Sunday, April 1, 2012


Kebimbangan penghuni Kondominium Venice Hills di Batu 9, Hulu Langat dekat sini terhadap kebanjiran pendatang asing dari Afrika sampai ke kemuncaknya hari ini apabila seorang lelaki warga Nigeria mati setelah dibelasah kerana mencabul seorang wanita tempatan.

Ketua Polis Daerah Kajang, ACP Ab Rashid Ab Wahab berkata, mangsa berusia 35 tahun merupakan seorang pelajar di sebuah kolej swasta telah mencabul kehormatan seorang tukang cuci wanita berusia 43 tahun di kondominium itu pada 11 pagi.

"Wanita tersebut telah dipeluk dan dicium dari belakang oleh lelaki Nigeria itu yang juga menunjukkan kemaluannya kepada wanita itu. Wanita itu bagaimanapun berjaya melepaskan diri dan melaporkan kejadian itu kepada tujuh orang anggota Rela yang bertugas," katanya kepada pemberita di sini.

Ab Rashid berkata menyedari perbuatannya diketahui, lelaki Nigeria itu telah cuba melarikan diri ke kawasan lobi kondominium menggunakan lif namun dia berjaya ditahan oleh anggota Rela berkenaan.

Beliau berkata, anggota polis yang tiba ke tempat kejadian kemudian mendapati lelaki Nigeria itu yang diikat berada dalam keadaan tidak bermaya dan terus membawanya ke sebuah pusat perubatan terdekat, namun disahkan mati sebaik tiba.

Katanya, mayat mangsa kemudian telah dihantar ke Hospital Serdang untuk dibedah siasat. Ab Rashid berkata, kesemua tujuh anggota Rela itu yang berumur lingkungan 20-an telah ditahan dan kes disiasat mengikut Seksyen 302, Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Katanya, polis masih menyiasat sama ada lelaki Nigeria tersebut mati akibat dipukul menggunakan senjata atau sebaliknya.

Beliau berkata, ekoran kejadian itu beberapa lelaki Afrika telah berkumpul dan melahirkan rasa tidak puas hati mereka tetapi berjaya dileraikan oleh pihak polis.

Sementara itu saksi kejadian yang hanya mahu dikenali sebagai Abu berkata, kira-kira 200 lelaki Afrika telah merusuh sebelum ketibaan pihak polis dan mereka telah merosakkan beberapa harta awam seperti pondok pengawal dan bilik gerakan Rela.

"Saya nampak mereka telah merusuh apabila mendapat tahu rakan mereka telah mati dan kejadian ini telah menakutkan penduduk setempat," katanya.

Beliau berkata, mangsa yang sering mabuk sebelum ini pernah menimbulkan masalah kepada penduduk di kawasan itu. – Bernama

**Laaa..ramainya Awang hitam yang duduk disitu..memang patutla penduduk tempatan bimbang tentang keselamatan mereka...EP harap Kementerian Pengajian Tinggi dan Kementerian Dalam Negeri akan ambil tindakan yang sewajarnya bagi membendung masalah ini kerana keselamatan rakyat Malaysia perlu diutamakan...

22 comments:

Anonymous said...

fuck african man in malaysia....they are all bastards....tolong tangkap diorang...penipu besar....
to imigration and police,....pls deport them or else we malay people will fuck their ass...we dont give a damn...

it is well know fact that they are fucking liar,..perosak manusia...if the authority did not do something about,..do not blame the rakyat if they took their own measures to punish the devil....this is malaysia...god bless country...even israil cannot touch us....the nigger can go home NOW.....or face the wrath of malay warrior.....lastly....fuck u black nigger,..u are not welcome here b...astard...........u touch our people u will get the taste of our treatment.....go on and fuck ur black ass....

Anonymous said...

ada bakat utk dijadikan pengundi nie..................

hisham said...

aku penyokong kerajaan...tetapi dalam:-)kes inimaku tentang kerajaan...
nampaknya kerajaan lebih sayangkan pendatang asing tak kira dari mana negara pun dari nyawa rakyat sendiri..
dalam kes ini,nyawa seorang negro lebih berharga dari nyawa 7 orang anak muda kita.
kerana bernilai nyawa seorang pendatang 7 nyawa anak bangsa jadi pertaruhan.
sayang sekali...7 org anak muda yg mungkin satu masa sumbangan mereka diperlukan untuk mempertahankan tanah air akan mati sia2 demi membayar harga nyawa seorang pendatang.
berapa ramai anggota keluarga rela ini yg akan kehilangan sumber kewangan hanya kerana sikap kerajaan yg cakap tidak serupa bikin.
kerajaan akan cakap...mereka bersalah kerana bertindak menyalahi undang2 dan menyebabkan kematian.
padahal kerajaan yg diberi kuasa berdasarkan undang2 tidak menjalankan tanggung jawab mereka.
kerajaan terlalu sayang pendatang asing dari nyawa rakyat sendiri.
berapa ramai lagi masa depan anak muda kita hendak dikorban.

Anonymous said...

kerajaan, haramkan negro tu masuk malaysia, rakyat dah meluat sangat . agaknya inilah sebabnya mat saleh amerika menyampah kat negro.

Anonymous said...

Jgn bg msuk dh, dh ada pngajaran dgn awang hitam nih! Sekupang tkleh pakai! Apa2 kasi katok jer! Bg ada rasa skit!

Anonymous said...

aku anggap 7 anggota rela tu berjaya menjalankan tugas dengan baik. negro tu mmg biadap dan kurang ajar, mmg patut dibelasah sampai mampus. kita tak boleh nak harapkan pihak polis, mereka dah terlalu banyak kerja yang nak dilakukan. sepatutnya angkut semua negro kt situ dan hantar balik. kepada 7 anggota rela tersebut, tahniah. kami semua rakyat malaysia akan sentiasa menyokong anda semua.

Anonymous said...

amat malang sekali sekiranya 7 anggota rela dikenakan pertuduhan membunuh. kerajaan patut buka mata luas2! bagaimana dengan 200 negro yang merusuh dan merosakkan harta benda awam? kalau mereka ni kena pukul sampai mati oleh penduduk di kondo itupun saya setuju, biar jadi pengajaran kpd negro2 yang lain. nak harap pihak berkuasa?? lu fikirlah sendiri ........!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

assalamualaikum rasanya kita tak leh ambik keputusan menghukum org lain,tapi bab mat hitam,mat bangla dan mat indon serta minah indon nie memang aku tak leh terima,depa nie semua kena hantaq balik cam tun mahathir antaq masa tahun 90an dulu,abis semua budak filipina,ngan indon dia antaq balik,masa tu la baru org malaysia dapat keja balik,tapi la nie makin byk pulak bangsa asing yg mai keja kat malaysia,kalau bawa kebaikan tak pa jugak,nie buat org malaysia jadi takut ada la,nak naik bas rapid pun takut,kalau hari cuti kat town depa saja menakutkan,rasanya datuk hishamuddin kena wat sesuatu betui tak?datang atih tiket belajar konon,pembohong lagu tu la

Anonymous said...

aku bukan nak kata tp kena kata gak... sifat org melayu terlalu agungkan bangsa asing...buktinya hangpa tgk sekeliling kita, rasa bangga dpt berkawan ngn bangsa asing,rasa bangga join kongsi gelap cina padahal benda akan makan diri dia gak 1 hari nanti.aku melayu tp aku sedar yg kita semua kena kikis sifat tak berpaedah ni...

Anonymous said...

polis dah busy dengan propaganda pembangkang yang suka buat huru hara..

Adi Kencana said...

Dtg negara org, jgn nak tunjuk samseng!!

NURUL IZZAH TAKUT DITELANJANGKAN RAJA NONG CHIK? Baca di sini!

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

sebenarnya di negara si hitam sial ni ada sekolah khas untuk menipu orang.
bila lulus mereka akan datang negara kita sebab kita ni senang di tipu.

Anonymous said...

aku dulu belajo obesi, geng gagak hitam ni mmg terkenal dgn jahat dan buas. konek mmg beso, kalah anwar punya kote bengkok. tapi hati hitam mcm muka diaorg gakk. kalau ngayat aweks, pijak semut tak mati.

man
bangsar

Anonymous said...

Fuck u all nigers....fuck off from this country..we dont need u here...fuck offffff!!!!
x lama lg ada gak Malaysia ni tambah lg 1 bangsa, Bangsa Taik Hitam...aku mmg benci tengok niger..meluat aku tgk kalo terserempat ngan diorang...perghhh...aku x bangga langsung kalo kwn ngan nigers, rasa diri terhina je kwn ngan taik hitam ni...

Anonymous said...

Boleh tanya kepada menteri2 yg suka beri amaran apa yg mereka boleh buat..... Kes gagak hitam serta dengan perangai buruk mereka sudah jemu kita dengar. Itu pun menteri hanya boleh beri amaran sahaja. Lama kelamaan rakyat akan benci BN dan memihak kepaDA pembangkang kerana sudah bosan dengan " AMARAN"...

Anonymous said...

ini dah kes keselamatan rakyat Malaysia...KDN mesti ambil tanggung jawap, punyerlah kurang ajar apabila tau kawan dia mati...sanggup merusuh pulak.
Apalah nasib anggota Rela tu ???? Merekalah WIRA NEGARA...Hishamudin terus tido nyenyak

JEBAT MELAKA

En Zam said...

Ban terus ja...awang hitam ni..apa-apa pun tabik spring la dekat anggota RELA..semoga mereka semua selamat..

Anonymous said...

JANGAN TULIS APA YANG ANDA TIDAK TAHU, MEMENUHI LELAKI POLIS yang ada disana UNTUK BERITAHU ANDA KISAH SEBENAR, THE MAN MUDA DALAM SOALAN TIDAK mabuk APA-APA DALAM KES, PP SILA MASYARAKAT ANTARABANGSA YANG MELIHAT BERITA INI ... PP AKAN SURAH ASsebelum BERFORUM sampah .....

Anonymous said...

THE NIGERIANS ARE BORN FROM THE SAME WOMAN THAT BORN YOU GUYS,IF YOU WANT THEM DEATH,DON'T WORRY YOU WILL SURELY LOSE SOME ONE YOU LOVE FROM ANOTHER COUNTRY,THEN YOU WILL FEEL THE PAIN OF LOSING SOME ONE.YOU CALLED THE NIGERIAN BASTARD?,GOD BLESS YOU,AND THINK ABOUT YOUR FUTURE,B'COS YOU WILL BORN A BASTARD SOME DAY....I DON'T BLAME YOU GUYS,BUT BEWARE THAT INTERNATIONAL COMMUNITY ARE LOOKING FOR THIS CASE TO HANDLE,THIS GUY NEVER DRUNK.......

Anonymous said...

what are u doing if your mother has been harassed sexually at your own home/place/country by a foreigner? We do in very2 small number lose our people abroad but the rest of them never showed up like you all does, have you heard one?
Don't tell us to beware! Don't acted like you are more civilized, educated and noble people than us! You might be thought that the international community will condemned us but I think they will blame all of you, why? Because your type are well known in all over the world who always create problems, disrespect local cultures, robbing, raping, murdering, cheating etc.
One of trillions percent if we get sanctioned/punished by your so-called international community, UN or anything you think, we can still live happily, no need to move out of the country for better life, and for very2 sure, we can eat as much as usual!
We can always survived successfully to what ever sanctions charged by your international community, you No. 1 Nigerian Thinker! Wake up boy! Just think of the opposites! Can your country survived? Thus, your nations that need to think about that by avoiding making problems and be more respectful to other!

I always believed that only 5% of African peoples in Malaysia are serious, the rest are all jokes! Which one are you in?

Anonymous said...

Dimana campurtangan kerajaan dalam isu ini? Kenapa senyap sahaja? Pekida, bila nak turun padang utk selamatkan bangsa Melayu kita sendiri? Kalau pasal politik, bukan main berlagak lagi, cakap lebih tak guna, Melayu sekarang bukannya bodoh utk mempercayai janji kosong. Siapa yg bagi awang hitam ni masuk Malaysia beramai-ramai? UMNO & konco-konconya jugak. Dah terlampau ramai awang hitam di KL & Selangor sekarang sampai PDRM sendiri tak boleh nak kontrol mereka ni. Sedar diri lah UMNO yg masih memerintah buat masa ni, rakyat dah "fed-up" dgn sikap korang yg mementingkan bangsa asing lebih-lebih awang hitam yg sial ni berbanding rakyat kita sendiri. Dan sedarlah juga, hari PRU 13 pun semakin hampir.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.