Tuesday, April 17, 2012

Mungkin bagi Khalid gagap dan juga puak-puak pembangkang yang lain terutamanya DAP merasakan keperluan menghormati institusi Raja-Raja Melayu ini merupakan satu perkara yang remeh dan boleh dipermainkan kerana mereka bercita-cita menjadikan negara Malaysia sebuah negara republik seperti Singapura..

Mungkin bagi mereka, Raja-Raja Melayu hanyalah merupakan sebuah simbol negara yang sudah lapok dan  tidak mendatangkan sebarang kepentingan politik bagi mereka..Oleh sebab itu mereka berani mempersenda Raja-raja Melayu ketika istiadat pertabalan baginda Rabu lepas.

Khalid gagap perlu sedar bahawa Raja-Raja Melayu bukan hanya simbol negara tetapi telah terbukti  Raja-Raja Melayu memainkan peranan penting bagi memastikan kestabilan politik di samping istiqamah mempertahankan agama. 

Dengan kuasa yang ada pada  Raja-Raja Melayu, kedudukan agama dan perpaduan rakyat dapat diperkukuhkan dan terpelihara...Oleh itu, menjadi tanggungjawab setiap rakyat Malaysia terutamanya orang Islam mempertahan dan memelihara institusi Raja yang kita ada bukannya dengan mengatakan isu yang dibangkitkan itu hanyalah isu remeh yang sengaja diperbesarkan bagi tujuan politik. 


Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bersedia menghadap Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah untuk memberikan penjelasan berhubung dakwaan pemimpin pembangkang mempersenda Raja-raja Melayu ketika istiadat pertabalan baginda Rabu lepas. 
Abdul Khalid dalam satu kenyataan di sini hari ini berkata isu yang dibangkitkan itu hanyalah isu remeh yang sengaja diperbesarkan bagi tujuan politik. 
Ia tidak sepatutnya dibangkitkan tatkala rakyat sedang bergembira meraikan pertabalan Seri Paduka Yang di-Pertuan Agong yang baharu. "Justeru, jika ada keperluan, saya dengan hormat takzim menawarkan kesediaan untuk menghadap Seri Paduka Baginda bagi memperjelas kedudukan sebenar," katanya.-BERNAMA

7 comments:

Anak Lenggong said...

Ini mengesahkan bahawa kejadian ini memang berlaku dan berkemungkinan telah dirancangkan sebab itu lah si gagap ni nak mengadap bagi menjelaskan perkara sebenar..

Anonymous said...

umngok tolol,tuduh pr hina raja utk dpt sokongan rakyat. semuanya hanya fitnah belaka.hanya rakyat bodoh sj akan menyokong umngok

riggers said...

Wooii anon pengecut (4:56 PM), kau ni kalau anak melayu jantan meh datang pucong..sikit sikit UMNO yg salah..kau keluar ikut puki babi ke dulu hah!! bodoh nak mampus..tunggu la dulu lau ada siasatan yang nak dibuat atas dakwaan pemimpin PR bangsat kau tu..ni asyik nak salah kan orang lain jer kejernya...anak haram betul la kau ni...

Anonymous said...

anon (4:56 PM), betullah kata riggers,kau memang penjilat PKR. Tak tumbuh tak melata,tak sungguh org tak kata.Yg beri maklumat tu ada dlm majlis tu,kau ada ke? sikit sikit UMNO yg salah,kalau setakat sokong anak singh tu kau dah besar kepala aku tak tahulah kau ni Melayu ke apa.apa yg puak puak kau tahu fitnah! fitnah!

Anonymous said...

patut sampah byk kat selangor rupanyer khalid gagap sorang yang jadi tukang cuci...yang lain tukang berak n buang jer.................

HEM said...

ni le orang melayu dalam PAS, DAP n PKR tak sedor diri.... semua melayu islam pulak tu..

Anonymous said...

tak sabar pulak nak PRU eak. kasi cantas suma bangsat PKR yang lupa diri neh.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.