Friday, April 27, 2012




Sebentar tadi pihak DBKL sedang menjalankan tugas mereka dengan memagar sekeliling Dataran Merdeka. Semasa EP mengambil foto sebentar tadi, terdapat beberapa orang yang memakai baju kuning sedang sedang memaki petugas-petugas yang menjalankan tugas mereka...Hahaha...Tension la tu..sebab tak dapat masuk Dataran Merdeka..Tahniah pihak DBKL kerana berjaya menjalankan tugas dengan baik....


Polis mendapat perintah Mahkamah Majistret Kuala Lumpur melarang penganjur dan orang awam berkumpul atau mengadakan aktiviti di Dataran Merdeka mulai esok sehingga 1 Mei.
Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh berkata, kawasan ‘larangan’ yang dimaksudkan itu adalah Jalan Sultan Hishamuddin, Jalan Raja dan Jalan Kelab kecuali kawasan yang diduduki oleh Kelab Diraja Selangor, ia bermula pada jam 12 tengah malam tadi.
"Penama yang dinamakan dalam perintah itu, penganjur dan orang awam adalah dilarang hadir, berada atau mengambil bahagian dalam perhimpunan di kawasan tersebut mulai hari yang ditetapkan,” katanya.
Mohamad berkata, polis mengambil kira isu keselamatan dan kententeraman awam di pusat bandar, khususnya di Dataran Merdeka.
Menurutnya, jika pihak berkenaan masih berdegil dan tidak mengikut perintah, ia merupakan satu kesalahan mengikut Seksyen 188 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara enam bulan dan denda RM 2,000 atau kedua-duanya.
“Jika pihak berkenaan didapati mengadakan perhimpunan di tempat lain seperti KLCC yang tidak mendapat kebenaran daripada pihak berkenaan, ia merupakan satu kesalahan mengikut undang-undang yang termaktub. Berkumpul di sesuatu lokasi untuk tujuan perarakan adalah salah mengikut Akta Perhimpunan Aman,” katanya.
Beliau berkata, polis mempunyai pasukan yang memadai untuk memantau perhimpunan Bersih 3.0.
“Pasukan trafik mengawal lalu lintas akan membuat lencongan jalan atau jalan itu ditutup jika perlu mengikut keadaan. Kami juga mempunyai anggota yang mencukupi bersedia untuk menangani apa yang berlaku,” katanya. 




 

Tunggu laporan dan gambar-gambar terkini dari EP mengenai aktiviti haram beershit 3.0 yang sedang berlaku di Dataran Merdeka malam ini dan esok...TUNGGU....

4 comments:

Pasar Malam said...

Harap pihak berkuasa bertindak tegas. Kami peniaga pasar malam tar dah terlalu banyak menaggung kewrugian akibat demo bodoh Bersih tu - www.pasarmalamtar.blogspot.com

Anonymous said...

Bodoh betul badot2 BERSIH 3.0 ni. DBKL dah bagi 3 stadium untuk kau orang berpekek bersorak..Tak nak... Nak juga menyusahkan masyarakat bandar raya. Apa tujuan..bersih sebenar...sudah tentu lah hendak memburuk, mempora perandakan negara Malaysia..tercinta. Ayoh kita tentang habis-habisan BERSIH 3.0. Sumbat AMBIGA LA ANAT TU KE DALAM PENJARA..

Anonymous said...

rumah,puki sendiri pun tak bersih,inikan hati......

Anonymous said...

Takde pulak malaun yang nak kerat dan bakar si babiga tu. Orang baik cam solilawati yg diseksa.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.