MELETOP : SELEBRITI SEPERTI SAYA HANYA AKAN ADA KERJA SELEPAS KERAJAAN TUMBANG - ABBY


EP agak pelik melihat perkembangan Abby Abadi yang semakin serius nak jadi wakil rakyat...Bagi EP, Abby Abadi ni seorang artis yang lupa daratan... Baru sehari dua menyertai PAS dah nak tunjuk hebat mencabar polisi kerajaan. Sampai macam tu sekali Abby nak tunjuk hebat...Agaknya air kaki siapa yang dia minum sebelum dia menyertai PAS...
Selepas timbul beberapa isu kontroversi yang melibatkan penghijrahannya menyertai PAS, Abby Abadi  sekali lagi keluarkan kenyataan yang sangat bodoh mengenai hala tuju dunia hiburan Malaysia. 
Bercakap kepada The Malaysian Insider, Abby Abadi berkata artis yang berhijrah (menyertai parti sesat) sepertinya hanya akan mempunyai kerja selepas kerajaan sedia ada tidak lagi memerintah. Apabila seseorang artis itu berhijrah, ruang untuk kita menjadi kreatif menjadi sempit. Untuk yang menari & berlakon, mereka perlukan karya yang lebih Islamik.
Artis seperti kami hanya akan bekerja dalam industri hiburan kreatif apabila ianya selari dengan syariat Islam & semua mesti setia dengan PAS untuk jadikan ianya kenyataan. Abby menambah dengan hanya PAS mengambil alih tampuk pemerintahan negara, barulah Malaysia mempunyai kerajaan berlandaskan ajaran al-Quran dan industri yang mengikut garis panduan syariah atau ‘halal’.
Kelakarkan bunyinya...Agaknya Abby ni tak sedar diri ke apa??


Abby Abadi: Muslim artistes will work only after Pakatan takes power


Popular local actress Abby Abadi said today that devout Muslim artistes will only work in the creative industry again after Pakatan Rakyat (PR) topples the ruling Barisan Nasional (BN) government from Putrajaya at the 13th general elections due soon.
The former star of hit Malay television drama "Gerak Khas" is among a growing line-up of increasingly politically-aware Muslim celebrities who have recently flocked to join PAS, one-third of the opposition PR pact that is going toe-to-toe against the BN in key national polls that could see a regime change in Malaysia for the first time since independence in 1957.
"When you migrate the space to be creative is quite limited, those who act and dance, need film, drama and shows that are Islamic," Abby (picture) told The Malaysian Insider.
"Artistes like us will only work in the creative industry when there is a 'field' that is in line with Islamic Syariah," she said.
Abby added that she and her other like-minded artistes "must stay with PAS to get administrative power in this general elections so there can be a new government that can govern based on the Quran and the hadith and ensure there is a Syariah-friendly entertainment industry".
The actress, whose real name is Arbaiyah Abdul Manan, was rebutting local cartoonist Zulkiflee Anwar Ulhaque, popularly known as Zunar, who had chided mainstream Malay celebrities for joining PR only to go on the stump and neglect their work as artistes.
Zunar (picture) had told The Malaysian Insider in an interview that the opposition pact should support artistes financially and give them space to be creative.
But Abby, who is seen to be a poster girl for PAS since joining the Islamist party last week, said creative spaces for artistes in Malaysia, especially for Muslim women, is limited, if they insisted on sticking to their religious ideals.
She disagreed with Zunar's remark that PR states had neglected the arts, saying a real Islamic-styled artistic world can only exist after PAS takes federal power.
"States under PR are giving attention to the (arts and entertainment) industry, because they have admitted that this industry is influential.
"Only at the a policy level, PR must win and hold 'federal power' to realise an arts industry based on the Syariah," she said.
PAS appears to be making inroads in wooing local artistes and establishment figures to their camp in the run-up to the polls.
Apart from Abby, notable celebrities include musician Bob Lokman who has penned several songs for PR, which have been uploaded on YouTube. (MI)

MELETOP : SELEBRITI SEPERTI SAYA HANYA AKAN ADA KERJA SELEPAS KERAJAAN TUMBANG - ABBY MELETOP :  SELEBRITI SEPERTI SAYA HANYA AKAN ADA KERJA SELEPAS KERAJAAN TUMBANG - ABBY Reviewed by Empayar Pemuda on 8:38 AM Rating: 5

8 comments:

  1. pergi mampus ler ko abby..dah tua kerepot, dah menopaus patut ler jiwa makin kacau..dah kena gangbang dengan puak pas nanti baru kenal erti penyesalan

    ReplyDelete
  2. kalau dok kutuk kerajaan..pastikan anak2 dia taklah bersekolah di sekolah kerajaan...sekolah kerajaan semua free..../mintalah kat sekolah PAS...free ke tidak...tak reti diuntung

    ReplyDelete
  3. Kalu kerajaan PAS memerintah tentu laaa dia dapat jadi penari gelek kelas satu kot...

    ReplyDelete
  4. mcm bgs sgt lak pempuan ni

    ReplyDelete
  5. cakap serupe gampang...

    ReplyDelete
  6. Sekarang ni pun artis bole buat aktiviti hiburan Islamik jugak. Tengok berapa banyak kumpulan nasyid yang popular,tak de masalah pun. Abby kena tau polisi PAS kt Kelantan tak bagi wanita pakai lipstik, masuk musabaqah, yang cantik tak bole keja dll..

    ReplyDelete
  7. abby nak mat sabu cakap sekali lagi bau ..... tak ilang,he he he abang maaaaaaaaaat saaaaaaaabu

    ReplyDelete
  8. korg yg dok kutuk2 dia ni mesti juak2 UMNO kan,aku ni x sebelah mana2 parti pun,even aku x suka bercakap pasal politik!! itu hak dia,pilihan dia biar dia berhijrah dgn cara berdakwah! korg ni semua kutuk2 abby mampos la menopos la..korg ni islam umno gila sejati ke!!!!!!!!!!!!!!!!! korg yg kutuk abby ni 1 hari nanti anak2 korg yg masuk UMNO gila babi tu akan jd lebih teruk lagi dari abby! silap2 murtad dari islam mcm lina joy tu!!

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.