Tuesday, May 8, 2012


Bukan sahaja bertindak memaki hamun pegawai penguat kuasa dan wakil media, malah sekumpulan warga asing dari Afrika mengugut boleh membuat panggilan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bagi mengelakkan mereka ditahan dalam operasi bersepadu di sebuah pub di Sunway Giza, di sini, awal pagi semalam.
Keadaan bertambah jelik apabila kumpulan warga asing itu turut mempertikaikan operasi bersepadu yang dilaksanakan Jabatan Imigresen Selangor dan Balai Polis Kota Damansara itu.
Malah ada di antara mereka turut berpura-pura pengsan ketika ditahan bagi mengelakkan diri daripada ditahan penguat kuasa.
Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, dalam operasi bersepadu bersama Jabatan Imigresen itu seramai 47 warga asing diperiksa dan hasilnya 18 ditahan kerana tidak mempunyai dokumen perjalanan sah dan tinggal melebihi tempoh.
“Mereka yang ditahan terdiri daripada lapan wanita dan 10 lelaki terdiri daripada warga Nigeria yang kebanyakannya yang datang ke pub itu untuk berhibur,” katanya.
Difahamkan, pub yang sudah beroperasi sejak dua tahun lalu itu sudah tiga kali dikenakan tindakan saman oleh polis kerana beroperasi melebihi masa ditetapkan.
“Setakat ini mereka dibenarkan beroperasi sehingga jam 1 pagi namun namun premis itu mengingkari arahan itu dengan beroperasi sehingga jam 5 hingga 7 pagi,” katanya kepada Sinar Harian.
Menurutnya, tindakan diambil di bawah Seksyen 6 (1) Akta Imigresen kerana tidak mempunyai dokumen perjalanan sah dan Seksyen 15 (1) kerana tinggal di negara ini melebihi tempoh.
Kesemua ditahan dibawa ke Depoh Tahanan Semenyih sebelum dihantar pulang ke negara asal masing-masing.
**Hantar balik je semua Awang Hitam yang ada di Malaysia ni..Mereka ni hanya menyusahkan rakyat Malaysia je...

7 comments:

Anonymous said...

apa beza awang hitam ni ngan puak penyokong bersih???? sama jek kan.. masing2 mempertikaikan tugas dan tanggungjawab polis dalam menjalankan amanah yang diberikan kepada mereka.
Esok2 kalau awang hitam ni p kacau anak bini orang BERSHIT tu.. toksah report polis. Korang kan kata polis tu anjing... pandai2lah settle sendiri. padan ngan muka

Anonymous said...

warga afrika ni terkenal dgn keganasannya tapi ramai juga ppuan melayu yg tergila gilakan negro nie..

Adi Kencana said...

Dtg negeri org, berbudi bahasalah sikit...

NURUL IZZAH JADI PENGUNDI HANTU DI LEMBAH PANTAI? Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

semakin kurang ajor botol kicap nih....

Anonymous said...

Aku harap kerajaan Akan memperketatkan undang undang visa Dari negara Africa. Sumpah Bengang aku tengok orang hitam ni. Tak beradap. Cakap macam nak bergaduh. Buat macam kampung negara sendiri. Paling Bengang suka kacau pompuan. Harap Ada undang undang yang boleh menyekat kemasukan immigrant Dari Africa. Tak kisah la pas pelajar ke pelancong ke. Sekat je Semua. Sumpah tak boleh tahan. Macam sial. Tak beradap.

Anonymous said...

ambiga dan anwar suka sangat cara negro tu biadap kat polis dan penguatkuasa..ini boleh dijadikan orang2 suruhan kalau ada bersih lagi..

Anonymous said...

Aku tak maw la bubnyi mcm racist, tp kerajaan kena la sekat sikit kedatangan org2x dari negara africa nie, bkn pasal warna kulit, kalo nak ikut pown org malaysia pown hitam legam aper..tp dorg ni suka kacau gadis tempatan, scamming & mcm2x lg la..kwn aku sorg kemaruk dok suke dgn mamat afrika nie, dha kena teruk maki hamun kdg2x kena pelempang lagi masih juga gila dgn si afrika2x nie..tak faham aku..pakai ilmu ke aper...

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.