HOT : HAIRIE OTHMAN AKHIRNYA MENYESAL MENYERTAI PAS??

Hahaha...sebab apa hairie othman dipinggirkan oleh syarikat produksi apabila dia menyertai pas..??sebabnya dia ni tak berapa cerdik...dia sendiri dah tahu akibatnya apabila menyertai parti politik..tambah tambah lagi parti politik macam pas yang selalu menipu dan memutarbelitkan agama untuk kepentimgam politik mereka...jadi jangan la merungut...

Apa hairi othman ingat bila dia join pas semua syarikat produksi di Malaysia ni bertukar jadi milik rakyat ke...jadi tak perlulah nak politikkan benda ni...kononnya tak demokrasi lah...dianaktirikan lah...semua syarikat produksi tu milik persendirian..suka hati dia oranglah nak ambik siapa berlakun...apa yang EP boleh cakap pada hairi otaman...padan muka...inilah padahnya bila tak reti nak bersyukur dengan apa yang ada...


Pelakon Hairie Othman merasakan benar-benar dianaktirikan oleh syarikat produksi di negara ini yang enggan memberinya peluang berlakon selepas dia menyertai PAS pada 26 Jun lalu. Hairie atau nama sebenarnya Khairie Othman, 41, berkata dia bagaimanapun tidak ralat dengan diskriminasi tersebut kerana mahu memberi tumpuan yang lebih sebagai penceramah untuk parti tersebut.

"Sudah 20 tahun lebih saya berada dalam industri lakonan dan belum pernah lagi tidak ada tawaran berlakon dalam diri saya. Tetapi selepas saya masuk PAS, memang jelas saya didiskriminasikan. "Bukankah kita hidup sebagai negara demokrasi? Jika benar, mengapa orang seperti saya disisihkan?" soalnya yang dihubungi mStar.

Tambah Hairie, dia kini lebih senang dengan bidang baru iaitu menjadi penceramah walaupun bayarannya tidak tetap iaitu bergantung kepada sumbangan yang diberi oleh mereka yang hadir mendengar ceramahnya. Malah dia bersyukur kerana masih lagi mampu menanggung kos sara hidup menerusi ceramah yang dibuat walaupun tidak lagi aktif dalam bidang lakonan yang diminatinya.

"Sebenarnya, jadi penceramah atau pelakon, suasana kehidupannya lebih kurang sama sahaja kerana industri lakonan kita tidaklah sebesar mana. Malah semakin lanjut usia, maka semakin rendahlah bayaran yang diterima, jadi tiada perbezaan. "Cuma saya sayangkan bidang ini dan sudah 20 tahun saya berlakon. Tak mungkin saya akan meninggalkan industri seni begitu sahaja.

"Mungkin apabila industri hiburan tempatan sudah mula mengikut garis panduan Islam, saya akan memberikan keutamaan dalam hal-hal belakang tabir," ujarnya.

HOT : HAIRIE OTHMAN AKHIRNYA MENYESAL MENYERTAI PAS?? HOT : HAIRIE OTHMAN AKHIRNYA MENYESAL MENYERTAI PAS?? Reviewed by Empayar Pemuda on 3:34 PM Rating: 5

6 comments:

  1. Dia nak komen tak dpt peluang berlakon nak salahkan kerajaan. Jgn jadi spesis Pas yg jumud bila kena btg hidung sendiri semua salah UMNO. Anwar tibai jubo pun salah UMNO. Lebai2 bodoh yg tak faham kelentong Anwar. Lain kali kau nak jadi pak lebai pun jangan mengutuk org. Org lain tak kisah pun sebab org lain dah lama jadi lebai tapi tak menhutuk org pun. Padan muka..

    ReplyDelete
  2. X yah layan la mamat ni...dh takde modal nak glamerkan diri la tu...so, buat statement mcm2. Dh bg ceramah sana sini ckp dh insaf, tp dlm masa yg sama masih dok tagih job dgn produksi lg ke? Pi ddk surau je la...org alim xkan fikir psl dunia artis ni lg....

    ReplyDelete
  3. nak muntah aku dgr.. pelik la.. PAS xajak ko cara berpolitik ke?? xkan ko xbleh berpolitik nk dpt job?? itu semua alasan.... kalu difikirkan dari sudut yg lain, PAS bg dia bayaran dari kutipan derma utk berlakon ketika ceramah.. make sense???

    ReplyDelete
  4. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    ReplyDelete
  5. xde ade ayat menyesal pun...

    ReplyDelete
  6. pak sim nong trump kap ngok kup keh

    narathiwat ngok no mung kap krieh

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.