NAMPAKNYA LIM GUAN ENG NAK KENA PELEMPANG SEKALI LAGI..?? KURANG AJAR DAN RASIS...


Ketua Menteri, Lim Guan Eng diberi amaran supaya tidak sesekali cuba meracuni pemikiran murid sekolah dengan api perkauman bagi menanam kebencian melampau terhadap sesuatu pihak yang tidak disukainya.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata, perkara tersebut tidak boleh dianggap sebagai gurauan kerana kesannya amat buruk jika berlaku sesuatu di luar kawalan.

Menurutnya, Guan Eng harus dipertanggungjawabkan sekiranya selepas ini ada pihak lain turut menggunakan isu perkauman dalam pelbagai perkara.

"Bayangkan daripada peringkat murid sekolah lagi dia (Guan Eng) sudah menyalakan api perkauman.

"Saya nak beri amaran kepadanya, jangan bermain dengan api perkauman. Jangan jadikan ia sebagai bahan jenaka. Ini bukan perkara main-main," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas mesyuarat Jawatankuasa Kerja Barisan Nasional (BN) negeri di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai tindakan Guan Eng dalam satu majlis penyampaian bantuan kepada 84 buah sekolah aliran Cina pada Jumaat lalu yang melarang sekolah-sekolah di negeri ini melanggan akhbar Utusan Malaysia dan sebuah lagi akhbar berbahasa Melayu.

Dalam nada seloroh, Setiausaha Agung DAP itu menyatakan bahawa peruntukan daripada kerajaan negeri akan ditarik balik pada tahun depan sekiranya didapati ada sekolah melanggan kedua-dua akhbar berkenaan.

Musa menambah, kenyataan Guan Eng itu juga merupakan satu ugutan kepada rakyat.

"Mana boleh dia cakap kepada pihak sekolah, sesiapa yang beli akhbar Utusan Malaysia maka tidak boleh dapat bantuan daripada kerajaan negeri," ujarnya.

Sementara itu, Pengerusi Gerakan negeri, Datuk Dr. Teng Hock Nan memberitahu, sikap Guan Eng itu menunjukkan beliau terlalu bongkak.

Katanya, Guan Eng seolah-olah bertindak di luar kotak pemikiran sehingga tergamak bercakap sedemikian.

"Sebagai seorang ketua eksekutif negeri yang dipilih oleh rakyat, dia patut tahu mana satu boleh menjadi bahan gurauan," tegasnya.


NAMPAKNYA LIM GUAN ENG NAK KENA PELEMPANG SEKALI LAGI..?? KURANG AJAR DAN RASIS... NAMPAKNYA LIM GUAN ENG NAK KENA PELEMPANG SEKALI LAGI..?? KURANG AJAR DAN RASIS... Reviewed by Empayar Pemuda on 11:18 AM Rating: 5

3 comments:

  1. kapir harbi ni tau melayu takkan berani nak lawan dia dan geng2 dia. tambah lagi pas dah bawah ketiak dia kan naik tocang la cina bukit ni! sialan!! kalau melayu tak sedar diri lagi, kasi menang lah kapir harbi ni lepas tu rasa sendirilah.

    ReplyDelete
  2. Mintak Kabinet pastikan sesiapa yang gagal dalam Bahasa Melayu gagal terus SPM. Jangan berkompromi dengan babi babi saperti lge tu. Dan batalkan segala banatuan kepada sekolah venakular jika ini sikap mereka

    ReplyDelete
  3. perhhhh!melampau gile setan ni!!!nak maen taktik koto!!!pi gi dahhh..dah x de idea la tu....lim lim kalo ko nak kaum ko je, aku ade cadangan...ape kate ko berambus pegi cine!!!ha kat sane ko boleh la jumpe kaum ko yg lg ramai...mane tau kat sane ko laku keje kat opera...muke ko bole tahan ape jadi opera cine!!!hahaha ...dah sakit mate aku ni tgk ko....kdg kdg kesian pun ade...x sangke org mcm ko ni berterusan buat keje bodo...

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.