LAAA...CEDERA RINGAN JE MAHASISWA BODOH NI...??APASAL TAK BAGI MAM.... JE?


Empat orang siswa mendakwa mengalami cedera ringan dalam pergelutan dengan pegawai Dewan Bandaraya Kuala Lumpur ketika pegawai tersebut cuba merampas khemah mereka pagi ini.

Insiden berkenaan didakwa berlaku pada kira-kira jam 10.15 pagi, apabila pegawai dianggarkan seramai 30 orang itu bersemuka dengan pelajar terbabit dalam cubaan mereka untuk meruntuhkan satu khemah pelajar terbabit.

Empat pelajar berkenaan mendakwa cedera dalam pergelutan yang berlaku selepas itu.

Pengerusi kumpulan pelajar Malaysia Bangkit Mohd Syahid Mohd Zaini berkata, salah seorang pelajar berkenaan mengalami calar manakala tiga yang lain didakwa telah ditumbuk.

Mohd Syahid mendakwa beliau sendiri ditumbuk di bahagian dadanya manakala seorang lagi, Alif Asyraf antara lain didakwa mengalami calar-calar setelah pelajar itu didakwa diheret dan ditendang.

Kumpulan pelajar itu merupakan saki-baki daripada ratusan pelajar yang berhimpun dan berarak di pusat bandar Kuala Lumpur pada Sabtu lalu untuk menuntut supaya pinjaman melalui Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional dimansuhkan.

Mereka seterusnya mendirikan khemah di satu sudut Dataran Merdeka dan bertegas untuk terus berkhemah di situ sehingga perhimpunan 'duduk bantah' BERSIH 3.0 diadakan pada 28 April.

** Cedera ringan je..apasal tak bagi mam... Je..kan lagi senang..tak menyusahkan pihak DBKL dan rakyat..EP sarankan pihak Polis tangkap je mahasiswa yang tak guna ni...sumbat dia orang ni dalam lokap..itu yang mereka nak sebenarnya..lepas tu baru mereka bersurai kot..sebabnya dah ada modal kata polis kejam dan zalim pada rakyat...
LAAA...CEDERA RINGAN JE MAHASISWA BODOH NI...??APASAL TAK BAGI MAM.... JE? LAAA...CEDERA RINGAN JE MAHASISWA BODOH NI...??APASAL TAK BAGI MAM.... JE? Reviewed by Empayar Pemuda on 5:35 PM Rating: 5

24 comments:

  1. lu tu yg ptut mam admin..!!
    entry cm celake..
    tggu la azab kubur nati..!!
    Allahuakhbar..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn maki org mcm tu..adakah menghina sesama islam tu baik? contohilah sifat rasulullah..

      Delete
    2. Jgn selang selikan perkataan Allahuakbar dengan perkataan yg tak elok. Buat burukkan islam je hang ni. Akai ada ka?

      Delete
  2. bodoh punye blog

    ReplyDelete
  3. la terasa plak budak komen kat atas ni..hahha

    ReplyDelete
  4. aihhh panas ker Anon² kat atas ni? hehe.. mesti budak mahasewel ni..

    ReplyDelete
  5. balun jgn tak balun jgn bagi chance biar depa mampos....berdemo konon..belajar pun bodoh .pointer cukup mkn atau pun kantoi..nak demo pulak..duit mak bapak pun tak habis lagi..lepas tu nak lawan gomen....kecik2 tak mahu mampos dah besar menyusahkan mak bapak...

    ReplyDelete
  6. Bebudak akal kurang suku ni ikut 'patwa' nik aziz - berdemo tu tuntutan Islam.

    Nik aziz kata, sembahyang 5 waktu sehari semalam berdemo dgn tuhan, naik haji berkumpul dipadang Arafah berdemo dgn tuhan.

    Utk anon2 berdua kat paling atas tu - janganlah gundah gulana - mahasewel2 tu pasti mendapat pahala yg amat terbesar disisi setan .....

    ReplyDelete
  7. Sudahlah tu, bila kena maki suruh contohi sifat Rasulullah. Bila berarak dan kalongkan potret orang Islam macam budaya Hindu bolih pula. Balik lah dan belajar sampai menerima ijazah serta dapat kerja barulah.....

    ReplyDelete
  8. xpayah la.da jd mcm ni br nk ckp contoh sifat rasulullah.balik pd al quran,ko ckp je.nk menghalalkan pe yg dorang buat.

    ReplyDelete
  9. br je nk ajak apache kaco bebudak ni kt dataran.

    ReplyDelete
  10. Betul tu, mam... lagi bagus. Hidup nyusahkan org je.
    Anon2 2 teratas tu--- ada aku kesah? Hahahaha...!!!

    ReplyDelete
  11. Kalau kat kapung aku memang mampus budak2 ni
    dikendurikan.....

    ReplyDelete
  12. tidakkah mereka sedar mereka yang pro-pakatan rakyat telah membuatkan orang2 atas pagar spt aku ni semakin meluat? nak beri mandat kepada golongan2 seperti mereka ini? mintak maaf!!

    ReplyDelete
  13. EH? BARU NAK KATA TIRU SIFAT RASULULLAH? TU BUDAK2 DEMO BUAT APA? TIRU SIFAT RASULULLAH SAW KE? MUNAFIK SUNGGUH HANG NO....

    ReplyDelete
  14. kalau aku ada d kl kmarin dah pasti aku trajang budak2 mahasial tu tp ksian pun ada sbb depa tu bodoh jadi alat pmbangkang

    ReplyDelete
  15. Naper mrk2 yg berdemo nih tutup muka yeks, takut pinjaman PTPTN kena tarik ker??? hehehehe...

    ReplyDelete
  16. kalau kat negeri cina da kena lenyek ngn keta berok2 maha sewel ni pegi mampos la ko berok2 mahasewel

    ReplyDelete
  17. Negeri selangor under pkr boleh belajar free kat situ...cuba korang try dpt tak?suka sangat ikut telunjuk org...kadang2 kenalah fikir juga lah yang duk kat u...negara mana yang belajor free...? Sekolah pondon pun ada yuran weh...tak de yuran cmner nak belajor...syukuri lah nikmat yang di beri...masa pinjam suka aje...bila nak bayor semua ngelak

    ReplyDelete
  18. pendidikan percuma?

    rumah pun keperluan asas kan?? so rumah pun kena free la???

    air..kena percuma jugak!!! tp air bersih, bukan air berkeladak!!!

    elektrik...keperluan asas jugak..so kena free jugak tau..

    pakaian ...keperluan asas jugak...wah...dapat free jugak ke?

    makanan dan minuman...keperluan asas jugak nih..wah, boleh makan free hari2..best sioooot..

    macam tu ke? cuba penyokong2 pro pakatan terangkan..

    ReplyDelete
  19. budak2 ni kecoh apsal..kalau hutang along dah lama mampos budak2 ni.. seb baik hutang kerajaan.. apa pesyen ni pandai hutang tak reti bayar.. esok dalam kubur jawab la nanti.. spender pun mak bapak kena beli dok berdemo tgh jalan mcm bongoks.. kah kah kah kah



    Aryan Brotherhood

    ReplyDelete
  20. cedera ringan je dah nak mengadu. Badrol Amin kena pukul dengan 20 samseng masa ditangkap di Swiss Garden relakkkkkkkkkkkkk jeeeeeeeeeeeee.
    Siap tersenyum berpimpin tangan dengan bini lagi. Cuba la ambik ilmu dia sikit. Tiada cedera ringan sikit pun.

    ReplyDelete
  21. Ini golongan pelajar yang bodoh tidak menggunakan akal fikiran untuk berfikir sendiri. Ikut telunjuk Anuwar je..Sepatutya pemimpin pelajar yang bodoh ni perlu ada wawasan sendiri, jangan ikut perangai sape.. tu Adlin.. budak sampah masyarakat dah kena bumm kat Flat kerinchi nak buat lagi.Tak jeran.. Itulah perjuangan bodoh tanpa berfikir. Ini tentang PTPTN lak..fikirlah anak sape2 yang paksa ak sape pelajar tu pinjam PTPTN ke. Tak de sape kan , kan negara kita ni bebas.Kalu rasa terbeban jangan pinjam, sebab PTPTN kenakan faedah yang sangat tinggi (1%). Pinjam je dengan along faedah rendah (150%) ....

    ReplyDelete
  22. Pengumuman penting......KUIN di kedah telah meluluskan belajar secara percuma termasuk makan minum,dobi,asrama dan segala galanya percuma...sila daftar dengan kadar segera di pejabat menteri besaq kedah...

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.