HOT : PADAN MUKA AMBIGA..SEKARANG BARU RETI APA MAKSUD PRIVASI ...


SETINGGI-TINGGI tahniah kepada Pertubuhan Ikhlas atas kesedaran dan keberanian berdemonstrasi dan buka gerai burger di depan rumah Datuk S. Ambiga, Pengerusi Bersih. Ambiga menempelak tindakan Ikhlas menceroboh privasi keluarga serta jiran-jirannya.

Kata Ambiga: "Adakah boleh sewenang-wenangnya mencerobohi privasi dengan berhimpun di luar kediaman seseorang? Semua orang boleh buat tuntutan tetapi mereka tiada hak untuk berkumpul di hadapan rumah saya dan jiran-jiran saya." Jalan di depan rumah itu milik siapa?

Katanya lagi: "Semua jiran takut. Biar orang awam menilai adakah perbuatan itu boleh dilakukan." Kena batang hidung sendiri baru tahu! Mengapa tak minta orang awam menilai keganasan Bersih? Mengapa mencari kekuatan dengan melibatkan jiran- jiran?

Rupanya baru dia sedar ada hak 'privasi' dan tidak boleh 'menceroboh' tempat orang. Dia bawa berpuluh ribu menceroboh dan merusuh KL boleh? Siapa yang nak bayar kerugian peniaga-peniaga yang nak cari rezeki beberapa ringgit sehari? Siapa yang nak tanggung biaya kerajaan (polis) berjuta ringgit kerana menangani Bersih yang sebenarnya kotor-busuk, jahat-ganas?

Bertanya pula Ambiga: "Jika esok ada yang berhimpun di hadapan rumah menteri, adakah perbuatan itu patut digalakkan?" Ini bahasa putar belit peguam. Kalau demonstrasi haram-ganas dalam bandar boleh, mengapa pula perhimpunan aman di depan rumah menteri tidak boleh?

Sebenarnya tindak balas rakyat (orang awam), peniaga dan pemandu teksi di Kuala Lumpur sudah terlambat pun. Sudah tiga kali kita dipermain-mainkan dan ibu kota kita dicerobohi oleh Ambiga dan geng politik samsengnya. Demonstrasi tindak balas rakyat perlu juga di depan rumah Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng dan Mat Sabu. Dan juga di depan pejabat PKR, DAP, Pas dan Majlis Peguam.

Baru-baru ini pemimpin-pemimpin gabungan 228 pertubuhan rakyat mengadakan sidang media mendesak kerajaan dan polis mengambil tindakan undang-undang terhadap puak kotor-ganas ini.

Sudah pasti kenyataan media seperti ini tak akan memberi kesan apa-apa pun. Ambiga dan puaknya memang sengaja tidak menghormati undang-undang. Kepada manusia jahiliah, tindakan secara waras mengikut undang-undang tidak akan dipedulikan. Untuk mengajar puak ini, kita kena ikut contoh Ikhlas.UM
HOT : PADAN MUKA AMBIGA..SEKARANG BARU RETI APA MAKSUD PRIVASI ... HOT : PADAN MUKA AMBIGA..SEKARANG BARU RETI APA MAKSUD PRIVASI ... Reviewed by Empayar Pemuda on 10:25 AM Rating: 5

11 comments:

  1. ambiga bodoh ni kenapa ancam nak buat demo depan rumah menteri yang tak bodoh macam kau.

    kau yg bodoh ni dulu yang kacau privasi peniaga di KL sekitar jalan TAR, merdeka square, sogo dlln, patutla peniaga tu bengang dan ajar kau apa rasa bila privasi dikacau..

    menteri ada ke kacau peniaga kat sogo, jalan TAR merdeka square mcm kau buat tu? yang kau bodoh sgt bagi ancaman nak buat kacau kat rumah menteri pulak?

    bodoh punya peguam...kau pack barang terjun laut, hidup kau nyusahkan orang

    ReplyDelete
  2. apa kata jika ada lagi nak buat bersih ke atau ape ape perhimpunan haram kat dataran...peniaga di kawasan Jln TAR atau sewaktu dengan nya keluar pula berniaga ala Pasar Malam depan rumah penganjur perhimpunan haram ni...buat banner besar besaran...this time kena lawan balik cara AMAN.

    Fight fire with fire le katakan

    ReplyDelete
  3. bila yg celik undang-undang melangarnya,yg buta undang-undang dunia dia yg punya!!!!

    ReplyDelete
  4. Ini keling aar.... bahasa tarak punya... bolohhh... saya ingat arr... mau ajak dua tiga member bikin cendol santan kelapa sawit, kebab sama rojak mamak depan dia punya rumah... tarik itu paip dia punya rumah... mau sinang basuh mangkuk... boleh ka BAmBIga..?

    ReplyDelete
  5. Kita ada kan pasar malam kat dpn rumah dia plak.
    Jalan raya tu pun kerajaan punya x salah kalu nak guna jalan tu. bkn dalam kawasan rumah dia pon.
    Ayuh kita buat pasar malam.

    ReplyDelete
  6. semntara tu boleh kita terbalikkan kereta ngan pecahkan tingkap sekali. pagar rumah dia tu rempuh je tunggu peniaga burger kasi signal . Barulah mantap!

    ReplyDelete
  7. sesiapa lalu dpn rumah ambiga shit..sila bunyikan hon panjang tanda sokongan..hi hi hi

    ReplyDelete
  8. setuju... bunyi hon depan rumah ambiga

    ReplyDelete
  9. yoo bro bru dia tau ni bru sikit kita buat lagi smpi minah seko ni kuar dri malaysia, menyusahkan pgi jual bontot kat psar malam la kalu brani sgt

    ReplyDelete
  10. bakor je rumah dia..xguna punya keling nie..

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.