Saturday, April 14, 2012


Setelah hampir 14 tahun mengunci mulut, akhirnya pada Mac 2012, Senator Datuk S Nallakarupan mula buka mulut.
“Saya mahu perbicaraan dimula dengan segera sebab saya mahu rakyat Malaysia tahu kebenaran tentang hubungan sulit Anwar dan Shamsidar. Saya yang disuruh oleh Anwar untuk mengatur pertemuan sulit ini.
“Saya juga akan beritahu ‘hasil’ yang diperoleh Shamsidar dan Anwar daripada perhubungan sulit ini,” katanya dalam sidang media di Hotel Grand Season, Kuala Lumpur, 28 Mac.
Shamsidar, wanita yang disebut Nalla itu adalah merujuk kepada Shamsidar Taharin, isteri Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR.
Ummi Hafilda, adik bongsu Azmin yang turut hadir dalam sidang media Nalla itu berkata beliau pernah mengintai Nalla membawa Anwar dan Shamsidar pada pada 30 Jun 1997 dari Bangsar Shopping Complex ke Tivoli Villa.
“Saya pergi mengintai Datuk Nalla, 30 Jun 1997, (di mana Nalla) menaiki kereta Daimler WBV 37. Saya rakamkan semua gambar-gambar tersebut.
“Saya cabar Anwar, Azmin, Shamsidar saman saya”, katanya.
Nalla mengesahkan kebenaran kata-kata adik Azmin Ali itu.
“Ummi Hafilda sudah jadi camera man..dia tangkap gambar di Tivoli Villa, bila saya angkat Anwar di dalam kereta”, katanya.
“Saya ikut Datuk Nalla daripada Bangsar Shopping Complex..dua jam saya tunggu Anwar dan Shamsidar dalam kondo (Tivoli Villa), 5.30 petang hingga 7.30.. Magrib”, sambung Ummi Hafilda.
Untuk memahami episod bersejarah yang bermula pada 30 Jun 1997 hingga membawa kepada pemecatan Anwar sebagai ahli UMNO dan terpaksa bergelut di mahkamah pada tahun 1998 , sila baca di sini
Datuk Seri Dr. Muhammad Shafee Abdullah, peguam popular masa kini yang dilantik Nalla mewakilinya berkata anak guamnya akan melakukan pembelaan kebenaran untuk melawan saman fitnah Anwar.
“Beliau (Nalla) akan timbulkan pembelaan justifikasi ataupun pembelaan kebenaran bahawa apa yang beliau cakap itu adalah benar.
“Dengan itu injunksi (menghalang Nalla bercakap tentang isu ini yang dipohon Anwar) akan runtuh dengan sendiri. Mana-mana mahkamah pun tidak akan terima injunksi jika ada pembelaan yang sedemikian” katanya.
Katanya, kes ini bukan kes peribadi sebaliknya melibatkan kepentingan awam.
“Isu ini bukan isu peribadi di antara seorang dengan seorang yang lain, tetapi ini adalah satu isu di mana masyarakat ada hak nak tahu.
“Sebab ia melibatkan pemimpin, bakal pemimpin (Perdana Menteri), rakyat mesti tahu, apa kebenaran yang sebenarnya”, katanya.
Berdasarkan bukti-bukti yang ada pada Nalla, Shafie yakin beliau boleh menang dalam kes ini.
“Yang saya yakin kita boleh menang (kes ini), kalau saya boleh sebut istilah dalam Bahasa Inggeris, Datuk Nalla ini akan bercerita dari ‘horse’s mouth‘ (satu sumber maklumat yang dianggap sebagai asal atau yang tidak dapat disangsi).
“Mengikut beliau (Nalla), beliau ada di mana-mana tempat, bukan satu, dua tempat,”, katanya.
Kehadiran YB Zulkifli Noordin dan Anuar Shaari mengukuhkan lagi hubungan akrab Nalla dan Anwar sekitar tahun 1990-an, di mana tempoh masa hubungan sulit Anwar-Shamsidar berlaku.
Anuar Shaari, bekas Setiausaha Sulit Anwar di Kementerian Kewangan berkata Nalla sering datang ke pejabatnya untuk menemui Anwar tanpa perlu membuat temu janji.
Zulkifli yang pernah menjadi salah seorang peguam bela Anwar untuk kes 1998 mengesahkan lagi hubungan rapat Anwar-Nalla di mana beliau pernah dilantik sebagai peguam pemerhati kepada Nalla yang ketika itu masih berpihak kepada Anwar. AIDC

86 comments:

Anonymous said...

Inilah akibat tidak mahu mengikut perintah dan memandang hina pada hukum Allah. Fitnah terus bermaharajalela. Yg mengaku beragama islam terus membenci tak percaya kepada keadilah hukum Allah.
Fitnah yg di sebar oleh UMNo memang terkeji pada rakyat malaysia dan dunia.
Memalukan....
Menghina raja2 melayu kerana sikap melayu umno yang suka memfitnah.

Anonymous said...

anon 8:29 Macam mana lu tahu itu fitnah..lu ada disana ke??

Anonymous said...

itu la pencacai jubo nuar bukti ada macam2 helah la fitnah la 4saksi la mcm la hukum islam tu kuno sangat kita bagi bukti cam mana pun kalau da penjilat jubo nuar memang takkan berubahnya

Anonymous said...

lepas tu pencaccai jubo nuar ni konon2nya nak takutkan kita dengan hukum TUHAN pada kita konon2nya kita ni dosa memfitnah pada kita membongkar kemungkaran tapi dia orang langsung tak sedar diri menyokong kemungkaran yang ketua setan dia buat wahai pencacai2 jubo nuar ko sokong ketua setan ko tu buat kemungkaran sama2 berdosa kan kalau tak mencegah

Anonymous said...

adui... banyak betoi video seks versi halal... semua org boleh tengok dari budak kecik sampai la ke org tua..

Anonymous said...

ala dan dan je..
kalau pasal pemimpin PKR semua x boleh, fitnah lah apa lah cuba pemimpin BN seua kowg hentam..

Anonymous said...

sudah terang lagi bersuluh! nak bukti apa lagi?? nampak sangat sengaja butakan mata, pekakkan telinga! inilah dia aljuburi laknatullah!!

Anonymous said...

Senang jer..UNDILAH BN!

Anonymous said...

fitnah UMNO? bangang sgt la... Nalla ni kawan rapat siapa? Nuar tu ler... sejak bila dia jadi ahli UMNO? terbukti kebangangan hihihi...

Anonymous said...

kita rakyat malaysia tidak mahu sama sekali anuar ibrahim jadi pemimpin negara... klu anuar ibrahim letak jawatan ketua pembangkang.. dia nak balun sapa2 pun tak pa lah.. lantak dia lah... dosa tanggung sendiriii......heheeeeeee

Anonymous said...

Kita tgklah kuncu2 anwar kata ini semua 'fitnah' tiada lain selain fitnah semata mata..

Anonymous said...

Apa rugi nya rakyat malaysia kalo tak betol tuduhan terhadapnya??
Nak kata anwar pejuang anti rasuah die pon ex umno...main rasuah gentinglah,rasuah saham,sex dll...
Nak kata paling suci,jujur amanah..dulu kata xkan join umno...last2 join gak...kata pas parti sesat...last2 berkawan gak...kata kena racun arseniklah, aids lah,ade org nk bunuh,mcm2 hal...
Tapi mcm mana kalo mmg betol die tutuh china doll?penzina?main dubur???

Apa untungnya pak rakyat mesia terus backing die???
Itu maknanya korg taksub pd anwar x taat ajaran agama dan pembela kaum nabi luth!
Fikir2la kat mana kedudukan korg d dunia & akhirat kelak.
X rugi x sokong anwar!

Anonymous said...

mampos nanti.............

Anonymous said...

ramai melayu beragama umno yang sangat beriman dengan "hadis ustaza hafilda" dan "hadis sami nalla-kurap-pan" ni.... tapi bila diajak mendakwa dimahkamah syariah atau ikut proses hukum hudud ... semua penganut2 umno akan berdolak-dalik .... tak mau tegakkan hukum Allah tu.... tak tau la apa sebab sebenar penganut2 umno tak hingin tegakkan hukum Allah itu sejak 55 tahun yang lepas.............

Aku tak yakin UBN mahu & mampu buat PERUBAHAN menyeluruh... termasuk SPR, PDRM, SPRM, RTM,...sistem pendidikan, sistem perolehan kontrak, sistem pentadbiran awam kerajaan, dll..... rasa2 PRU13 ni... nak cuba PR pulak!

Anonymous said...

Sedangkan negeri yg dtakluk pru12 pun makin hancur bekecai,inikan pulak nak tadbir 1 negara..udah2 la lebai oi,hukuman kat dunia ni dah dapat..kat akhirat kelak pun mendapat..sama je,jgn dok pelaq sgt la

Anonymous said...

1Malaysia semua...

Daripada anda semua blog 24jam tak dapat sesen pun, ada baiknya sambil sambil invest beli share syarikat di Europe. Bulan bulan dapat duit, stable monthly income. Lagi banyak yang di invest, lagi besar dapat tiap tiap bulan.

Kalau takut dan tidak yakin, boleh lah cuba invest sikit sikit. RM 2300, boleh mendapatkan anda RM 310 tiap-tiap bulan. Atau share paling murah berharga USD $ 20 dengan bulanan anda akan dapat USD $ 2.2 sahaja.

Kalau berminat, sila layari :

(Versi English)
http://ReadandDecide.blogspot.com/2011/10/uinvest.html


(Versi Melayu)
http://PelaburanHartanah.blog.com


( * versi English lebih lengkap documentasi dan maklumat mengenai investment ini)


Layari mana mana laman blog diatas, setelah membacanya. Click pada FREE REGISTRATION dan daftar account pelaburan anda, ianya percuma, walaupun anda tidak mahu lagi membuat investment. Tetapi anda boleh lihat lihat dan survey dulu di dalam account anda itu. Dan anda juga boleh chat dengan Admin dan Pihak Management investment berkenaan, secara LIVE dan kadang kadang ada webcam session bersama admin.

Belum cuba belum tahu, selamat melabur.

Anonymous said...

Ini adalah fatwa saya sendiri.............." UMNO dulu kini dan selama nya "

Anonymous said...

PELIK SIOOOOT..

BEKAS RAKAN BAIK, YANG TAHU LATAR BELAKANG DAN GAYA HIDUP ANWAR TU, TAKNAK PERCAYA.
YANG PENCACAI PENJILAT NAJIS YANG TAK KENAL ANWAR, MUNGKIN TAK PERNAH JUMPA PUN DOK BACKING GILA2 TAHAP GABAN..TAK KE BANGANG NAK MAMPUS TU???

PASTU SIAP KATA ITU SEMUA FITNAH UMNO..EH? KO SENDIRI DAH MEMFITNAH UMNO TAK SEDAR DIRI PULAK YE???

Anonymous said...

USAH buka aib orang lain dikhalayat ramai!-besar DOSAnya.....

bawa lah bukti kemahkamah syariah........ adili & hukum mengikut jinayah zina.... jika sabit kedua-duanya... REJAM DENGAN BATU SAMPAI MATI... atau jika penuduh & saksi berbohong.. 80 sebatan & hak menjadi saksi & wali terlucut... Allahu Akbar x3!

Anonymous said...

sebenarnya apa yg berlaku ibarat kita buat baik dibalas baik, tapi disebabkan anuar dah banyak membuka aib orang......sekarang rasakan bagaimana malunya bila aib kita pula dibuka orang.

lain kali beringatlah, yea.

Anonymous said...

Anwar jadi begitu teruk kerana adanya sokongan yahudi diluar dan dalam negara. kalau kat luar ,semua org tahu pertubuhan/NGO yahudi tetapi di dalam negara pulak, ulamak2 yahudi khususnya Nik Aziz Berhala dan Haji hadi Murtad memberi sokongan kuat kpdnya demi matlamat utk menumbangkan UMNO . kalau ulamak2 pun dah murtad dan berani mentertawakan Allah ..hasilnya penyokong2nya lagi la murtad. Se,bahyang tongang tonggek tapi akidah gugur nak buat apa?

Anonymous said...

RENUNGLAH....'FITNAH' NALA DAN UMMI HAFILDA 'DIRECT KICK'....FITNAH SI ANUGAY 'INDIRECT KICK' DAN BERKIAS-KIAS...KALAU TAK ADA BUKTI, AKU PUN TAK SANGGUP BERSUMPAH LAKNAT DAN RELA DISAMAN RM100 JUTA
YANG BODOHNYA, SI PENJILAT JOBOR ANUGAY NI KEMARUK MEMPERTAHAN MANUSIA MCM TU..TAK ADA MANUSIA LAIN YANG BERKALIBER DLM PR NAK DIANGKAT SEBAGAI PM MEREKA...MALULAH BILA KEMALUAN BAKAL PM AKU DAH DITONTON SELURUH DUNIA...BAKAL PM BISEKSUAL DUNIA ISLAM YANG PERTAMA...AKU BERDOA AGAR PERKARA TERSEBUT TAK BERLAKU....KALAU BERLAKU JUGAK....HANCUR M'SIA...NAK FIKIR TENTANG RAKYAT SAMBIL FIKIR TTG CHINADOLL....GAMAKNYA, PUTRAJAYA NANTI ADA PEJABAT KHAS UNTUK CHINADOLL DAN LELAKI2 GAY...BODOH PENJILAT JOBOR ANUGAY NIE

Anonymous said...

apa yg anwar dah buat terhadap umi hafilda dulu tidak mudah utk dilupakan oleh mrk yg dah lama kenal umi...surat pertama umi tulis aku baca sebaik shj pulang dr UK tahun '97. sblm tu kami di sana hanya dimomok2kan dgn paparan hizbi_net dlm internet yg dikelolakan oleh pljr2 yg condong kpd pas di luar negara yg dapat berita dari haramkah utk menelanjangkan apa yg anwar buat sebelum tu, tp sekarang puak2 ni pandai makan & simpan apa yg mrk dah luahkan dulu...

Anonymous said...

anwar memang teruk...sapa sokong dia macam org2 PAS...ingatlah..jangan jadi ulamak yg mementingkan dunia...awak dulu kene bakor dalam api neraka nanti...tipu rakyat yang cetek ilmu agama

Anonymous said...

politician yang kaya raya tp kita dok tambah dosa caci maki sesama sendiri....

Anonymous said...

Oii... TAK PAYAH LA BUAT DOSA KERING....... ibadat kita tertolak kerana hasad, ghibah & fitnah ...........

jika kamu benar.......bawa la ke mahkamah syariah .... jinayah zina... jika sabit... hukum hudud ... rejam sampai mati..... habis cerita!

Dosa dia dengan Allah Taala..............

Kita yg dok mengumpat kat dia tuu... diakhirat tak pasal2 habis pahala kita dan kena pulak pikul dosa dia....nak bayar dosa umpat(ghibah) & fitnah terhadap anwar ...... hehehehe.. na auzubillah!

pakteh adam said...

Anon 1:03 AM 17 April

Ada bukti video dikatakan tak boleh pakai.

Statement kamu tentang FITNAH secara kasar adalah BENAR.

Tetapi amat malang, manusia yang dianugerahkan Allah dengan akal (tetapi gagal menggunakannya untuk memahami Al Quran dan mengguna pakai akan nya didalam menguruskan alam ini sebagai khalifah kearah yang diredhoi Nya)

Cuba kamu buktikan jika ada terjadi SEKALI sejak 1431 tahun dahulu hingga sekarang, dijatuhkan hukuman keatas penzina yang telah didatangkan dengan 4 saksi yang baik? Yang ada cuma simangsa dihukum bunuh kerana gagal mendatangkan saksi.

Kalau kita percaya kepada yang ghaib, kenapa alam ghaib technology, anugerah Allah kepada manusia kita gagal mempercayai nya ( harus diingat ILMU yang diberi Allah kepada kita itu amat sedikit, berbanding ILMU ALAM GHAIB yang ada disisiNya!!)

Anonymous said...

mentaliti & politik umno hari ini dah sampai tahap macam 'orang gila' .. hilang waras dan hati budi, berpaksikan amalan syaitan ... yang AGUNG hanya UMNO saja! hukum hakam ketepikan... hudud, qazaf, rasuah, riba', syirik, sumpah .. hanya mainan dibibir saja!

aku tak beriman dengan UMNO, aku tolak UMNO tak nak syirikkan kuasa UMNO dengan kuasa ALLAH! aku bebas dari khurafat & mendewakan makhluk seperti UMNO, aku ingin bersihkan dari sifat nifaq & syirik UMNO serta ingin betulkan tauhid aku semata2 kepada ALLAH! ikut syariat Allah, ikut sunnah Rasulullah, ikut ilmu ulamak, ikut amalan solihen, ikut perjuangan mujahidin fi sabilillah, ..... jauhilah aku dari amalan syaitan yg dilaknat!

PRU13.... tolak UMNO/BN, tolak politik Syaitan! ... kembalikan hak rakyat, maruah negara, dan kedaulatan syariat ALLAH!

Anonymous said...

PRU13 hak anda/rakyat, tak ada sesiapa pun yang suruh manusia beriman dengan UMNO atau mana2 parti, wahai saudara ISLAM ku..., berimanlah Kepada ALLAH dan RASUL-RASUL ALLAH dan sesungguhnya NABI MUHAMMAD S.A.W itu adalah Penghulu kepada Para Nabi-Nabi. Sesungguhnya I.S.L.A.M itu amat luas pengetianya.

Anonymous said...

Anon 1.29 AM

Kau ni dah kronik sangat nih,,,
aku tgk gaya pon mcm kau ni beriman kat PR dah.

Anonymous said...

Rela kena tunggang oleh umno dari jadi kuda dap.Tak tergamak rasanya nak letakkan Al Quran dan Hadis kat bawah kaki Karpal Singh dan Lim Kit Siang.Ingat je lah, kalau pru13 ni anda undi pas, sama macam anda meletakkan kitab Al Quran dalam mangkuk tandas Karpal. Tergamakkah anda?

Anonymous said...

hahaha... aku setuju ngan anon 1404 10:36pm. yang dia nak kutuk2 semua yg kerajaan buat sume salah... dia je lah yg betul. yg suci bersih dan murni dialah saja... kerajaan yg ada skang ni sume busuk.... letih la bro ngan sikap org camni. nak kutuk lebih2 pon ko dulu pon ex-umno gak. kalo dah lawyer2 yg sama2 pertahankan dia masa thn 98 tu ble tinggalkan dia... pklah sendiri. banyak bebenor duit kerajaan kalo x sudah2 nak tarik org kiri kanan anwar tu guna duit. ni pasal isu ptptn.. aku pon amik ptptn. aku setuju kalo kerajaan hapuskan interest tu. tp utk mansuhkan aku x setuju. research grant tu nak dtg dari mana? x sume pon ble disponsor dek negara lain or NGO... mmg ngok betul ble itu dijadikan isu. yg bangang je nak layan dakyah pakatan tu.... dan aku pon x tergamak nak berkerajaankan puak2 DAP yg mmg dah bersiap sedia nak duk pulun pe yg direserved utk org melayu....

Anonymous said...

UMNO dah 55 tahun jadi tunggangan MCA, Gerakan, MIC,...yg lebih fanatik anti Islam tuuuuuuuuuuuuu ???????????

dah banyak aset melayu tergadai...........

tanpa umno pun, orang melayu tetap hidup lagi bermaruah ....

Anonymous said...

anon 5:34pm...kau ada bukti ke?

Anonymous said...

Tak sampai 5 tahun jadi tunggangan DAPig
Negara Islam jadi Negara Kebajikan.

Bayangkan kalau 55 tahun......

Anonymous said...

Kepada Anon 5:34. Umno dah 55 tahun banyak jasa kepada negara, emak bapak kamu hidup selama ni pun dibawah Negara Malaysia adalah hasil perjuangan UMNO dulu dan sekarang.Tiada aset melayu yang tergadai selama ini yang tergadai adalah fikiran jumud kamu kepada parti yang rakus.

Anonymous said...

aku banyak dh g dengar ceramah2 politik x kira pembangkang ke umno ke,..
tapi aku blm penah dengar yang org2 umno ni dok kutuk,fitnah dan citer pasal org lain dlm ceramah diorang,..
tapi klu g ceramah pas/pkr,. mcm2 blh dengar pasal tu la,pasal ni la,..sape sebenarnya yang suka tabur fitnah ni,..
klu korang x pecaya ko blh tgk sendiri dan g lah sendiri dgr ceramah fitnah yang pas/pkr wt,..kita manusia yang dianugerahkan akal,kita boleh menilai mana baik dan buruk....lu pikir la sendiri.....

Jidin Sengal Movie Mistakes (klik) said...

no komenlah..

Anonymous said...

ni la bila da jd anak umno, fitnah org selambe jer ..nk enpu jer kerjanya.. 2 kli duk ckp bukti2 last2 mahkamah dapati tk bersalah jgk.. rakyat dah muak dh dgn wayang kerajaan ni.. sib baik ada pembangkang yg suka jgk tabur fitnah , kurang dpt jgk rakyat tau menteri2 umno yg baham duit rakyat,., siap buat banglo tuk lembu .. mmng arr fitnah sbb ceta asal baham duit rakyat tuk buat banglo tuk family2nya.. yg pling hebat lg.. istihar muflis dan ltak jawatan.. tu jer wayang umno dr dulu.. dah dia org target time nk bersara baham duit ltk jawatan.. puiiii

Anonymous said...

gambar atas lain, video lain ,,, ko ingt rakyat ni bodoh sngt ke korang nk tipu,, puok2 mu jer ok bodo dok tau ukum hakam.. dia ingt kecik2 fitnah org zina ni..

ANWAR EJEN ISRAEL said...

Islam itu indah dan mudah.
Jika difitnah berzina, meliwat dan punya anak haram hasil dari zina tersebut, bermubahalah dgn nama Allah. Jika anwar di pihak yg benar, dia akan dilindungi Allah dunia akhirat. Jika anwar bersalah dia akan dilaknat Allah dunia akhirat.

Jadi, kenapa Anwar tidak mahu perlindungan Allah ini? Kenapa dia mhau memilih jalan longgar iaitu nafi..nafi..nafi.. Tanpa berani utk menegakkan kebenaran dgn bersum pah laknat?

Jelas, apa yg Anwar takutkan.

Allah Maha Mendengar, Maha Mengetahui. Sekian byk solat solat hajat yg didirikan bagi dizahirkan kebenaran. Siapa benar siapa salah. Dari 1997 lagi.

Hari ini, bertali arus kifarahyg melanda manusia bernama Anwar ini. Tun M yg dihina, difitnah, tetap ceria berseri. Anwar Ibrahin yg diangkat sebagai imam mahdi oleh ahlul pakatan taik, air mukanya, sudah macam taik.

Airmuka Anwar, Allah yg menentukan ianya jadi begitu.

Jadi, masihkah kamu mahu mempercayai manusia talam 100 muka ini?

Kamu boleh memfitnah UMNO dgn seribu satu macam fitnah. Tapi Allah Maha Berkuasa. UMNO tidak dapat dilibatkan dgn ketetapan air muka Anwar yg keroh lagi menghinakan.

Wallahualam...

Mata Hati Jiwa said...

Puak-puak pakatan nih..kalau adik perempuan atau anak perempuan, kakak mahupun mak mereka diliwat atau dirogol oleh anwar sekali pun mereka xkan percaya benda itu berlaku...

INILAH dinamakan TAKSUB.. selalu terjadi dalam ajaran sesat...xpercaya tgk saja lepas ini... Adakah Allah telah menutup mata mereka untuk melihat kebenaran..nauzubillah..

Semoga Allah membuka mata hati dan jiwa mereka kembali kepada perjuangan menyatukan umat Islam di Malaysia dan memperkukuhkan Akidah umat Islam..

Cegah Murtad tidak disokong...
BOS LGBT wajib disokong.. Subahanallah..
Bukalah MAta Mu wahai pengtaksub PR..sedarlah anda sedang dipergunakan.. Tidakah kamu pengtaksub PR berfikir.?????? Kasihan ...kasihan..kasihan..

Kinta Menjerit said...

Nuar.... lagi???

Anonymous said...

jenis puak2 cerdik xbertempat,bodoh xbule nak diajar...Allah bgi akal suruh guna utk fikir baik buruk....tpi diletak kat kepala lutut...org lain sume xbetoi...dia aja yg betoi....

Anonymous said...

Ustaz kominis nak cerita halal-haram, main bini orang pun boleh!

Anonymous said...

bertenang tuan/puan....memang ada 73 jalan ..yang sampai hanya 1 jalan...oleh itu memang ada banyak golongan yang akan termasuk di dalam 72 golongan itu...berdoalah moga kita termasuk di dalam golongan yang benar di akhirat nanti,Ameen....selemah-lemah iman ialah apabila melihat maksiat berkata-kata di dalam hati dan sekuat-kuat iman menggunakan tangan apabila melihat maksiat....maka kita di dalam golongan yang mana?

Anonymous said...

kepada saudara seislam
tak semestinya hukum sivil tu tak boleh pakai dalam menjatuhkan hukuman kepada pesalah..kalau guna mahkamah syariah lg bagus..cuma sekarang bukti untuk mahkamah syariah adalah mendatangkan 4 org saksi yg mana pihak pendakwa tidak dapat datangkan.oleh itu hukum ALLAH ni adil..kita boleh pakai bukti2 yg lain selain dari 4 saksi.tapi, nanti hukumannya adalah mengikut ta'zir.bukan hudud.cubalah saudara sekelian fikir sejenak.kalau adik atau sedara mara kita' dianiayai'..tapi kita tidak dapat datangkan 4 org saksi,bagaimana?adakah tuduhan kita itu fitnah?kena khazaflah kalau fitnah.tapi kita tahu ada bukti lain yg membuktikan yg perkara itu berlaku..macammana?nak diamkan saja juga ke?fikir2lah..islam itu adil..jgn kita tutup fikiran kita.belajarlah ilmu agama..belajarlah undang2 islam.nanti saudara akan bertemu dengan bab hukum hudud dan ta'zir..sebab itulah ilmu itu penting.jgn ikut sebarang je..nanti kita akan diperbodohkan saja...

Anonymous said...

bagusla kau ikutla anuar babi tu masuk neraka nanti . itu yg kau nak kan . kau n anuar samala babi .

Anonymous said...

Manusia seperti Anwar Ibrahim ini telah dijelaskan di dalam Al-Quran, surah Al Baqarah ayat 11 - 14,bacalah terjemahan dan tafsirnya. Terutamanya di dalam ayat ke 14, dengan jelas dinyatakan sifat2 orang munafiq, menurut Ibn 'Abbas ianya ditujukan kepada seseorang muslim yg berpengaruh dgn sikap hipokrit mereka yg cuba meyakinkan org Islam kononnya mereka ta'at kpd Islam(sama seperti sifat Anwar) dan terdapat perkataan "Shayatin" menurut tafsir Abdul Hameed Saddiqui ianya adalah kata bilangan bagi Syaitan dan berasal dr perkataan 'Shat' atau 'Shait' dan perkataan syaitan itu memberi ukuran (fa'lan)berlebihan atau berterusan. Ada juga yg mengatakan ianya berasal dari 'shatn'yg bermaksud "Yang tersesat dari kebenaran dan kebaikan". Mengikut penggunaan bahasa Arab klasik, ianya di tujukan kepada seseorang yg berterusan melakukan kemungkaran (tamarrud). Di sini ditujukan kpd ketua kumpulan munafiq yg sebenarnya menentang Islam. (ANWAR IBRAHIM)

Anonymous said...

Yang menghairankan semua manusia yg waras(tidak gila,mabuk dan taksub) macamana org seperti Nik Ajis yg kononnya ulamak (Pas sahaja)yg Mursyid, tapi tak dpt hidayah Allah tentang Anwar, mungkin beliau lupa nak sembahyang Istiqarah pasal Anwar atau mungkin hati beliau telah ditutup oleh Allah dari cahaya kebenaran kerana penyakit dendam kesumat dan kegilaan kemenangan duniawi yang dijanjikan SYAITAN tadi.
Mengapakah beliau sanggup bersahabat dengan kaum Munafiq (PKR) dan Kafir Harbi(DAP), lebih teruk lagi beliau mengangkat SYAITAN sebagai ketua. Langsung beliau terheret sama menyokong Lesbian,Bisexual,Gay & Transgender. Dek kerana nafsu Amarah telah menguasai beliau lantas beliau pun membiayai keganasan salah satunya di dataran merdeka. WAHAI HAMBA ALLAH SEKELIAN,JELASLAH BAHAWA PAS ITU HARAM UNTUK DISOKONG DAN HARUS DIJAUHI KERANA PAS ITU SESAT LAGI MENYESATKAN.SESUNGGUHNYA PAS BUKAN ISLAM DAN ISLAM BUKAN PAS.
" YA ALLAH YA TUHAN KAMI SELAMATKAN LAH KAMI DI BUMI MU INI DARIPADA KEJAHATAN SYAITAN YANG DI REJAM"....aaminnn

Anonymous said...

dah jadi hobi anwar ibrahim. nak buat cam mana. kak wan tak intersting, mungkin. cari yg lebih mencabar.

Anonymous said...

fitnah ke ni..jika benar Tun M sepatutnya lebih berdendam dgn KuLi yg hampir menjatuhkannya dahulu.tetapi Alhamdulilah sekarang hubungan Tun masih baik dgn KuLi..Anwar mmg selangkah lagi menjadi PM tetapi langkah Tun ini benar2 tepat kerana Nuar akan memimpin suatu hari nanti.akibatnya Tun dah fikir..tapi insyaallah rakyat akan bersama org yg benar.Kerajaan tak boleh bonus pun dalam hal ini..akhir sekali..gunalah OTAK untuk BERFIKIR.

Anonymous said...

Pak anu gay ni kalau pandang betul2 mmg takda dah cahaya kt muka,tp Cuba bezakan muka die dgn tun m..pas ni mmg dah kelaut..tun m bukan tolak hudud,tp hudud yg pas ni bawak hudud pas,.tun lg faham hudud ni Dari org ulamak pas..tp yg celaka org pas ni dok canang umno tolak hudud,.umno bukan tolak..tu jela modal pas ni.,die bukan nak naik taraf hidup org melayu dlu..tp dok canang kt ceramah umno ni tolak hukum islam..pok nik ni pun masalah,kerajaan pusat bg peruntukan 600 juta utk kelantan,tp mana pergi duit tu,sure la sapu buat modal parti pas..isle la sgttt

Anonymous said...

YANG KUAT MENYOKONG ANU..WAR TU SEMUANYA KAKI SAMA JENIS DENGANNYA..

Anonymous said...

Nak bawa ke mahkamah syariah negara mana badigol?Nak pakai hukum jinayah yg mana?Kat mahkamah syariah Malaysia ke?Jangan buat kelakar bodoh.Faham ke bidang kuasa mahkamah syariah kat Malaysia ni?Cuba teka kenapa takde sekor penzina pun yang ditangkap dihukum rejam sampai mati atau disebat?Pandai sangat konon..

Anuwar ni pandai dan licik,dia tahu dia senang2 boleh lepas kat mahkamah syariah,itu pasal konon2 dia suruh bawa ke mahkamah syariah.Yg bodoh penganut2 pas dan penyembah anu pkr yg ngaji tak abis atau ngaji abis tapi taksub sampai buta matahati.

Anonymous said...

anuar sama dengan babi....

Anonymous said...

TAK MAHU SOKONG PAS DAN PKR LAGI.JOM RAMAI2 KELUAR PAS DAN PKR.INILAH KEBENARAN DARI SUMPAH LAKNAT YANG DI BUAT SELAMA INI.KALAU FITNAH KENAPA BERSIRI.PEMIMPIN PAS DAN PKR RUPANYA TERLIBAT SAMA.MEREKA SEMUA PAKAI TOPENG PAK LEBAI.MOGA ALLAH AKAN TERUS TUNJUKKAN KEBENARAN.MOGA ISLAM TIDAK KECUNDANGH DI TANAH AIR KITA.
JANGAN SEKALI KITA MENYOKONG PUAK MCM NI .TAK SEMPAT BERTAUBAT DAH MATI DULU.KITA LIHAT NANTI CARA PEMIMPIN INI SAMPAI AJALNYA.ADAKAH TERPUJI ATAU TERHINA.ALLAH SAHAJA YANG MAHA MEGETAHUI.
JAUHKAN DARI SIFAT GANAS DAN MAKSIAT.

Yusuf Mohamad said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

tak yah susah2 .. p lah dakwah kak mah suruh dye pakai tudung .. comey sikit .. dari kembang macam sarnag tenbuan aku tengok .. kekekeke .. :P

Anonymous said...

typo banyak kau ne, hahaha

Anonymous said...

UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia
UMNO - Parti Seks Halal Malaysia

Pork Nick Najis said...

Meroyan giler nakmampos dh anjing Pakatan Haram kt sini. Oowhh klu kena pd org PAS PR cpt2 lah cari hukum Allah nk nafikan semua bukti, tp klu kena pd Najib Altantunya bab hukum Allah, saksi ikrar 4 org, fitnah ghibah yg haram menuduh pemimpin tu tkde pulak perlu rujuk kitab? Mmg pakatan haram, PAS bermata Dajjal. Usah menipulah di sisi Allah Tuhan Yang korang nk gadai tu lebih tahu isi perur MEMBUSUK korang. Hidup bertopeng mcm bangkai, meruntuhkan Islam bersama kuffar lepas tu main bab HUDUD utk cover..celakalah kamu semua wahai anak2 Abdullah bin Ubai PAS LAKNATULLAH

Anonymous said...

apa yg fitnah??

Tunggu ajelah kes di mahkahmah

kalau tak buat, beri bukti

Org yg tuduh pun akan beri bukti..

kita tengoklah siapa yg benar

Tunggu dan lihat,,,bukannya menuduh fitnah

Org yg kena tuduh ni, bukan sembarangan org,,bakal PM (kononnya), nauzubillah min zalik

sebb tu rakyat perlu tahu
berani kerana benar
tak perlu takut...

Allah bersama dgn org yg benar

Anonymous said...

baiklah admin. katakanlah apa yang ditulis semua itu fakta. cuba terangkan pada saya dan rakan-rakan komentar yang lain, bagaimana fakta admin ini dapat membantu negara kita mengurangkan kadar hutang, meningkatkan pendapatan isi rumah, menambah peluang pekerjaan dan menurunkan kadar korupsi di negara kita. sila terangkan. :)

Anonymous said...

suka sangat depa dengan fitnah, banyak masa plak umi tu jadi pengintai. saksi pertama nalla, dah sah tak bleh jadi saksi, saksi ke 2, umi, dah tau dah, saksi fasiq..... bertaubat la bagi sesiapa yg siarkan fitnah dan percaya kepada fitnah. bodoh nak mampus,,,,

Anonymous said...

yg boleh digelar laknatullah secara khusus hanya mereka yg disebut secara terang2 dalam quran mcm yahudi dan nasara atau nama2 tertentu mcm abu lahab dan secara umumnya golongan2 tertentu mcm golongan munafiqin tak sebut nama bukan ko yg bagi gelaran tu bangang nak mampuuuuus,,, majlis agama tak nak dengar, yg dok dengar fitnah bangang. senang2 gelar org laknat,,,

Monisha Ram said...

Visit

Katherine Theresa Latest Stills2

Mohamad Nasmarizal Nasmarizal said...

anwar pye org mmg mcm tu......kaki jubo...pndai ckp jew....tabor fitnah mcm2....igt org yg xpkai kopiah dan songkok ni hina sgt kew....sbnrnye org ko lg hine.....dok sbok tabur fitnah mcm222.........berlagak alim....tp ape pon xleh..

Anonymous said...

sekular

Anonymous said...

Hukum Allah yang MAHA ADIL tak dilaksanakan, itu lah jadinya. Kenapa tak berani di bawa Mahkamah Syariah? Apakah sudah tidak yakin dgn keadilan Hukum Allah? Tanya diri apakah Hukum Allah itu HAPRAK??? Apakah peringatan Allah di dalam AlQuran itu HAMPAS sahaja? MEMALUKAN APABILA ORANG YG MENGAKU ISLAM TETAPI MENGENEPIKAN DAN MERENDAH2KAN HUKUM ISLAM .

BICARAKAN DI MAHKAMAH SYARIAH.

Anonymous said...



anwar ibrahim kaki lubang kunyit

tak cayer cuba tanya budak ismath ker apa ker nama dia

atau boleh rujuk gmbr si anwar ibrahim gentel konek jambunya

Anonymous said...

kenapa sejak awal2 kes tak keluar perkara ini...mengapa ena tunggu lama......oleh kerana perkara lama di keluarkan semula maka rakyat mula sangsi kepada apa yg dikeluarkan kemudian....silappp

Anonymous said...

Setelah menyelidik dan menilai blog2 penyokong BN, dan blog2 penyokong PKR, saya dan keluarga telah membuat keputusan untuk mengundi....(rahsia) dan mengikut firasat saya apa yang kami pilih akan menang.

Gombug said...


Connectify: Teknologi perisian tentera kini untuk pengguna bagi perkongsian internet. Sebagai contoh katakan rakan sebilik anda mempunyai komputer riba yang disambung ke talian internet manakala komputer riba atau tablet anda tidak mempunyai sambungan internet, maka perisian inilah yang anda perlukan. Baca selanjutnya...


Telefon pintar Sony Ericsson Xperia tawarkan kapasiti 50GB simpanan secara percuma. Pihak Sony Ericsson telah melancarkan promosi bagi pemilik Xperia yakni ruang simpanan berkapasiti sebanyak 50GB secara percuma berasaskan teknologi cloud storage. Baca selanjutnya...


Telefon pintar berteknologi Android kini turut sama 'berperang' di medan peperangan untuk membantu tentera dengan mengenal pasti lokasi laluan & pasukan yang lain serta membantu membina taktikal sistem pertahanan pasukan. Pihak tentera Amerika Syarikat telah melancarkan versi terbaru prototaip yang diberi nama Army Software Marketplace iaitu sebuah laman web yang menyediakan muat turun aplikasi perisian bagi peranti yang telah disahkan di dalam rangkaian tentera. Baca selanjutnya...


Syarikat pengeluar BlackBerry, Research In Motion (RIM) mengalami masalah kegagalan servis yang serius dalam sejarah iaitu kegagalan titik tunggal atau istilah 'single point of failure' yang disebabkan oleh bencana alam di beberapa negara bebaru ini.Baca selanjutnya...


SINGAPURA (AFP) - Rekrut baru bagi pertahanan tentera Singapura di mana tentera udara & tentera laut akan mendapat senjata baru selain senjata api iaitu iPad. Anggota tentera boleh mengunakan kamera terbina dalam Ipad tersebut untuk mengambil foto & klip video di tempat kerja dan memuat naik ke portal dalam talian Angkatan Bersenjata Singapura(SAF), LEARNet. Anggota tentera juga boleh menggunakan bahan media seperti foto dan video untuk melaksanakan penilaian selepas latihan atau misi.
Baca selanjutnya...

Anonymous said...

Tak takut Allah ke asyik sebar fitnah nih... Allah bagi cash kat dunia nie karang baru tau.... kalau tak kena kat diri sendiri kena kat anak, bini atau keluarga .... baru nak menyesal...

Anonymous said...

heran ya orang kuat agama berkawan dengan tokey judi macam dah tak ada orang lain kat dunia ni. Kenapa tak jauhi orang yang boleh menimbulkan fitnah kalau tak ada kepentinggan dan kenapa marah sampai baling fail semasa menjadi menteri keuwangan sebab lesen judi di sabah tak diluluskan olh ketua menteri Sabah yang mempunyai autonomi dalam hal berkenaan? Penama lesen tu nama sapa ha? abang dia kot, hanya empunya diri yang boleh jawab.

Monisha Ram said...

Super here
Kusboo at Ventadu Vetadu Audio Launch Photo Gallery

Anonymous said...

elehhh

buat cerita mmg terer...

aku cabor blogger kuarkan video tu dlm masa 24jam...

berani???

Anonymous said...

aku heran lawh psal cerita bekurun2 lamanya baru nak canang sana sini baru nak expose kuar sana kuar kat mna2 ..dulu2 nape tak exposekan..lagi satu cerita dulu2 byk gak yang ade cerita buruk2 lebih dari tuh ambik contoh y senang je..y slalu masuk publisiti mcm artis2 tuh makan dadah pergi clubbing..rogol sana sini maksiat sana sini...dadah ..kaki pukul...akoholik tapi kena sanjung2 gak..artis tu buat konset ramai gak org dtg..tak pung betahun2 cerita kebukukan jadi issue spjg zaman dah bosan tahun2 cerita y sama tahun depan pelihan raya cerita tu gak...tidurr tidurrr dgn rasuah

Anonymous said...

Empayar Pemuda .. or whatever shit ur name is .. u are an idiot .. no critical thinking at all .. SHAME ON YOU FOR HAVING THIS WEBSITE!

Anonymous said...


Connectify: Teknologi perisian tentera kini untuk pengguna bagi perkongsian internet. Sebagai contoh katakan rakan sebilik anda mempunyai komputer riba yang disambung ke talian internet manakala komputer riba atau tablet anda tidak mempunyai sambungan internet, maka perisian inilah yang anda perlukan. Baca selanjutnya...


Telefon pintar Sony Ericsson Xperia tawarkan kapasiti 50GB simpanan secara percuma. Pihak Sony Ericsson telah melancarkan promosi bagi pemilik Xperia yakni ruang simpanan berkapasiti sebanyak 50GB secara percuma berasaskan teknologi cloud storage. Baca selanjutnya...


Telefon pintar berteknologi Android kini turut sama 'berperang' di medan peperangan untuk membantu tentera dengan mengenal pasti lokasi laluan & pasukan yang lain serta membantu membina taktikal sistem pertahanan pasukan. Pihak tentera Amerika Syarikat telah melancarkan versi terbaru prototaip yang diberi nama Army Software Marketplace iaitu sebuah laman web yang menyediakan muat turun aplikasi perisian bagi peranti yang telah disahkan di dalam rangkaian tentera. Baca selanjutnya...


Syarikat pengeluar BlackBerry, Research In Motion (RIM) mengalami masalah kegagalan servis yang serius dalam sejarah iaitu kegagalan titik tunggal atau istilah 'single point of failure' yang disebabkan oleh bencana alam di beberapa negara bebaru ini.Baca selanjutnya...


SINGAPURA (AFP) - Rekrut baru bagi pertahanan tentera Singapura di mana tentera udara & tentera laut akan mendapat senjata baru selain senjata api iaitu iPad. Anggota tentera boleh mengunakan kamera terbina dalam Ipad tersebut untuk mengambil foto & klip video di tempat kerja dan memuat naik ke portal dalam talian Angkatan Bersenjata Singapura(SAF), LEARNet. Anggota tentera juga boleh menggunakan bahan media seperti foto dan video untuk melaksanakan penilaian selepas latihan atau misi.
Baca selanjutnya...

Yeopkgb said...

Hehehe anon8.38.red bean kulup army dah masuk..

Anonymous said...

hanya penyokong umno yang bangang percaya dengan fitnah ni,,umno dengan kerajaan dah berusaha tahap maksima untuk fitnahkan Anwar,tapi dengan izin Allah semua ini sehingga kini tak menjadi,,,yang bangang tetap bangang,,itulah melayu umno,,,

Gombug said...

www.sukandaily.com.my - Portal Sukan Ragbi Malaysia | Berita | Kalendar Acara Ragbi | Foto Kejohanan | Video

Anonymous said...

Kepada YB. Perdana Menteri Dato' Sri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak,

Di sini saya ingin mengatakan bahawa BN kalah bukanlah koncern BN tak baik, khas nya MCA kerana kebanyakan Ahli MCA cabangan bawah, pemimpinnya sudah berjaya sombong dan tidak berkhimat dan ular, olih itu mengakibatkan ramai Malay, Cina dan India naik marah dan kalah PRU 13 teruk

Contohnya yang saya tahu Pengerusi MCA GOMBAK YIP KUM FOOK dan Permuda MCA GOMBAK YIP JIUN HANN, mereka ular sampai wang Tokong pun berani telang dan halau Sami Buddha keluar dari tokong, orang ramai benci MCA.

Apabila mereka tolong Donald Lim Siang Chai di Selayang, orang ramai salah sangka Donald Lim sama satu kaki……

Sekira MCA cuba ingin memulit nama baik dan sokongan olih orang ramai semula, pemimpin seperti ini patut di kikis dengan bersih dalam parti, Kalau tidak sampai bila pun susah memulit semangat

Sekian, Terima kasih


vipmaster power said...

Rahsia Pancutkan Isteri Terbongkar !!
Kenikmatannya Terasa Hingga Ke Subuh !! >>> http://mantopbro.blogspot.com

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.