperkatakan... jangan kita langgar saja... buruk padahnya... nanti segala kebaikan dan kelebihan kita akan hilang diselubungi kebencian akibat kelemahan dan kebodohan yang kita pamerkan... wallahua'llam

Anonymous said...

Ko tu yg umpama katak bawah tempurung!!! Hnya warga guru2 jee yg lebih mngetahui..jgn dok cri info dlm berita je 24 jam..nmpk sngt x cerdik!!!! Maaf terkasar krana anda yg kasar.

Meel Amzah said...

Salam.. Tak kisah la sokong mana2 parti pun..politik tetap politik..apa2 yg paling penting adalah diri sendiri..bg kakitangan kerajaan yg mengambil dan memohon kesenangan dri kerajaan contoh BR1M.. mereka tetap memohon walaupun mengutuk kerajaan macam2..bg yg menyokong kerajaan..kalau pihak pembangkang bersuara pendapat..ambik sahaja sbgai pengetahuan dan penilaian..
Gaduh2 pun tk guna sebb kita masih dalam 1 negara.. Yg penting dri sndri..kalau dh tk suka kerajaan..tp mengharap bantuan ihsan kerajaan bukan ke itu di panggil menipu diri sendiri..?? Kalau diri sendiri pun sanggup di BOHONG KAN apatah lagi untuk MEMBOHONG org lain..yg tidak menyokong pembangkang harap tidak memberi komen membuta tuli..sebab apa yg kita tulis datang dri hati dan akal fikiran kita.. Senang cerita kalau kita mecerca memaki hamun sesuka hati sebb nak bidas komen pendapt orang lain dengan cara kasar..maka itu lah sifat peribadi orang tersebut..harap maaf...AND lastly.. Selamat hari puasa kepada muslimin dan muslimat yang akan menyambut hari syawal yang akan tiba.. :)

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.