Saturday, May 5, 2012


**Reti pula bersopan masuk dalam balai polis...Mak bapak budak bangang ni pun satu... Sebagai seorang bapa, dia harusnya membetulkan persepsi anaknya. Ugutan atau idea untuk membunuh bukannya satu issue yg boleh dipandang ringan. Mat rempit tidak menyuarakan pendapat mereka di facebook supaya polis dibunuh. Pemimpin pihak pembangkang pun tidak pernah menyuarakan sesiapa untuk dibunuh. Pada pendapat saya, kesilapan mengajar anak yg menjurus budak ni jadi begini. Yg menyedihkan, bapa dia tidak mahu bertanggungjawab atas kesilapannya mengajar anak. Ada banyak cara untuk menyuarakan pendapat, tapi bukan dengan membunuh.

Seorang aktivis mahasiswa ditahan polis ketika hadir bagi membantu siasatan berhubung dakwaan berkaitan status laman sosial Facebook yang dikatakan menyokong tindakan supaya anggota polis dibunuh.

Khalid Ismath, 22, ditahan sejurus sampai di ibu pejabat polis kontinjen Kuala Lumpur ditemani ibu bapa, sanak saudara dan sekumpulan aktivis mahasiswa.

Khalid dalam Facebook sebelum ini menulis: "Saya setuju jika semua polis dibunuh. Kerana begini caranya mereka melayan rakyat. Jadi setiap kali demo, tidak ada rundingan dengan polis lagi. Lawan tetap lawan."

Status itu dipercayai berkaitan dengan layanan polis semasa perhimpunan BERSIH 3.0 genap seminggu lalu.

Menurut bapanya Ismath Mohd Habib, polis yang datang ke rumahnya di Klang semalam tidak menyatakan hasrat menahan Khalid.

Beliau juga tidak nampak alasan untuk pihak berkuasa berbuat demikian kerana berpendapat anaknya bukan penjenayah atau "mat rempit".

Pada jam 11.30 pagi tadi, beliau dipindahkan ke ibu pejabat polis daerah Cheras untuk siasatan lanjut.

13 comments:

Anonymous said...

padan muka

Anak Lenggong said...

kah kah kah..sipengkianat khinzir berwajah manusia ni dah kelokap..kata terer..sampai nak bunuh polis..unur baru 22 tahun dan belajar pun dah out nak nunjuk lagak ..
wahai polis jangan apa2kan cudak ni dalam lokap cuma jentik je telur dia dengan getah dan setiap polis yang lalu depan lokap dia ..ludah je muka budak khinzir ni..supaya dia tau cara yang lebih bersopan dan beradap..sebab mak bapat dia selama ni tak reti nak jaga dia sebab tu bapak dia kata anak dia bukan penjenayah..tapi dia sedar tak bahawa didalam rumah..pertubuhan dan negara ada undang2 dan peraturan yang harus diikut dan dipatuhi..sebab mak bapak dia tak reti dan tau ..menjadikan anak nya seumpama saekor khinzir.

Anonymous said...

Padan muka...si penjenayah telah menyerah diri dan ditangkap! Dia tahu bahawa kalau dia tak menyerah diri maka dia takde tempat lain untuk bersembunyi. Nak sembunyi di hostel UiTM? Pelajar2 UiTM sana pun sedang mencari dia untuk di ikat dan di humban ke lantai balai polis. Cakap tarak serupa bikin... konon nampak macam terrer tapi kini kecut telor. Dia ni lah salah seorang yg ada dalam gambar orang di kehendaki pihak polis masa Bersih 3.0 ari tu ... gambar dia sedang menendang seorang anggota polis yg telah rebah... kini, sepak terajang kan si bahlul ni.

Anonymous said...

Assalamua'laikum Anak lenggong...
cantik bahasa awak....dengar pantun dua kerat dari saya...."terlajak perahu boleh diundur..tersalah taip kena bahan la jawabnya..."...earm,ape ni anak lenggong....bahasa malayu awak tidak lulus ke,masa dibangku sekolah dahulu...
atau memang awak yang tidak mengambil perhatian,semasa guru awak mengajar subjek bahasa melayu dihadapan...
awak taip perkataan(budak pun jadi cudak)..(umur jadi unur)..(bapa jadi bapat)..(seekor jadi saekor)..(tahu jadi tau)sudah macam budak berumur 10tahun....sebelum awak(anak lenggong)ingin menegur khalid bin mohd.Ismath,mengenai cara yang lebih bersopan dan beradap...cermin diri anda terlebih dahulu...(kalau didikan ibu bapa awak telah menjadikan awak seorang yang sangat beradap dan bersopan...)awak akan menghormati dia(khalid) kerana kita adalah saudara seislam....dan awak(anak lenggong)tidak sepatutnya menghina dan memanggil saudara seislam kita(khalid bin mohd ismath)dengan perkataan yang tidak sepatutnya...setiap perkataan yang awak tonjolkan diatas,pada 5 MAY 2012 pada jam 3:46pm...telah menunjukkan bahawa....awak BUKANLAH seorang YANG BERADAP,awak juga tiada LANGSUNG CARA YANG LEBIH SOPAN dalam diri anda untuk saya jadikan CONTOH MAHUPUN TAULADAN...saya doakan semoga belum terlambat untuk ibu-bapa anda, mendidik anda menjadi insan berguna didalam islam,dan menjadikan anda seorang yang tahu erti sebenar cara beradap dan bersopan...apa yang saudara khalid lakukan adalah kerana terlalu mengikut perasaannya yang amarah...lalu melontarkan di facebook.com,mana tidaknya...dia sendiri melihat ibunya,pengsan akibat dipijak dan diterajang oleh sekumpulan polis berpakaian preman...akibat dari kekasaran itu...dahi ibu khalid koyak,ususnya pecah kerana dipijak oleh sekumpulan polis berpakaian preman....jika apa yang terjadi pada ibu khalid b.mohd ismath,terjadi kepada ibu atau bapa kita sendiri...saya percaya anda tidak akan berdiam diri...dan itulah yang telah khalid lakukan...dengan meluahkan perasaan amarahnya terhadap pihak polis yang cekap lagi amanah, di f.b.....sila layari:- www.harakahdailly.net(4-6 MEI 2012)...muka surat 32(untuk mengetahui keadaan ibu khalid yang sebenar)....saya sentiasa mendoakan sahabat seislam saya(khalid b.mohd ismath)agar gagah dan banyakkan bersabar semasa didalam tahanan...saya sebagai pemuda dan rakan-rakan dari daerah klang,SELANGOR DARUL EHSAN..tidak akan berhenti mendoakan keselamatan anda...semoga allah melindungi anda(khalid b.mohd ismath)selalu.....akhir sekali dari saya...sesunguhnya yang baik datangnya dari allah s.w.t...dan yang serba kekurangan datangnya dari luar dan dalam diri saya....saya ingin meminta maaf kepada anak lenggong,saudara serta saudari yang beragama islam ataupun tidak...seandainya,saya telah menguris hati dan perasaan anda semua...disini saya ingin mengingatkan diri saya dan rakan-rakan yang lain...marilah kita bersama-sama bermuhasabah diri sendiri...dan mencari kesalahan diri sendiri...dan bukannya menunding jari terhadap kesalahan dan kesilapan yang telah dilakukan oleh orang lain....sekian dari saya....SELAMANYA SAYA AKAN MENYOKONG PARTI ISLAM SEMALAYSIA DAN menyokong BERSIH 3.0 sehingga bersih ke10.0....Takbir!!.....ALLAHHUAKBARR!!!!!

Kasih Salina said...

takkan lah..hmm

www.kasihsalina.com

Anonymous said...

budak ni ada sakit dalam jiwa dia...mak dia dah sembuh ke dari perut terburai kena tembak ari tu? Gempak jugak, ingatkan pi IPK nak pi bunuh polis. Kahkahkahak!

Anonymous said...

anon 7:50

kentut dgn tahi memang sahabat baik!

Anonymous said...

Ooiii bahlol...patut ler ko no tolol pasal refer harakah....adaka patut polis yg pijak perut dia....iye ler tu semua yg jahat tu polis ler tu yg menyamar....memang otak udang senang je kena bodohkan....sdh ler mereka tu bodoh merusuh sudah cedera sendiri nak salahkan org pula...

Paragass said...

hah, apa lagi. letak la mamat ni dalam bilik, go 1 on 1 dengan polis kat balai tu. pandai cakap je tak jadiii.. haktuih betul la mahasiswa mangkok sekarang ni! memalukan!

salam kenal ^^,

Anonymous said...

Anon 7.50pm yg sokong parti sesat tu tak ke masjid rupanya.Memang gaya orang pas yg sesat tu begitu ...... maki hamun orang, sindir dan perli orang lepas tu minta maaf. Mempergunakan Islam, memperalatkan Islam dan akhirnya melacurkan Islam. Apa isu Bersih 3.0? Bukankah suruh duduk dan bantah? Mengapa mesti Dataran Merdeka? Mengapa melanggar hadangan polis yg mengikut perintah mahkamah? Jangan letakkan Islam di bawah emosi dan taksub kepartian. Pas adalah sesat dan menyesatkan. Bertaubatlah dan mbersyahadah semula!!

Anonymous said...

NAK BELA BUDAK KANYIAK NI APA LAGI HAMPA ORG PAS MEMANG PAS PUS PIS....

HEJAAN SLAP PUN NAK AMBIK PEDULI NAH... AMBK HEJAAN AKU YG SILAP NIE.... BANGANGGGGGG

TAKEBEER.....

Anonymous said...

Nak komen hijaan org konon...cek hejaan hang tu dulu sebelum komen hijaan org lain....kah...kah...kah

Anonymous said...

berani buat berani tanggung la.. yg dia bawak kluarga dia p buat demo 2 kenapa? dia patut nasihat mak dia supaya jgn libatkan diri bahaya.. tnya la diri sendiri salah saper sebenarnya??? "kalau takut di lambung ombak jangan berumah di tepi pantai". pas dulu dan sekarang jauh berbeza.. Pada pendapat sy yg x seberapa nie klu la PAS berjuang sendirian tanpa mengikut perjuangan Ambiga sy rasa sy akan terus megikuti perkembangannya... telalu takut memikirkan siapa yg akan memimpin negara ini.. klu masih org islam walau siapa pn syukur Alhamdulillah (tpi tidak Anuar).. tapi klu sebaliknya Nauzubillah.. Islam di Hati..

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.