BETUL KE NIZAR TWEET SEBAGI RAKYAT ATAU SENGAJA NAK MENGHASUT


Hahahaha..boleh percaya ke Nizar kata pandangan yang dikeluarkannya ini merupakan pandangan sebagai rakyat biasa...bunyinya macam nak menghasut rakyat untuk membenci Sultan dan Raja-Raja Melayu je...hmmmm...

Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin pada Rabu memohon maaf berhubung apa yang ditulis di Twitter mengenai nombor pendaftaran WWW 1 yang dibida Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail yang menawarkan bidaan tertinggi sebanyak RM520,000.
Mesej permohonan maafnya di Twitter berbunyi:"Jika ada mana-mana pihak yang tergores hati dengan mesej Twitter itu, saya mohon maaf".
Katanya, kenyataan dalam Twitternya itu tidak bermaksud untuk mempertikaikan keputusan baginda Sultan Johor.
Sebaliknya, kata beliau, kenyataan itu dibuat secara umum atas pandangan seorang rakyat.

“Jika ada yang menuduh saya menghina Sultan, itu sudah keterlaluan, kerana saya tiada niat untuk berbuat demikian.
“Itu hanya pandangan saya sebagai rakyat biasa yang melihat senario di negara ini bahawa masih ramai yang hidup dalam kesempitan dan memerlukan perhatian,” katanya kepada akhbar Sinar Harian.
BETUL KE NIZAR TWEET SEBAGI RAKYAT ATAU SENGAJA NAK MENGHASUT BETUL KE NIZAR TWEET SEBAGI RAKYAT ATAU SENGAJA NAK MENGHASUT Reviewed by Empayar Pemuda on 1:32 AM Rating: 5

8 comments:

  1. Lu nizar beli camry 10 biji berapa harga ? itu nombor semua booking punyerr...itu wang kasi bikin rumah pprt baru betot maaaaa!!

    ReplyDelete
  2. Kebodohan Nizar:

    1. Mesej permohonan maafnya di Twitter berbunyi:"Jika ada mana-mana pihak yang tergores hati dengan mesej Twitter itu, saya mohon maaf".

    Mana mana pihak? Jelas tweeter itu mengutuk Sultan. Tiada mana pihak yang paling tersinggung kecuali Sultan.

    2. Katanya, kenyataan dalam Twitternya itu tidak bermaksud untuk mempertikaikan keputusan baginda Sultan Johor.
    Sebaliknya, kata beliau, kenyataan itu dibuat secara umum atas pandangan seorang rakyat.

    Mempertikai? Perkataan kurang ajar. Pembidaan dijalankan secara adil dan saksama. Apa yang perlu di pertikaikan?

    Pandangan seorang rakyat? ke wakil rakyat yang ada pangkat dalam parti yang tak sekolah?

    3. “Jika ada yang menuduh saya menghina Sultan, itu sudah keterlaluan, kerana saya tiada niat untuk berbuat demikian.

    Penghinaan lah tu. Sampai Tengku Mahkota bersuara.


    4. “Itu hanya pandangan saya sebagai rakyat biasa yang melihat senario di negara ini bahawa masih ramai yang hidup dalam kesempitan dan memerlukan perhatian,”

    Kenyataan berbau komunis. Kalau nak sama rata sama rasa tiada sistem lain lagi kalau bukan komunis. Kita telah duduk dalam sistem kapitalis. Siapa ada duit dia boleh buat apa dia suka.

    Tanggungjawab sosial tanggungjawab bersama. Masaalah orang miskin ada banyak faktor. Ianya hingga melibatkan skala besar ekonomi.

    Apa Nizar ingat kita ni sistem Feudal ke? Kritikannya sesuai untuk rakyat yang hidup dalam sistem feudal. Mengapa Nizar tak bedal sekali orang kaya lain yang ramainya tokey China.

    ReplyDelete
  3. Nizar ni meroyan sama macam al juburi sebab nak jadi MB ...ayat mcm budak darjah dua penyokokng2 Pas yg benak fikiran bolehlaa ko chong....tak sedar diuntung inilaa si Buang abad 21...you are so pathetic dude!!!! get a life!!!

    ReplyDelete
  4. Siap la lu nizar, lu silap orang la mau cari pasal.

    ReplyDelete
  5. Nizar ni memang kurang ajar.

    HOT! BUKTI NURUL IZZAH SENGAJA CETUS KEKACAUAN DI PANTAI PERMAI! Baca di sini...

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. saya dengar nizar pun pakai plat no beli jugak. yg peliknya plat2 tersebut tiada angka no 4

    apakah nizar mau mengambil hati orang lain dengan tidak mengambil no 4 atau percaya ia boleh membawa kejatuhan. kalau pilih no 1, maka nizar sekali lagi n sentiasa jadi pak turut orang lain. malang sungguh nasib pak kaduk

    ReplyDelete
  7. Ada seorang bekas Menteri Besar yg sekarang ni mcm gila babi aje sebab berkawan dengan babi.Muka dia pun mcm babi tunggal je.

    p/s; Jika ada mana-mana pihak yang tergores hati , saya mohon maaf".

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.