Sunday, April 22, 2012



Sejak tahun lalu, nampak perubahan yang ketara pada wajah Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim. Ramai yang bertanyakan mengapa wajah Anwar keruh dan seakan hilang seri?

Cakap-cakap mengenai perubahan wajah Anwar antara topik menarik perhatian masyarakat.

Maka terkeluarkan bermacam-macam analisis dan teori, mengaitkan itu dan ini. Ada yang mengupas dari sudut agama dan tidak kurang melihatnya dari aspek psikologi. Masing-masing mampu dan boleh membuat tafsiran sendiri. Lihatlah wajah pemimpin lain sama ada di pihak kerajaan mahu pun pembangkang. Rasanya tiada yang sekeruh Anwar. 

Seakan-akan segala kegundahan tidak mampu disorok sehingga terpancar di wajah. Lebih-lebih lagi dalam ceramahnya kebelakangan ini, beliau lebih menampakkan emosi keterlaluan. 

Apabila beliau bertempik marah menjadikan wajahnya laksana seorang diktator zaman lampau. Di Barat, analisis wajah pemimpin kerap disiarkan menerusi media secara berterus terang. 

Jika penampilannya kusam dan air muka berserabut maka ia disusuli dengan reaksi pembaca. Pemimpin mesti kelihatan bersih imejnya, yang juga harus terjelma pada air muka. 

Adakala gambar sudah boleh menceritakan segala-galanya. Dalam kes Anwar, ia boleh menjadi petunjuk untuk kita semua renungkan.

8 comments:

anamas said...

INILAH WAJAH BAKAL IMAM MAHADI YANG DIKATAKAN USTAZ BADRUL AMIN TU....WAJAH MANUSIA BERMUKA DUA.WAJAH PENGHUNI SYURGA CIPTAAN NIK AZIZ...

Anonymous said...

muka anwar aljuburi nampak macam puki.Eloklah perangai pun macam syaitan

Anonymous said...

Alamat ada harapan tak lama lagi anda akan lihat beliau bertempek dan melalak sorang2 kat tepi-tepi jalan......

Anonymous said...

Ahh apa nak susah susah. Botoxkan je muka tu, lepas tu cari lah bomoh dukun pawang yang boleh kasi naik balik seri muka dengan susuk.. Dia kan banyak duit..dan dia pun rasenya dah tak kenal halal haram, semua ditibai .. :(

Anonymous said...

Terang suluh muka dier mcm muka org busuk hati,apesal org still nak ikut dier..adeiii

Anonymous said...

Ada pun semua muka pemimpin politik baik bn atau pkr zaman ini, hari ini 95% berwajah babi. Hidungnya bersubang. Kulitnya kemerahan. Ini kerana bn dan pkr dan dap merupakan peliwat-peliwat harta rakyat.Tukang fitnah. Tukang rosak agama.Perompak besar. Lebih jahat dari perompak bank. Kalau boleh aku mau bunuh semua pemimpin bn dan pkr dan dap ni. Jahat tahap dajal.Duit negara berbillion mereka sapu untuk kejadah perut boroi mereka tu. Gohead sundal sana sini. Inilah keraja menteri-menteri bn celaka besar. Anwar pun kalau tak kena liwat dek mahathir pun sama macam kejadah menteri bn. Semoga korang cepat mampus

Anonymous said...

Hoi orang di atas ni.... hang buka lah parti baru. Aku nak tengok.....jadi ke tak.

Anonymous said...

Saat kehidupannya wajah dah mcm ni...saat kematian mcm mana plk rupanya...cuba EP bandingkan wajah Anuar dgn saiful mana lbh serinya..Klu dgn Tun M lagi lah jauh...Allah bg cash!!!

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.