Wednesday, April 18, 2012


Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad mempertikaikan kebenaran dakwaan seorang pegawai perubatan, Dr Rahman Kadirmenerusi laman web sosial kononnya pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat (PR) telah mempersendaRaja-Raja Melayu semasa majlis Istiadat Pertabalan Yang di-Pertuan Agong ke-14 di Istana Negara, Rabu lalu.

Khalid berkata, beliau mempersoalkan dakwaan ditimbulkan itu kerana mendapati beberapa kenyataan dikeluarkan Rahman mengenai Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dan Naib Presiden parti itu, Tian Chua sebagai mengelirukan.

Katanya, beliau yang duduk sebaris dengan Azmin manakala Tian Chua di barisan depan Azmin.

Menurutnya, ia menimbulkan tandatanya apabila Rahman mendakwa duduk di depan Tian Chua tetapi boleh mendengar perbualan antara Azmin dan Tian Chua kerana jarak agak jauh.

“Mungkin dia (Rahman) ada buat pembedahan plastik surgeri ke apa,hingga boleh mendengar sebab jarak antara kami adalah jauh kerana saiz kerusi tersebut agak besar.

“Saya duduk di kerusi bernombor tujuh sebaris dengan Azmin (tiga) tetapi tidak mendengar apa-apa yang didakwa oleh Rahman,” katanya pada sidang media di pejabatnya di sini, hari ini.

**Dah tak dengar tu duduk diam je laa..buat apa nak sibuk...biar orang yang dengar dan bercakap buat kenyataan..Azmin sendiri pun tak bagi kenyataan lagi...dia pula yang nak lebih-lebih...mungkin Khalid tido kot masa pertabalan tu..tu yang dia tak dengar apa apa...atau Khalid ni pekak sebenarnya...


4 comments:

Anonymous said...

A Rahman Kadeer ni keturunan PEMBOHONG AUTA kot... bapak dia seperti ketua2 lanun umno .. banyak makan duit rasuah atau riba' ceti kot?... sebab tu anak2 mereka pun 'gelap hati' suka sebarkan fitnah & bahan lucah........

Tapi golongan bebal umno percaya habis dengan kelentong mamak ni.......

pru13... tolak fitnah, tolak lucah, tolak samseng, TOLAK UMNO/BN!

Anonymous said...

Sama mcm kader syeikh fadzil kot. Hang pun amalkan riba jgk , jgn nak kata kat org je, hutang kereta, rumah yang hang buat dgn bank tu pun riba jgk. Hang pun gelap hati jgk sbb tuduh org mcm2,mungkin doktor tu betul, hg tuhan ke, boleh nampak. Anak hang pun hg kena tgk2 sama, silap2 hari bulan dia pun suka tgk vedio lucah dlm rumah hang. Kesimpulan jgn suka maki hamun org lain. Berdosa.

Anonymous said...

anon (752pm) - awak tuduh bapak ARK seperti ketua2 lanun umno ada bukti ke? diam itu lebeh baik dari bercakap....

Donzain said...

Salam...
Syukur Alhamdullilah!!! Allah Maha Pengasih dan Penyayang! Allah dah beri kita nikmat untuk bersyukur dan berterima kasih di atas setiap nikmatnya. Akal diberi untuk berfikir... lidah diberi untuk merasa.Nikmat merasa bukan ikut rasa, pertuturan diberi untuk mengucap kalimat indah bukan menghukum atau menghina. Kita lupa...untuk mengingati-Nya tetapi Allah dan Rasul tidak pernah lupa mengingati kita...
umatnya. Kita diberi akal untuk berfikir bukan fikir2. Kita diberi hati untuk beradap bukan biadap. Tangan diberi untuk terima amanah bukan mencemuh ibarat 'baling batu sorok tangan'. Apa pun kita lupa dan terus lupa... sesama kita berbalah, saling menghina, caci mencaci akhirnya siapa yang rugi??? Yang untuk dan akan bertepuk tangan akhirnya SIAPA?

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.