Wednesday, April 4, 2012


UMNO Pulau Pinang hari ini kesal dengan sikap dua pemimpin Islam kerajaan negeri kerana tidak berani bersuara mengenai tapak masjid dan sekolah di Bayan Mutiara.

Pengerusi Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, sikap membisu pemimpin Pas yang juga Exco Agama, Abdul Malik Abdul Kassim dan pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR), Timbalan Ketua Menteri 1, Datuk Mansor Osman membuktikan mereka tidak peka dan bertanggungjawab dalam membela maruah umat Islam di negeri ini.

"Adakah kedua-dua mereka ini takut untuk bersuara kepada Ketua Menteri, Lim Guan Eng mengenai kepentingan umat Islam.

"Isu masjid dan sekolah di Bayan Mutiara menjadi isu umat Islam di negeri ini dan ia bukan isu UMNO sahaja untuk diperjuangkan.

Sebagai pemimpin Melayu dalam kerajaan pembangkang, kedua-dua mereka yang beragama Islam perlu bersuara dalam mempertahankan hak umat Islam dan bukannya bersikap mendiamkan diri.

Zainal Abidin yang juga Penyelaras Barisan Nasional (BN) Parlimen Nibong Tebal berkata, dalam hal ini isu kepentingan politik hendaklah diketepikan kerana kepentingan rakyat dan masyarakat Islam di negeri ini adalah lebih utama.

Beliau berkata, pemimpin itu seharusnya mengambil iktibar dalam isu agama kerana ia menjadi kepentingan agama dan bangsa.

"UMNO sebagai parti pembangkang bertanggungjawab memperjuangkan umat Islam dan mahukan Guan Eng memberi jawapan tepat dan tidak berdolak-dalik dalam hal ini," katanya.

**Lebih baik serah je surat letak jawatan pada Lim Guan Eng supaya mudah sikit Guan Eng nak lantik YB cina yang lain untuk pegang Exco Agama Islam..Bukannya ada beza pun Malik Kassim pegang atau tidak jawatan ni kerana selama ini pun keputusan yang melibatkan kepentingan orang Islam semuanya dibuat oleh Guan Eng...

8 comments:

dino.yp@gmail.com said...

Guan Eng sudah pegang teloq depa!

Anonymous said...

Yep..aku setuju..depa kecut dengan DAP

Anonymous said...

mana berani, nak mampus, hilang pendapatan.

Anonymous said...

Since diorg sumer takde telor...hangpa sumer xnak pape ke? Ke hangpa sumer pun kecut teloq?

Anonymous said...

org cina bersatu memperjuangkan tuntutan kaum mereka walaupun berlainan fahaman politik,berbeza dgn orang melayu adalah satu kesalahan besar menyokong tuntutan bangsanya jika berlainan fahaman politik.

penang kia said...

Melayu pakatan tak bleh pakai ,ranjau kuat!bkn nak tolong org melayu tapi nak jahanamkan org melayu PP lagi dok ada!Tak sedaq diri dah la semuanya dah tua nak mampoih lagi nak tibai duit rakyat.ptui!

Penang kia said...

Tak kira la sapa yang pegang title YDP maipp yang baru,yang aku tau depa ni semua ni boneka DAP Keparat yang depa tau dok rampas tanah Wakaf ppinang.Semuanya kecut teloq dgn Guan Eng cibai!

Anonymous said...

Apa nak wat.... Kan ke masjid dah ditukar nama menjadi rumah ibadat dan semua rumah ibadat adalah di bawah kuasa guano eng?..... Declare minggu lepas.....

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.