Thursday, April 19, 2012


Fuyoo takutnya..Kami disepak, diterajang, ditumbuk...Tapi kami masih tetap di sini..Pelik juga..mak bapa mereka ni tak risau ke keselamatan anak-anak mereka yang telah disepak, diterajang, ditumbuk...tambah-tambah lagi yang perempuan tu...
Nak bohong pun agak-agak la...sikit-sikit tercedera dan kena dapat rawatan kecederaan di Hospital KL. Pondan ke apa...Tunjukkan bukti dulu...jangan cakap je...mungkin kali ni tak dapat nak tunjuk bukti sebab tak de pintu kaca kot..hahahahaha...
EP nasihatkan lebih baik mahasiswa-mahasiswa bodoh ni balik sebelum perkara yang tidak di ingini berlaku...Guna otak..perkara yang boleh kita elak..baik kita elakkan..jangan cari nahas...Mana lah tahu silap-silap kawan sendiri yang kena kalung bunga pada gambar di hari pengkebumian..tak ke haru...hari tu sibuk sangat nak kalung bunga pada gambar orang...
Dalam kejadian awal pagi itu, 40 orang aktivis terbabit didakwa diserang 60 gengster ketika sedang berkhemah sempena kempen menuntut pemansuhan pinjaman PTPTN.
Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Muhammad Safwan Anang ketika dihubungi awal pagitadi mengesahkan mereka diserang dan beberapa aktivis dimasukkan ke hospital.
"Ya, kami semua, tidak tahu siapa (mereka) dan mereka merobohkan semua khemah kami. Kami disepak, diterajang, ditumbuk dan dihalau dari Dataran. Tapi kami masih tetap di sini. Seorang sedang dapat rawatan kecederaan telah dihantar ke Hospital KL.
"Yang cedera ringan dalam lima orang sebab dipukul. Seorang dibawa ke hospital," katanya lagi.

11 comments:

Anonymous said...

Apa-apa pun, terkena pukul ke apa, risiko tu tanggung sendiri. Malas nak dengar cerita macam ni. Sendiri buat, sendiri tanggung. Lain kali guna otak kat kepala tu untuk fikir masak-masak. Satu lagi jangan lupa kutip sampah dan kemaskan balik padang tu. Jangan suruh pakcik-pakcik DBKL yang tak bersalah buat kerja lebih.

Anonymous said...

Jangan percaya sangat gangster yang buat kecoh. Kaum kerabat dia orang gak punya kerja tu...Ni semua satu konspirasi nak ngenakan UMNO. Nak cari publisiti murahan.....Pegi mampus la dgn ngko orang punya demo....!!!

Anonymous said...

belajar tak tara mana. pandai pun suam-suam kuku jek. cukup baik dapat masuk IPTA. wahai adik-adik cuba pakai akai sikit. kat luar tu ramai lagi yang nak belajar kat IPTA tak dapat. korang yang dah dapat tempat tu cuba belajar bersyukur sikit

Berapa banyak kuliah korang ponteng sebab nk berhimpun kat padang tu? apa faedah korang dapat? lecturer bagi ilmu dalam bilik kuliah aircond korang tak nak dengar, nak jugak duk kat padang..

Budus ke apa? kalau tak nak belajar berhentilah ooi. ramai lagi nak masul IPTA.

Apa punya mahasiswa ni. Di harap pihak universiti mengambil tindakan keras kat para pelajar ni. Bikin malu jek

Anonymous said...

jenis spesis tak paham bahasa...itu aje cara nak diajarkan..

Anonymous said...

hahahahahaha...ambik korang...rasakan

Anonymous said...

Lakonan mesti kena mantap.mcm papa nuar juga.baru pegang dah cedera klu kena tumbuk bleh terus cacat kot?dah elok dok umah nak dok dlm khemah pulak.suruh dok atas pokok baru tau.

Anonymous said...

patutnye biar mak bapak, sedare mare dorg tahu..kena pukol, kena terajang pasal duk wat kecoh...rase kan

Anonymous said...

sapa suruh...bangsa lain pergi belajar untuk masa depan yg mahasewel ni pula belajar mcmana nak runtuhkan Malaysia mcm Syria tu. Kalo begitu kerajaan bagi saja lah ptptn dorang tu percuma..special edition...tapi nanti dah nak cari keja bagi dorang keja percuma takde gaji punya...kan semua mau percuma.taukeh2 kalo nak cari pekerja yg dah graduan nanti..bagi dorang keja free..takde salary..nanti manjakan dorang taukeh2 pun susah hati..ni pekerja2 minta kereta free, rumah free..pasal ni species jenis minta free selalu..free sex pun dorang mau (LGBT)

Anonymous said...

aku dah siapkan kalungan bunga utk juak2 mahasewel ni...

Anonymous said...

baik tak kena bakar dalam kemah

Anonymous said...

ada yg berak atas dataran ke? taik budak budak ni busuk sgt. elok bekalkan pampers dgn tuala wanita sekali

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.