Tuesday, May 8, 2012


PAS akan menyaman bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Rahim Noor dan akhbar New Straits Times (NST) berhubung penyiaran berita yang menuduh Mursyidul Am parti itu, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai 'bapa kafir.
Sehubungan itu Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menggesa supaya Rahim mengemukakan permohonan maaf secara terbuka serta menarik balik tuduhan yang disifatkan tidak berasas dan fitnah semata-mata.
"PAS mengecam keras kenyataan tidak beradab dan melampau itu. PAS mempertimbangkan untuk menyaman akhbar NST yang sanggup menyiarkan berita fitnah tersebut tanpa usul periksa.
"Melaporkan kenyataan Rahim Noor telah merosakkan lagi imej NST. Latar belakang dan kisah silam Rahim Noor sudah diketahui umum dan sepatutnya sebagai surat khabar yang berwibawa, penyelidikan dan semakan terhadap kata-kata beliau perlu dilakukan sebelum dipaparkan terutamanya yang berbentuk fitnah sebegini," katanya di sini, Selasa.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas mengenai kenyataan Rahim yang melabel Nik Abdul Aziz sebagai 'bapa kafir' apabila dilihat cuba mengelirukan umat Islam dengan menyatakan bahawa wajib untuk menyokong perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu.

Selain itu Tuan Ibrahim berkata PAS Pusat melalui Lujnah Guaman akan mengambil tindakan undang undang kepada Rahim Noor dan NST dalam masa terdekat.
Mengulas lanjut Tuan Ibrahim berkata, tindakan menuduh seseorang individu sebagai kafir merupakan tuduhan paling berat dalam persoalan aqidah.
Bagaimanapun tambah beliau, semua pihak harus memahami bahawa tuduhan terhadap seseorang individu secara peribadi tidak sama dengan menuduh kumpulan.
"PAS tidak pernah membuat sebarang tuduhan kepada mana-mana individu sebagai kafir dalam mana-mana ceramah atau ucapan.
"Oleh itu, fitnah Rahim yang bersifat peribadi kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz sebagai seorang ulamak dan Mursyidul Am Parti merupakan tuduhan yang melampaui batas," katanya.
**Bapa Kafir??...hahahahaha...memang kena dah..Nanti bolehlah masukkan dalam buku sejarah ye...murid-murid..siapa tahu Nik Aziz bapa apa??...Bapa Kafir cikgu...hahahaha. Amekaw!!!

10 comments:

Anonymous said...

memang betul tu. Aku percaya sebab dia ni bukan betul sangat sekarang ni, buat fatwa ikut suka hati dia aje. Kalau Tuhan dia bolih kata mencarut apa la sangat nye dgn gelaran ini. Sebab dia sokong org mencarut, kenapa kita tak bolih mecarut kat dia. Betul tak.

Anonymous said...

nak saman pulak! dulu selamba je kapirkan orang UMNO!

Anonymous said...

Bukan sahaja betul......tapi pasti,nyata dan jelas......Bapak Kafir yang paling celaka dan sial terdapt di malaysia terutama dalam menghuruharakan masyarakat melayu bersama hadi awang, anwar ibrahim dan sekutu-sekutu paria dan babi......jadi lujnah lancau pas jangan sekali-kali nafi bahawa pas tidak pernah mengkafirkan masyarakat melayu yang tidak sokong pas. Lujnah guaman kumpulan paling penipu dan pembohong dalam membelitkan perkara-perkara yang benar. semoga Allah mengkafirkan anda sekalian. ameen.....

Lebai Malang said...

...ooooohhh ada orang teresa dan marah pula kalau ada orang kata macam tu balik kepada Tok Guru mereka. Selama berdekat-dekat PAS mengkafirkan berjuta-juta penyokong UMNO tu ajaran siapa ?????

Sehingga kini 'fatwa-fatwa' berkenaan masih belum lagi ditarik balik oleh pencipta fatwa itu dan mereka tidak pernah minta maaf kepada ahli2 UMNO.

Matt said...

Saya sokong kenyataan Tan Sri tu. Dulu dan skg PAS masih lagi menuduh org2 tak undi PAS adalah kafir. Orang yg menjadi musuh Islam (Kapal) dia sanggup turut kata2 nya. Orang yg membantu memurtadkan org Islam (AMBIGA) dia sokong dan kawan rapat. Tetapi saudara Islam yg berlainan PARTI tu kafir, zalim sungguh org2 PAS nie. Kapal dan mbiga nie yg zalim dan Kafir.

Anonymous said...

sedih tgk melayu hentam melayu

Anonymous said...

Tuan Guru yg diiktiraf ulamak sedunia pun korang kate kafir..ape ke bangang korang nie..bak kate imam syafie,,aku sanggup berhujah dengan 10 orang yg berilmu n aku x sanggup berhujah dgn jahil,,aku pasti menang bila aku berhujah dgn 10 org yg berilmu n aku kalah bila berhujah dgn org yg jahil...korang boleh la pikir ape yg aku ckpkn ini ye..tuhan bg kita akal suruh kita berpikir..

Anonymous said...

Apa yang nak disedihkan tengok melayu hentam melayu! Melayu sundalkan Melayu, Melayu lacurkan Melayu (ada pemimpin melayu jual tubuh anak gadisnya pada Naib Presiden nya pun boleh)Hak Hak melayu dirampas musnah kepada bangsa-bangsa lain pun dilakukan oleh pemimpin-pemimpin melayu sendiri yang dipilih oleh melayu sendiri-(tekun hari bukan untuk melayu-untuk bangsa lain pulak-kerana murah hati dan adilnya orang melayu)SEgala-galanya perbuatan orang melayu yang sudah dibodoh bebalkan oleh orang melayu sendiri. Ulamak dunia mana dan banggang tahap mana agaknya......gunalah hujah apa pun, pakai lah dalil apa pun....sama-samalah kita orang melayu hancur musnah atas perbuatan kita bersama-yang dilarang tak diendahkan, yang terlarang disondolkan, yang halal diharamkan, yang haram dihalalkan, jalan benar disesatkan, jalan sesat dibenarkan.....hahaha melayu

Wan said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

pg mampos la korg org melayu kafir, aku melayu islam sentiasa berpegang kepada ajaran agama, dan agama mengajar ummatnya untuk menghormati ulamak islam seperti tuan guru nik aziz...jahil sungguh korang ni, dah la dunia pun xbrape nak kaye dan berjaye, akhirat pun korang zalim kan..bukan paria dah, korang ni bangsat!

Maaflah gune bahase kasar, tgh marah..

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.