Tuesday, July 31, 2012


“Saya tak sangka negeri yang terkenal sebagai sebuah negeri yang kaya-raya, pesat membangun rupa-rupanya indah khabar dari rupa,” ujar artis Dayangku Intan kepada HaraMkah.


Dayangku Intan kini berada di Johor sejak tiga minggu lalu bersama PKR negeri itu untuk menyampaikan sumbangan kepada golongan miskin di negeri itu.



Katanya, rakyat negeri itu walaupun kawasan bandar hidup mereka begitu dhaif, lebih miskin dari masyarakat Kelantan.



“Saya heran media dan pemimpin BN dok kutuk Kelantan kononnya negeri itu dikatakan miskin, rakyat susah, tetapi sepanjang tiga minggu Intan di beberapa kawasan di negeri ini, sebenarnya indah khabar dari rupa. 



“Negeri kaya, kaya dengan rasuah nak buat apa, tentu tak berkat,”ujarnya. 



Menurutnya, dengan pendapatan RM150 sebulan sumbangan kerajaan negeri, mana mencukupi untuk mereka menyara hidup sebulan, apa lagi dengan harga barangan keperluan semakin tinggi.



Sambungnya, berlainan Kelantan negeri miskin tetapi rakyatnya kaya raya kerana keberkatan pemimpinnya yang berlandaskan Islam disamping menjaga harta rakyat. 

**

11 comments:

Anonymous said...

kelantan rakyat kaya raya dan berduit...tapi cuba tanya duit tu dari mana datangnya? ianya datang dari titik peluh anak2 kelantan yang merantau yang mencari rezeki di negeri lain..Sedar sikit dayangku intan bila mengeluar kenyataan tu pandanglah kiri kanan yer

Anonymous said...

Biasa yang datang merempat kat Johor tu orang Kelantan. Yang pompuan ni datang Johor lepas tu buat busuk. Ni lagi satu bekas artis nak cari perhatian, nak popular semula. Apa guna bagi sedekah tapi mulut macam longkang.

Anonymous said...

Sebenarnya Hang yang Dhaif wahai Dayang ku intan adik kepada Dayang Sigundik. Tunjuk bukti la Wahai Dayang kuintan adik Dayang SiGundik oi..kat mana rasuahnya.Bagi Bukti jgn memfitnah. Awak tu masa muda perangai udah le burok sana terselak sini terselak sekarang ni nak tambahkan semula perangai burok kamu tu ke...ingat senyap dah insaf ke..teman rase rupe lama kamu lagi elok sikit le rasenya Dayang Ku Intan , dulu kamu biorpun terdedah sana sini tapi kamu tak buat fitnah..cuma buat maksiat je. Ni dosa maksiat lama belum tentu terhapus udah tambah dosa memfitnah pulak. Lain kali DayangKu Bangang pila belajar dengan Tok Guru Yang Benar-Benar Tok Guru..Bukan Tok Guru yang Takut dengan Karpal Singh.Bengap!!!!!

Anonymous said...

Setahu aku ramai rakyat Kelantan cari makan kat Johor...

Anonymous said...

DAGING KALAU DAH SEJUK MACAM NIE LE BILA KENA PANAS .....MEROYAN TAK TENTU PASAL... TAK INGAT MASA TERDEDAH SANA TERDEDAH SINI.....

IKHLAS LE BILA NAK BERHIJRAH DAN BERUBAH.....JANGAN SUKA MENGATA TANPA FAKTA YANG BENAR

Anonymous said...

Dia ni ada tak puas hati ngan org johor kot... banyak2 negeri kat Malaysia ni johor yg dipilih utk lepaskan geram...kesian ko intan

Anonymous said...

kt johor ni byk org kelantan yg perasan dorg lebih johor dr ke"kelantanan" dorg tu.tp bau budu x bole tutup pnye la.cbe tgk time cuti,bersepah anak kelantan menunggu kt stesen bas/keretapi nk blik kg.siap pakai baju red warrior lgi tu menunggu ramai2.kekadang mcm pelarian indon pn ada aku tgk dorg ni.ye la pkai baju merah putih mcm bendera indon je.

Anonymous said...

dah tua dah artis ni..tk laku..cari PR wat publisiti...tu biasa la..

Anonymous said...

berapa banyak yang telah dikeluarkan oleh dayangku intan untuk merasuah selama 3 minggu diJOHOR? BOLEHKAH BERIKAN DATA TERPERINCI SIAPA-SIAPA YANG TELAH DIRASUAH NYA.


PESARA GLC

Anonymous said...

pompuan sundal jenis apa kau ni dayang ku intan.
nama pun intan bukan berlian. tahu tak apa makna nama kau tu.abok abok yg dah tak ada kerdipan/ kilauan lagi. in other words dah tak laku lagi. jgn senang nak menghina Sultan dan negeri aku. balik la ke negeri kau bantu orang yang miskin mcm kau yang pernah hidup melarat tu. tak payah dtg negeri aku dan buat kecoh.ingat pompuan sundal tak payah dtg negeri aku yg aman damai ni.

Anonymous said...

Hahaha.. setahu aku ramai org kelantan dtg menyebok carik kerje kat johor.. ape hal.. kat kelantan x der kerje ker?

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.