Wednesday, May 16, 2012


Jawatankuasa Pemandu Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) menggesa semua pihak menghentikan ganguan dan ancaman peribadi terhadap Pengerusinya, Datuk S. Ambiga.
Malah Pengerusi Bersama Bersih, Datuk A. Samad Said menuntut pihak berkuasa mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang mencetuskan ganguan ke atas bekas Presiden Majlis Peguam itu.
"Saya mengutuk segala bentuk kerenah gangguan dan ancaman terhadap Datuk Ambiga. Saya mereka sedih dan marah apabila melihat kerenah gangguan yang sedang dilakukan ke atas beliau yang juga warga Malaysia.
"Pihak yang berwajib seharusnya bersuara mengutuk apa yang sedang dilakukan terhadap seorang pemimpin masyarakat ini," katanya pada sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH) di sini, Rabu.
Sasterawan Negara yang lebih di kenali dengan panggilan Pak Samad itu berkata demikian bagi mengulas mengenai insiden membabitkan sekumpulan ahli Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) berhimpun bagi menyatakan bantahan di hadapan rumah Ambiga di Bukit Damansara di sini.
Bantahan dengan membuka sebuah gerai menjual burger yang bertujuan menuntut ganti rugi daripada penganjur perhimpunan itu dilakukan selama sejam di situ dengan simbolik memasak 200 burger yang turut diberikan kepada Ambiga.
Terbaru sekumpulan 20 ahli Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) yang tidak berpuas hati dengan penganjuran perhimpunan Bersih 3.0 turut mengadakan senaman 'tonggeng' di hadapan rumah Ambiga.
Senaman selama 20 minit itu yang dipimpin oleh seorang daripada bekas komando Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) juga sebagai simbolik menentang agenda Lesbian, Gay, Biseksual, Transgender (LGBT) yang dibawa Ambiga.
**Hahahaha...masa nak buat perhimpunan Bersih 2.0, 3.0 hari tu, Penganjur Bersih ingat tak pasal hati dan perasaan orang yang berada disitu...sebab orang-orang yang berniaga atau menggunakan kawasan tersebut juga merupakan warganegara Malaysia juga...Sekarang bila dah kena batang hidung sendiri..baru nak mengelupur minta bantuan Polis...
Ada tak penganjur Bersih minta maaf pada pihak polis dan rakyat Malaysia yang menggunakan kawasan tersebut untuk aktiviti harian mereka..Akibat dari perbuatan bodoh mereka, banyak aktiviti hujung minggu rakyat Malaysia terjejas dan peniaga mengalami banyak kerugian...Jangan katakan tanggung...minta maaf pun belum tentu lagi...
Adalah lebih molek jika kawasan dihadapan rumah Ambiga dijadikan tapak pasar malam..senang sikit perusuh bersih nak lawat rumah Ambiga...hahahahah


24 comments:

Megat Alam Gempita said...

Alamat rumah Ambiga
No 67, Jalan Setiakasih 1, Bukit Damansara 50450 Kuala Lumpur. Jom kita pi demo sebab berdemokan halal dan wojib syariee.

Anonymous said...

apsal ari tu ko tak merayu kat perusuh bershit suruh stop?haaa..sekarang pandai lak ko carik pihak berkuasa @ polis kan..ari tu siap ko nak bunuh...

Anonymous said...

Masa Bersih aritu korang belasah polis ,sekarang nak minta tolong lak kat polis.Itu baru sikit yg datang dah heboh,kalau semua yg terjejas dek Bersih aritu datang ,boleh jadikan tapak funfair kat depan rumah Ambiga tu...

Anonymous said...

Aku sokong sangat cadangan sdr megat biar jadi gegar gempita di depan rumah mentega masam tu. Kenapa si tua sasautrawan tak ketahuan ni begitu kesian kat mek tua hi ndu ni. Kenapa sekarang kau fikirkan ketenteraman seseorang. Tapi kau lupa keadaan ribuan ora:ng lain malah kerugian orang lain betul2 sasau punya olang.

Anonymous said...

Rasanya Pak Samad ni pun Gay kot,Mati2 dia pertahankan Ambiga lahanat tu.Kalau dia islam sejati semestinya dia akan kutuk LBGT tu..

Anonymous said...

dah mabuk dengan bau ketiak AMBABIGA ker....janggut lusuh...kepala macam siamang

Anonymous said...

Apa kata ke rumah Pak Samad pula untuk mengadakan program deklamasi puisi, mesti dia suka.

Anonymous said...

rayuan org awam bantah bersih ada ko kesah, beratus-ratus laporan polis ada ko kesah.... lawan tetap lawan...

Anonymous said...

PAK SAMAD

Pak samad yang semakin merapati senja
Masih berlegar dalam mimpi
Meruntun daku untuk menyapa:
Apa.., sudah habiskah akal dan budi??


Jagindas 16 mei,12

Anonymous said...

Apala korang nih..cian kat Achi sekor tu..kang makin sempitla dahi dia..napela korang g wat senamam bontot kat depan umah dia...xpatot xpatot..XPATOT KRN XAJAK AQ...khe khe khe...

Ari tuh kata nak meniaga ramai2..habaqla bila , bole che join...bkn apa ..xpon jomla kite brkhemah ramai2 kat depan umah dia..best gak...

Anonymous said...

Jom kita lancarkan Occupy depan rumah Ambiga...

Anonymous said...

stop kacau umah babiga dan silalah pi bt kacau kat umah si tua lakhanat bangsat nie...

pejuang hamas...

Anonymous said...

aper cerita pak samad?? mereka memperjuangkan hak asasi mereka, adakah bersih cuba mempertikai hak asasi mereka.

kenapa cuba menyekat suara rakyat, adakah mereka itu semua bukan rakyat???

mereka ada masalah dengan ambiga jadi mereka buat lah demo depan ambiga takkan ada maslah dengan ambiga nak buat demo depan pwtc pulak...

mana suhakam bersih cuba mempertikaikan hak asasi manusia kenapa tak bersuara? takkan mereka ni bukan manusia atau sebab mereka ini bukan pakatan haram atau mereka ini bukan liberal dan sosiallis maka mereka ini tak layak bersuara macam tu ke?

mereka telah membuktikan yang mereka MAMPU membuat demo secara aman tanpa mendatangkan malapetaka...kenapa bersih nak mempertikaikan meraka pulak???

ini dabel standard

C L J said...

Syukurlah kalau nama mu tidak digembur
suasana sekitar laman itu hapak baunya
syukurlah mereka tidak menjeling ke tingkap mu
sinar cahaya dari mata menjeling itu
panas habanya oleh membakar marah melata
namun kenapa pula engkau seperti tidak mengerti
masih bertatih ditepian jalan merungut kata
seperti memikat perhatian nanah sedang membara
seperti mahu bersama disental ragut
hingga bersepai daging tulangnya

cukuplah teman
cukuplah dengan nekmat sedia tersemat
maha pengasih Allah murah menganugerah
hingga tersedia segala yang sudah menjadi ada
demikian kodor dan kodar atas sekian kerja kita

dipengkalan ini kita cuba bersinggahan
sambil menyatakan syukur atas segala seadanya
semuga terlepas kita dari jerat khufur nikmat
kita yang sudah terlajak meleretkan usia
kembalilah menyerikan mihrab sendiri
dengan lunak bunyi irama ratib wirid
menanti hari kelak kita dijemput pergi

Anonymous said...

Pok nik kata demo 2 halal,sekarang nak suruh stop pula.Itu la Pak Samad kalau nak buat demo jgn sakit hati org lain.Ini baru ko tahu bertapa seksanya wargakota.
Jutaan terima kasih pada peserta demo dpn rumah ambiga.

Anonymous said...

ye ke pak samad,babiga tu raayat malaysia?pak samad, pak samad sedar sedar lah malu kt yang muda muda NI

Anonymous said...

Kenapa lak si Ambiga ni risau sangat takut jiran-jirannya terganggu. Kalau terganggu pun rasanya jiran-jiran tu patut salahkan si Ambiga pasal dia yang mulakan angkara, betul tak? Calling All Ambiga's respectable neighbours - you don't need a neighbour like Ambiga in your neighbourhood and vicinity cause she doesn't know how to respect the law. She should be ousted and shunned from living in your elite area. Her place is in the rubber/palm oil estate or the jungle. That is where she belong.

Anonymous said...

apahal situa tu nak risau pasai paria sekok tu ada pa2 kot pak tua ingatlah hari dah senja,,,,,,,,,dah

Anonymous said...

Alahai situa Pak Samad ! rumah kata pergi kubur kata mari ! segala2nya dah putih & kendur ! ngapa awal2 lagi tak nasihat OMEGA tu jgn huruhara negara ini. Kami rakyat Malaysia yg cinta keamanan dah rasa kacau bilau. Tahniah pada para demo bekas2 tentera dan peniaga2 teruskan perjuangan! Setuju sangat kawasan rumah OMEGA ujud tapak pasar malam pulak ! Padan muka !

Anonymous said...

ambiga tu gundik Pak Samad ke?

Mohd Hazli Mansor said...

Come on lah Pak Samad,,,, biar rasional sikit.... dah buat kenalaah bertanggungjawab .... biar rakyat menyatakan hasratnya plak... dh diberi kelonggaran perhimpunan aman ... x bersyukur .. makin biadap dn sombong ... apepun tindakan amat perlu untuk menyesuaikan rakyat dengan aturan baru niii..

Anonymous said...

maaf pak samad, bersihkan muka tu dulu, kemudian baru lah boleh cakap
pasal bersih.ada paham?

Anonymous said...

dulu aku sanjung org tua seko ni tpi skg aku rasa situa ni dah x layak disanjung apetah lgi dihormati, ingatlah wahai pork samad rumah kata pergi kubur kata mari

Muhaimin Yahya said...

Melayu mudah lupa bila
dah senang dan mewah
dengan kehidupan dunia..
Lupa pada tanggungjawab agamanya,
budaya bangsanya orang timur
yang penuh adab sopan
kemakmoran negaranya
yang diperintah oleh bangsanya
Yang jadi pegangan Melayu Mudah Lupa
sekarang adalah budaya kebarat-baratan yang berpaksikan HAK ASASI.....bak kata orang tua dulu2 "tak sedar diuntung".

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.