Wednesday, July 25, 2012


Abby...oh Abby...macam-macam cerita yang keluar pasal makjan ni..Sebelum ini kecoh pasal Abby sertai PAS sebab nak masuk syurga...Lepas tu kecoh pula cerita pasal Abby nak jadi ustazah segera..Maklumlah...baru beberapa hari masuk PAS, dah berlagak nak tegur wanita yang tidak bertudung...


Bagi EP soalan itu agak kelakar dan sengaja mengundang kontroversi.. kononnya nak berdakwah la...kerana Abby bukannya bertudung sejak dari kecil lagi..dia hanya memakai tudung beberapa bulan yang lepas...lepas tu ada hati nak tanya orang lain kenapa tak pakai tudung...EP rasa Abby sendiri boleh jawab soalan itu...

Kini giliran kening Abby yang dikatakan dicukur menjadi pertikaian. Abby dipersoalkan kerana mencukur bulu kening yang sah-sah  haram dalam Islam. Mungkin ketika itu dia masih jahil mengenai Islam kerana belum menyertai PAS..Tetapi sekarang, adakah Abby masih mencukur bulu keningnya supaya kelihatan kemas dan cantik??



Jika dilihat daripada gambar ini...bulu kening Abby masih kelihatan kemas dan rapi...seperti baru dicukur...



Mungkin ustazah segera yang menjadi kesayangan PAS ini terlepas pandang hadis yang diriwayatkan oleh Al-Bukhari, Muslim dan Abu Daud menerangkan bahawa Rasulullah SAW bersabda bermaksud: 


“Allah melaknat wanita-wanita yang mencabut bulu kening atau bulu muka (al-Namisah) atau meminta orang lain mencukur atau mencabut bulu keningnya (al-Mutanammisah), wanita yang mengasah gigi supaya kelihatan cantik.
Menurut pandangan syara’ adalah haram kepada seseorang perempuan mencukur bulu keningnya kerana itu bererti merubah ciptaan Allah dan merubah ciptaan Allah ini adalah dilarang keras di dalam Al-Quran. Perbuatan ini juga menyerupai masyarakat yang bukan Islam, sedangkan Islam sudahpun mempunyai identiti tersendiri dalam soal perhiasan.


** EP rasa adalah lebih elok jika Abby dapat selami jiwa, rawat rohani dan lengkapkan diri dengan ilmu agama yang secukupnya sebelum bagi ceramah pada khalayak ramai...lebih elok rasanya...

10 comments:

Anonymous said...

Sbb tue laa laki dia tinggai dia..dok buat bagus sangat.

Anonymous said...

Ostazah nih sikit hari akan memimpin Muslimat PAS ke lubang taik.. Buat duit je keja ko abby..

ZoRRo...

Anonymous said...

ustazah taik kucing

MZ said...

nakk komen pasal dia, komen pasal dia sahaja...Jangan komen pasal hal rumahtangga dia...Kita tak tahu apa yang jadi dalam hal rumahtangga dia....

Anonymous said...

org sedang brhijrh, kite kutuk..nm pn dia bru berhijrah..xkn yg berhijrah trus tahu semua tntang Islam..ce kita tanye diri kita..kita ni dh byk mane tahu sal Islam??? ana rase prtanyaan dia cm tu xde kot nk tmbul kontrovesi...mgkin dia nk tahu jawapn, pndangn dr org lain..lain org mgkin brbeza jawapn dia n sebb2 dia kan..so jgn mrendah2kn org sgt...lihat diri kita dulu cm ne...spatutnya kita mndoakan kebaikan org lain... Peace! :)

Bollywood Girls said...

Hot visit

Priyanka Chopra Promotes Teri Meri Kahaani Pics

Anonymous said...

Anonymous 3:22 PM

Patutnya ayat ko tu " ..so jgn mrendah2kn org sgt...lihat diri kita dulu cm ne...spatutnya kita mndoakan kebaikan org lain... Peace! :)
ditujukan pada Abby.

Anonymous said...

bangsat luuuu...

Anonymous said...

cukur kening pn xpa..tiket masok syorga mat azis dh bg..korang x nk ka? cepat2 la msuk parti hamPas..hehe

Anonymous said...

tulaa orang bangang kalau belagak pandai hukum agama pun tak tahu nak dipelekehkan sebab jadi ustazah segera impian lebai pas pis pus. haram mengubah ciptaan Tuhan hatta mencukur bulu kening sekali pun.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.