Thursday, April 5, 2012


Salahkah saya ke sana untuk melihat sendiri apa yang berlaku..demikian kata aktivis mahasiswa Adam Adli Abd Halim mengulas mengenai pihak yang mempersoalkan kehadirannya semasa operasi pecah unit kosong Rumah Pangsa Empat Tingkat Kampung Kerinchi, kelmarin.

Menurutnya, dia bersama 12 lagi rakannya dari Solidariti Mahasiswa Malaysia hadir ke kawasan itu untuk melihat dengan lebih dekat apakah yang sebenarnya berlaku di kawasan tersebut.

“Semasa di sana, saya dan rakan tidak protes. Kami hanya duduk di bawah pokok melihat pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) melakukan kerja pecah rumah.

“Saya datang dengan niat hendak tahu isu dan lihat sendiri apa yang berlaku. Saya juga penduduk di kawasan Lembah Pantai,” katanya.

Menceritakan kembali sebelum ditumbuk kelmarin, Adam dan beberapa aktivis mahasiswa naik ke tingkat tiga flat tersebut apabila mendengar ada keluarga yang menangis.

“Saya hanya naik dan tenangkan mereka. Lagipun saya diberitahu pihak DBKL hanya pecahkan pintu rumah yang tidak ada orang. Jadi selepas itu kami turun.

“Sebelum itu lagi, ada beberapa orang yang jerit-jerit tetapi saya tak endahkan. Masa saya turun tangga dan nak pusing ke kanan sikit, terus ada orang menumbuk saya. Yang saya pasti ada dua serangan dibuat dekat saya,” katanya.

Adam kecewa kehadirannya ke kawasan tersebut dengan niat baik dipersoal, dikritik dan dipolitikkan.

“Semua perkara hendak dipolitikkan. Pihak yang lain hanya tahu mengkritik kehadiran saya, tetapi di mana mereka semasa penduduk ini memerlukan bantuan?,” katanya.

Kelmarin, rundingan aman membabitkan 35 penduduk Rumah Pangsa Empat Tingkat Kampung Kerinchi dengan DBKL bagi mengosongkan kediaman mereka untuk program pembangunan semula bangunan itu dicemari insiden Adam Adli ditumbuk.

**Boleh caya ke cerita budak ni atau mereka sebenarnya dibayar oleh Nurul Izzah untuk hadir disitu...Tu laaa...selalu sangat buat kacau sampai nak buat baik pun orang dah tak percaya..

23 comments:

Anonymous said...

Datang kat tempat org kena BAWAK ADAB.. Kena bertanya, kena bagi salam, bukan main serbu je. Kan dah kena lebam sebijik kat muka..

Harap sekolah je tinggi, ADAB takde. Buduh piang.

Anonymous said...

Mane ada sekolah tinggi. kena gantung.Tak layak menjadi pendidik.Merosak bangsa dan negara.

kerinchilian said...

masalahnya ko ni BANGANG..majoriti kt flet tu sndri xda apa2..yg ko sibangang naik buat pe..? kn org nk buat keje.!! Yg puak ko pegi hasut yg 35 org tu apekejadah nye..klu semua yg ada kt situ hempuk ko aritu mau jd jenazah puak ko tu..BABI tul..!!

Anonymous said...

peahhhhhh lu sapa pegi selidik kerja orang lain...belajar pun tak habis ada hati nak tolong orang. ambik ko kena sebijik.sedarlah diri tu sikit...

Anonymous said...

ko belajar pun kantoi nak selidik ape? apa kelulusan ko? apa kelayakan ko? apa kedudukan ko?

tak tak malu punya orang! tak sedar diri datang tempat orang bawa masalah je!

Anonymous said...

"salah ker ko kene tumbuk"....rasakan

Anonymous said...

kalau orang dah cop muka samseng berlakun baik pun orang kata samseng,dah puas ke melakunkan watak samseng nak berlakon jadi hero pula?

Anonymous said...

ambik hang sebijik!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

"Adam kecewa kehadirannya ke kawasan tersebut dengan niat baik dipersoal, dikritik dan dipolitikkan." dah mmg tujuan kau dtg utk politik, cam shial la ni budak. Puihh...

Ahmad Shukri Mokhtar said...

kalau tak cukup sebiji penampar aku boleh bagi ko duduk 6 bulan minum susu kat hospital (jgn masuk hosp.kerajaan ,sundal!) marilah dtg selidik kat Telok
Chempedak, Kuantan ni. kedai aku no 9.. - masa anusrail dtg haritu tetiba angin kencang dtg.. Jap je dlm 5 saat.. Rugi tak rakam

Anonymous said...

ko nak jadi detective conan ka???

nak siasat apa kejadah...

otak ko pun mcm air creet anwar ada hati nak jadi penyiasat...

nasib baik sikit jer hadiah org kerinchi...

nanti jgn lupa plak mai jelutong sebab banyak umah nak kena reban...

muka ko pun dah di pangkah X...
tunggu apa lagi...
kasi pecah la...

pejuang hamas...

king of the earth said...

nasib baik x mati klu mati lg bagus biar anjing sepak bangkai msuk longkang kimak adam adli

Anonymous said...

cermin muka tu!!

Anonymous said...

nasib baik tak mampos, kalau kau mampos boleh aku rekomen kat memorial nilai.

alam said...

kes dah 2 tahun, 423 dah pindah yang tinggal tu degil nak pampasan yang lebih tinggi, tamak.

Anonymous said...

pegi lah ko selidik kat mana2 pun gerenti dapat habuan punyer.....

Anonymous said...

dia kata die pon penduduk lembah pantai.. kompem anak ikan izah..

seniman kerdil said...

adam adli musibat... dok kat penang lagi mau mengku org lembah pantai... "SIFU pon x malu, anak ikan apatah lagi..."

Anonymous said...

CIBAI LA MAMAT SEKOR NI...LAYAK DI SAPU TAIK JER KAT MUKA DIA NI..

Anonymous said...

patut bako je spesies ni haha

anti bohmau said...

script pas, pelakon pkr, pengarah dap...apa nak heran???

Anonymous said...

wakil rakyat utk kwsn tu pon tak nampak untuk bela diaorg, ko lak yang semak2 datang..ape kes?mmg sedap la ko dpt penumbuk free.. suspek lah kat bro yg tumbuk muka kau tu.. kalau nak hadap 1 0n 1 ngn kau pon aku sanggup lah.. sial punya budak! xsedar diri..

Bollywood Girls said...

Lebih 18 + panas menunjukkan di sini

Mrinalini Sharma Photo Gallery

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.