GEMPAR : PAK SAMAD MINTA HENTI GANGGU AMBIGA DAN KASIHANILAH DIA...


Jawatankuasa Pemandu Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) menggesa semua pihak menghentikan ganguan dan ancaman peribadi terhadap Pengerusinya, Datuk S. Ambiga.
Malah Pengerusi Bersama Bersih, Datuk A. Samad Said menuntut pihak berkuasa mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang mencetuskan ganguan ke atas bekas Presiden Majlis Peguam itu.
"Saya mengutuk segala bentuk kerenah gangguan dan ancaman terhadap Datuk Ambiga. Saya mereka sedih dan marah apabila melihat kerenah gangguan yang sedang dilakukan ke atas beliau yang juga warga Malaysia.
"Pihak yang berwajib seharusnya bersuara mengutuk apa yang sedang dilakukan terhadap seorang pemimpin masyarakat ini," katanya pada sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH) di sini, Rabu.
Sasterawan Negara yang lebih di kenali dengan panggilan Pak Samad itu berkata demikian bagi mengulas mengenai insiden membabitkan sekumpulan ahli Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas) berhimpun bagi menyatakan bantahan di hadapan rumah Ambiga di Bukit Damansara di sini.
Bantahan dengan membuka sebuah gerai menjual burger yang bertujuan menuntut ganti rugi daripada penganjur perhimpunan itu dilakukan selama sejam di situ dengan simbolik memasak 200 burger yang turut diberikan kepada Ambiga.
Terbaru sekumpulan 20 ahli Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) yang tidak berpuas hati dengan penganjuran perhimpunan Bersih 3.0 turut mengadakan senaman 'tonggeng' di hadapan rumah Ambiga.
Senaman selama 20 minit itu yang dipimpin oleh seorang daripada bekas komando Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) juga sebagai simbolik menentang agenda Lesbian, Gay, Biseksual, Transgender (LGBT) yang dibawa Ambiga.
**Hahahaha...masa nak buat perhimpunan Bersih 2.0, 3.0 hari tu, Penganjur Bersih ingat tak pasal hati dan perasaan orang yang berada disitu...sebab orang-orang yang berniaga atau menggunakan kawasan tersebut juga merupakan warganegara Malaysia juga...Sekarang bila dah kena batang hidung sendiri..baru nak mengelupur minta bantuan Polis...
Ada tak penganjur Bersih minta maaf pada pihak polis dan rakyat Malaysia yang menggunakan kawasan tersebut untuk aktiviti harian mereka..Akibat dari perbuatan bodoh mereka, banyak aktiviti hujung minggu rakyat Malaysia terjejas dan peniaga mengalami banyak kerugian...Jangan katakan tanggung...minta maaf pun belum tentu lagi...
Adalah lebih molek jika kawasan dihadapan rumah Ambiga dijadikan tapak pasar malam..senang sikit perusuh bersih nak lawat rumah Ambiga...hahahahah


GEMPAR : PAK SAMAD MINTA HENTI GANGGU AMBIGA DAN KASIHANILAH DIA... GEMPAR : PAK SAMAD MINTA HENTI GANGGU AMBIGA DAN KASIHANILAH DIA... Reviewed by Empayar Pemuda on 3:29 PM Rating: 5

24 comments:

  1. Alamat rumah Ambiga
    No 67, Jalan Setiakasih 1, Bukit Damansara 50450 Kuala Lumpur. Jom kita pi demo sebab berdemokan halal dan wojib syariee.

    ReplyDelete
  2. apsal ari tu ko tak merayu kat perusuh bershit suruh stop?haaa..sekarang pandai lak ko carik pihak berkuasa @ polis kan..ari tu siap ko nak bunuh...

    ReplyDelete
  3. Masa Bersih aritu korang belasah polis ,sekarang nak minta tolong lak kat polis.Itu baru sikit yg datang dah heboh,kalau semua yg terjejas dek Bersih aritu datang ,boleh jadikan tapak funfair kat depan rumah Ambiga tu...

    ReplyDelete
  4. Aku sokong sangat cadangan sdr megat biar jadi gegar gempita di depan rumah mentega masam tu. Kenapa si tua sasautrawan tak ketahuan ni begitu kesian kat mek tua hi ndu ni. Kenapa sekarang kau fikirkan ketenteraman seseorang. Tapi kau lupa keadaan ribuan ora:ng lain malah kerugian orang lain betul2 sasau punya olang.

    ReplyDelete
  5. Rasanya Pak Samad ni pun Gay kot,Mati2 dia pertahankan Ambiga lahanat tu.Kalau dia islam sejati semestinya dia akan kutuk LBGT tu..

    ReplyDelete
  6. dah mabuk dengan bau ketiak AMBABIGA ker....janggut lusuh...kepala macam siamang

    ReplyDelete
  7. Apa kata ke rumah Pak Samad pula untuk mengadakan program deklamasi puisi, mesti dia suka.

    ReplyDelete
  8. rayuan org awam bantah bersih ada ko kesah, beratus-ratus laporan polis ada ko kesah.... lawan tetap lawan...

    ReplyDelete
  9. PAK SAMAD

    Pak samad yang semakin merapati senja
    Masih berlegar dalam mimpi
    Meruntun daku untuk menyapa:
    Apa.., sudah habiskah akal dan budi??


    Jagindas 16 mei,12

    ReplyDelete
  10. Apala korang nih..cian kat Achi sekor tu..kang makin sempitla dahi dia..napela korang g wat senamam bontot kat depan umah dia...xpatot xpatot..XPATOT KRN XAJAK AQ...khe khe khe...

    Ari tuh kata nak meniaga ramai2..habaqla bila , bole che join...bkn apa ..xpon jomla kite brkhemah ramai2 kat depan umah dia..best gak...

    ReplyDelete
  11. Jom kita lancarkan Occupy depan rumah Ambiga...

    ReplyDelete
  12. stop kacau umah babiga dan silalah pi bt kacau kat umah si tua lakhanat bangsat nie...

    pejuang hamas...

    ReplyDelete
  13. aper cerita pak samad?? mereka memperjuangkan hak asasi mereka, adakah bersih cuba mempertikai hak asasi mereka.

    kenapa cuba menyekat suara rakyat, adakah mereka itu semua bukan rakyat???

    mereka ada masalah dengan ambiga jadi mereka buat lah demo depan ambiga takkan ada maslah dengan ambiga nak buat demo depan pwtc pulak...

    mana suhakam bersih cuba mempertikaikan hak asasi manusia kenapa tak bersuara? takkan mereka ni bukan manusia atau sebab mereka ini bukan pakatan haram atau mereka ini bukan liberal dan sosiallis maka mereka ini tak layak bersuara macam tu ke?

    mereka telah membuktikan yang mereka MAMPU membuat demo secara aman tanpa mendatangkan malapetaka...kenapa bersih nak mempertikaikan meraka pulak???

    ini dabel standard

    ReplyDelete
  14. Syukurlah kalau nama mu tidak digembur
    suasana sekitar laman itu hapak baunya
    syukurlah mereka tidak menjeling ke tingkap mu
    sinar cahaya dari mata menjeling itu
    panas habanya oleh membakar marah melata
    namun kenapa pula engkau seperti tidak mengerti
    masih bertatih ditepian jalan merungut kata
    seperti memikat perhatian nanah sedang membara
    seperti mahu bersama disental ragut
    hingga bersepai daging tulangnya

    cukuplah teman
    cukuplah dengan nekmat sedia tersemat
    maha pengasih Allah murah menganugerah
    hingga tersedia segala yang sudah menjadi ada
    demikian kodor dan kodar atas sekian kerja kita

    dipengkalan ini kita cuba bersinggahan
    sambil menyatakan syukur atas segala seadanya
    semuga terlepas kita dari jerat khufur nikmat
    kita yang sudah terlajak meleretkan usia
    kembalilah menyerikan mihrab sendiri
    dengan lunak bunyi irama ratib wirid
    menanti hari kelak kita dijemput pergi

    ReplyDelete
  15. Pok nik kata demo 2 halal,sekarang nak suruh stop pula.Itu la Pak Samad kalau nak buat demo jgn sakit hati org lain.Ini baru ko tahu bertapa seksanya wargakota.
    Jutaan terima kasih pada peserta demo dpn rumah ambiga.

    ReplyDelete
  16. ye ke pak samad,babiga tu raayat malaysia?pak samad, pak samad sedar sedar lah malu kt yang muda muda NI

    ReplyDelete
  17. Kenapa lak si Ambiga ni risau sangat takut jiran-jirannya terganggu. Kalau terganggu pun rasanya jiran-jiran tu patut salahkan si Ambiga pasal dia yang mulakan angkara, betul tak? Calling All Ambiga's respectable neighbours - you don't need a neighbour like Ambiga in your neighbourhood and vicinity cause she doesn't know how to respect the law. She should be ousted and shunned from living in your elite area. Her place is in the rubber/palm oil estate or the jungle. That is where she belong.

    ReplyDelete
  18. apahal situa tu nak risau pasai paria sekok tu ada pa2 kot pak tua ingatlah hari dah senja,,,,,,,,,dah

    ReplyDelete
  19. Alahai situa Pak Samad ! rumah kata pergi kubur kata mari ! segala2nya dah putih & kendur ! ngapa awal2 lagi tak nasihat OMEGA tu jgn huruhara negara ini. Kami rakyat Malaysia yg cinta keamanan dah rasa kacau bilau. Tahniah pada para demo bekas2 tentera dan peniaga2 teruskan perjuangan! Setuju sangat kawasan rumah OMEGA ujud tapak pasar malam pulak ! Padan muka !

    ReplyDelete
  20. ambiga tu gundik Pak Samad ke?

    ReplyDelete
  21. Come on lah Pak Samad,,,, biar rasional sikit.... dah buat kenalaah bertanggungjawab .... biar rakyat menyatakan hasratnya plak... dh diberi kelonggaran perhimpunan aman ... x bersyukur .. makin biadap dn sombong ... apepun tindakan amat perlu untuk menyesuaikan rakyat dengan aturan baru niii..

    ReplyDelete
  22. maaf pak samad, bersihkan muka tu dulu, kemudian baru lah boleh cakap
    pasal bersih.ada paham?

    ReplyDelete
  23. dulu aku sanjung org tua seko ni tpi skg aku rasa situa ni dah x layak disanjung apetah lgi dihormati, ingatlah wahai pork samad rumah kata pergi kubur kata mari

    ReplyDelete
  24. Melayu mudah lupa bila
    dah senang dan mewah
    dengan kehidupan dunia..
    Lupa pada tanggungjawab agamanya,
    budaya bangsanya orang timur
    yang penuh adab sopan
    kemakmoran negaranya
    yang diperintah oleh bangsanya
    Yang jadi pegangan Melayu Mudah Lupa
    sekarang adalah budaya kebarat-baratan yang berpaksikan HAK ASASI.....bak kata orang tua dulu2 "tak sedar diuntung".

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.