VIDEO REMAJA DIPUKUL TERUK KERANA DIDAKWA MENCURI DI TESCO KOTA BAHRU..


Video memprlihatkan seorang remaja yang teruk dipukul hingga berdarah kerana didakwa mencuri. Menurut maklumat ringkas di Youtube, kejadian ini dikatakan telah berlaku di Pasaraya Tesco, Kota Bahru pada 12/4/2012.

Bagi EP, remaja tersebut tidak sepatutnya dipukul sebegitu teruk hanya kerana mencuri barang di pasaraya Tesco (berdasarkan maklumat yang ada)..lain la kalau dia meragut atau merompak sehingga menyebabkan kematian atau kecederaan pada orang lain..Negara kita mempunyai undang-undang..jadi biarlah undang-undang yang menentukan nasib remaja tersebut..bukannya kita..

VIDEO REMAJA DIPUKUL TERUK KERANA DIDAKWA MENCURI DI TESCO KOTA BAHRU.. VIDEO REMAJA DIPUKUL TERUK KERANA DIDAKWA MENCURI DI TESCO KOTA BAHRU.. Reviewed by Empayar Pemuda on 2:33 PM Rating: 5

43 comments:

  1. Biarpun dia mencuri, kenapalah ia diperlakukan begitu. Patutnya tangkap dan siasat dan klu terbukti dia bersalah, serahkan kpd pihak berwajib.

    ReplyDelete
  2. aku tak fhm btl ngan org kelantan ni suka sgt buat undang2 sendiri,kejadian mcm ni dh bnyk kali berlaku kat kelantan sampai ada yg mati,kata negeri serambi mekah org yg kuat agama,atau nik ajis srh rakyat dia wat mcm tu

    ReplyDelete
  3. remaja tersebut booeh membuat laporan polis ttg oerkara tersebut. mencuri adalah satu kesalahan. tetapi mencederakan org lain adalah satu kesalahan.

    ReplyDelete
  4. org KELANTAN mmg TERUK..bende kecik pn nk pukul smpai cm 2..tangkap pas2 bwk g balai sudah..xyah la pkul2..dh mcm perangai PARIA..sume bende nk jd extreme..

    ReplyDelete
  5. Malaysia ku..jgn lah terikut2 dgn budaya dari negara2 jiran...yg mana kat sana dorang boleh buat hukuman sendiri..mana kadang2 boleh sampai jadi kes bunuh pulak..

    ReplyDelete
  6. FUCK KELANTANESE

    ReplyDelete
  7. Negeri ala koboi, undang-undang letak celah kangkang tok gundu mereka je......

    ReplyDelete
  8. Blm siasat dah jatuh hukum....camne nak buat hudud.....hakim ramai sgt

    ReplyDelete
  9. sambil pukul dia menjerit... Mapuh Mu! Mapuh Mu! Mapuh Mu!

    ReplyDelete
  10. pd pendapat aku pulak..

    ini takde kaitan dgn negeri ke, parti politik ke..

    kalau betul2 mencuri, lebih baik bagi sebijik dua..bagi cukup2..

    bukan ape..sebab golongan2 camni la yang akan lebih berani kemudian hari sehingga melakukan tindakan2 spt meragut, merompak, pecah rumah dsb jika tak dibelasah awal2..

    ReplyDelete
  11. padan muka penjenayah tu kena pukul mula2 dia mencuri kalau setakat kena penjara 2 ke 3 minggu kelaur nanti dia mungkin berani buat yang lebih jahat lagi merompak ke merogol ke dan lagi teruk membunuh sebab jenayah ni da makin banyak lagi sekali padan muka kena hempuk takde keja lain kat malaysia ni banyak keja kalau nak cari rezeki

    ReplyDelete
  12. to all my bro malaysian. plz dont judge org kelate. tak semua orang kelate samseng, bekeng, ganas or whatever. kat negeri lain pun pernah berlaku kes seperti ni. yang berlaku kes camni apabila ada individu yang ambil kesempatan nak menunjukan atau melepaskan geramnya atau dengan kata lain ego (setiap orang ada ego) so pls stop judge kelantanese. masih ramai indivdu yang mempunyai naluri sebagai manusia di kelantan ini. assalamualaikum buat rakyat malaysia.

    ReplyDelete
  13. salam...

    sepatutnya klu dia terbukti mencuri pun kena juga kita tgk apa sebabnya...sbg contoh...

    apa benda yang dia curi tuh..???

    klu dia curi benda makanan kenapa dia curi..??? Adakah sebab dia terpaksa kerana keluarga dia lapar kat rumah...???

    Katakanlah dia mencuri kerana terpaksa...bukan niatnya sengaja nak mencuri...jadi dalam hal nih jabatan kebajikan atau zakat ler yang patut bantu ringankan beban dia sekeluarga....

    harap2 klu kelantan nak laksanakan hukum hudud sekalipun kenalah tgk bagaimana seriusnya kesalahan mencuri yang dilakukan si pesalah...

    adakah perlakuan si pesalah itu memberi mudarat besar kepada orang sekeliling..???

    klu asal mencuri ja potong tangan..alamatnya lingkup ler kerajaan...

    ReplyDelete
  14. Ala yg pkl pun saja tumpang sekaki klu kita tanya orng yg pukul kenapa dia pukul orng tu enth2 dia pun tak tau nk jawap....

    ReplyDelete
  15. Anonymous,saya pn x setuju budak tu mencuri,tp bukan kte yg berhak mnghukumnye.bla dipukul,dia bkn insaf,sebaliknya tglkn mindset negatif.dia nk buat LG next time.kte tak blh ikut perasaan marah atau tak puas hati.Dan kejadin ni bkn berlaku di kelantan saja,org2 negeri lain Dan bangsa lain pn ada kelakuan cmtu.mmg kena laksanakn hukum hudud.tegakkan hukum ALLAH khidupan kita akn lebih selamat..

    ReplyDelete
  16. Ada CCTV untuk buat bukti pun tak boleh... tu besi... mana boleh. Kena ada saksi,... ada sapa2 nampak ke dia mencuri... ada sapa2 nampak ke orang yang pukul dia... tak ada kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ststement macam Hj Hadi (PAS)video tak boleh jd bukti.nampak gaya Cawangan Forensik PDRM kena bubar le.

      Delete
  17. APA2 PUN...MENCURI ITU TETAP SALAH WALAUPUN NIATNYA BAIK (KONONNYA).. NIAT TIDAK MENGHALALKAN CARA.
    MALAH MENCURI ITU SENDIRI SUDAH MELANGGAR BATAS2 AGAMA DAN MELANGGAR HAK ASASI TUAN PUNYA BARANG..
    JADI KESIMPULANNYA, JANGAN MENCURI!!! ITU JE..

    ReplyDelete
  18. Kita ada undang2 . . Negeri yang berteraskan KEISLAMAN ada strategi cara Islam dan Sunnah Rasulullah untuk mengambil tindakan dalam hal sebegini dan bukannya cara kekasaran seumpama ini . . . Fikir dan muhasabah pada Qada dan Qadar . .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua ni salah TUN MAHATHIR SBB TAK LULUSKAN HUDUD PAS.tak caye tanya TG N.AZIZ.tu sbb guna hukum RIMBA.

      Delete
  19. kenapa dia mencuri?
    sebb tak der duit..

    Sebab apa tak der duit??
    sebab tak der kerja...

    Sebab apa tak der keje??
    sbb tak der peluang pekerjaan..

    Sbb apa tak der peluang pekerjaan??
    Sebb kelantan tak maju..

    Sebab apa kelantan tak maju??
    Lu jawab la sendiri...

    ReplyDelete
  20. jangan salahkan rakyat kelantan..salahkan pemimpin kelantan yang menyebabkan rakyatnya terpaksa mencuri untuk idup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Rakyat merana, pemerintah plk senang lenang.

      Delete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. klu yer pown bdk nie mencuri jgn sampai tahap macam pukulnya..budak tu still mentah..klu ada internal bleeding ke apa ke then die meninggal sape nk jawap??pastu meninggal dalam lokap..org duk kata polis wat hal lagi..aduhai..

    ReplyDelete
  23. KELANTAN NEGERI SIAL BESAR..

    ReplyDelete
  24. suruh nik najis kerat tangan...

    ReplyDelete
  25. ha..kan Kelantan nak buat hukum hudud..so..apa lagi Nik Najis???buat le hudud tu..kasi on...ni tak...mengelak saja kerjanya....pastu menipu tak buat hudud...bengong Nik Najis..

    ReplyDelete
  26. walaubagaimana pun.. aku tak setuju hukuman sebegitu kat budak ni..kesian..hantar kat balai ajelah...

    ReplyDelete
  27. Sapa pulak blagak hero ni. Ksian budak tu. Mana tau dia mencuri kerana kmiskinan. Kalau btl mencuri, hantar la pg balai polis. Kalau budak tu adik bradik, anak korang mcmana

    ReplyDelete
  28. bukan nk sokong.. tp sabagai satu pengajaran kpd yang ada niat untuk mencuri..sapa yg tak sakit hati bila barang ia kena curi...contoh seperti saya...dah hampir setahun barang kepunyaan saya jadi barang kes...sapa yang susah...puak ni nak cari jln mudah untuk mendapatkan duit..setakat kena tangkap lepas tu serah kat balai polis mereka ni memang tak pernah serik kecuali belasah 3/4 nyawa..lain kali ada niat nak mencuri baru mereka terfikir betapa seksanya kena belasah..siapa yang pernah barang dia kena kena curi,saya rasa sama macm sya katakan ini..

    ReplyDelete
  29. hmmmm...

    susah nak cakap..ramai yang kesian mamat tu kat sini mungkin tak pernah merasa harta dia kena curi, atau jandi mangsa jenayah kot?

    lumrah manusia normal, akan ada perasaan kasihan. tetapi bayangkan jika mencuri sebab gian dadah ke? ada lagi ke perasaan kesian itu??

    hmmmm...terserah kepada pendirian masing2..

    ReplyDelete
  30. Manusia skg mmg kejam....sampi mcm tu skali diorg pkl....cba kna kt ank o fmily diorg...ape ko rase...tuhan akn balas jgk sape yg pukul tu...ingt xbedosa ker???

    ReplyDelete
  31. rasa hebat sgt la dpt pukoi org mcm tu..boleh jalan la...PAS laksanakan hukum hudud..jgn pandai ckp sj..pigidahhhhhhhhhhhh..

    ReplyDelete
  32. nak bagi pengajaran tu boleh..sapa kata tak boleh...tapi jgn la bagi sampai 3 suku nyawa...sapa HAK HNGPA tentukan hukuman seseorang..ada cara lain bagi dia tu serik...tapi bukan cara mandikan kawan tu dengan darah...HEBAT SANGATKAH ANDA!!!

    ReplyDelete
  33. KES MENCURI HNGPA PUKOI SAMPAI 3 SUKU NYAWA..KES KAPIAQ HINA ISLAM HNGPA SEMUA BOLEH BUAT DERRRKKKKK SAJA...BOLEHH JALAN LA...CKP PANDAI..

    ReplyDelete
  34. aku tgk kat youtube pun banyak nya KELANTAN..dari budak sekolah GADUH sampai la PUKUL ORANG SAMPAI SETENGAH MATI...adoiii..kalau mati la orang tu....sah dgn korang korang sekali ke LOKAP..

    ReplyDelete
  35. orang yang pukul remaja terbabit aku harap benda ni kena kat adik atau abg atau kakak dia sendiri baru tahu rasa cmna..org2 kelantan x berhati perut langsung..x guna..gaduh ja pandai..kalo aku IO kes tu aku tangkap sapa yang pukul tu aku sumbat org yg pukul tu dlm lokap dulu..

    ReplyDelete
  36. nik aziz mcm haram..tgk saja ja..org kelantan dh mcm cannibal..awat x makan ja budak tu kan senang..kelantan sial

    ReplyDelete
  37. Tapi kalu yang kena pukul tu di kl..... Org cina or india.... Sivarasa & khalid gagap mesti dah suruh buat suruhanjaya di raja nyer..... Tapi bila di kelantan.... Telan ajer ler......

    ReplyDelete
  38. rakyat kita ni baik sgt la pulak...percaya tak,penjenayah skrg dah pandai, lepas buat jenayah lepas tu mintak belas kasihan. Mencuri sebab nak bagi adik makan kat rumah la dsbnya, maka akan dtg lah puak2 yg kesian tahap bengong. Last2 kes curi tu hilang cam tu je, kes kesian yg jadi besar. Pelik..pelik... hak asasi konon.
    I don't want apology, i want justice !!

    ReplyDelete
  39. Setakat bgi perit dan pengajaran dh la. Smpai teruk mcm tu xpatut la. Kena ingat apa hukum menumpahkan darah dgn sengaja dlm islam.

    ReplyDelete
  40. potong jer tangan dia yang mencuri tu...xpayah siasat2 kan di kelantan 2 nt tok guru tahu marah lak `HUDUD`...hik3...

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.