ADAM ADLI : SALAHKAH SAYA KE KERINCHI NAK SELIDIK APA YANG BERLAKU??


Salahkah saya ke sana untuk melihat sendiri apa yang berlaku..demikian kata aktivis mahasiswa Adam Adli Abd Halim mengulas mengenai pihak yang mempersoalkan kehadirannya semasa operasi pecah unit kosong Rumah Pangsa Empat Tingkat Kampung Kerinchi, kelmarin.

Menurutnya, dia bersama 12 lagi rakannya dari Solidariti Mahasiswa Malaysia hadir ke kawasan itu untuk melihat dengan lebih dekat apakah yang sebenarnya berlaku di kawasan tersebut.

“Semasa di sana, saya dan rakan tidak protes. Kami hanya duduk di bawah pokok melihat pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) melakukan kerja pecah rumah.

“Saya datang dengan niat hendak tahu isu dan lihat sendiri apa yang berlaku. Saya juga penduduk di kawasan Lembah Pantai,” katanya.

Menceritakan kembali sebelum ditumbuk kelmarin, Adam dan beberapa aktivis mahasiswa naik ke tingkat tiga flat tersebut apabila mendengar ada keluarga yang menangis.

“Saya hanya naik dan tenangkan mereka. Lagipun saya diberitahu pihak DBKL hanya pecahkan pintu rumah yang tidak ada orang. Jadi selepas itu kami turun.

“Sebelum itu lagi, ada beberapa orang yang jerit-jerit tetapi saya tak endahkan. Masa saya turun tangga dan nak pusing ke kanan sikit, terus ada orang menumbuk saya. Yang saya pasti ada dua serangan dibuat dekat saya,” katanya.

Adam kecewa kehadirannya ke kawasan tersebut dengan niat baik dipersoal, dikritik dan dipolitikkan.

“Semua perkara hendak dipolitikkan. Pihak yang lain hanya tahu mengkritik kehadiran saya, tetapi di mana mereka semasa penduduk ini memerlukan bantuan?,” katanya.

Kelmarin, rundingan aman membabitkan 35 penduduk Rumah Pangsa Empat Tingkat Kampung Kerinchi dengan DBKL bagi mengosongkan kediaman mereka untuk program pembangunan semula bangunan itu dicemari insiden Adam Adli ditumbuk.

**Boleh caya ke cerita budak ni atau mereka sebenarnya dibayar oleh Nurul Izzah untuk hadir disitu...Tu laaa...selalu sangat buat kacau sampai nak buat baik pun orang dah tak percaya..
ADAM ADLI : SALAHKAH SAYA KE KERINCHI NAK SELIDIK APA YANG BERLAKU?? ADAM ADLI : SALAHKAH SAYA KE KERINCHI NAK SELIDIK APA YANG BERLAKU?? Reviewed by Empayar Pemuda on 11:44 AM Rating: 5

23 comments:

  1. Datang kat tempat org kena BAWAK ADAB.. Kena bertanya, kena bagi salam, bukan main serbu je. Kan dah kena lebam sebijik kat muka..

    Harap sekolah je tinggi, ADAB takde. Buduh piang.

    ReplyDelete
  2. Mane ada sekolah tinggi. kena gantung.Tak layak menjadi pendidik.Merosak bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  3. masalahnya ko ni BANGANG..majoriti kt flet tu sndri xda apa2..yg ko sibangang naik buat pe..? kn org nk buat keje.!! Yg puak ko pegi hasut yg 35 org tu apekejadah nye..klu semua yg ada kt situ hempuk ko aritu mau jd jenazah puak ko tu..BABI tul..!!

    ReplyDelete
  4. peahhhhhh lu sapa pegi selidik kerja orang lain...belajar pun tak habis ada hati nak tolong orang. ambik ko kena sebijik.sedarlah diri tu sikit...

    ReplyDelete
  5. ko belajar pun kantoi nak selidik ape? apa kelulusan ko? apa kelayakan ko? apa kedudukan ko?

    tak tak malu punya orang! tak sedar diri datang tempat orang bawa masalah je!

    ReplyDelete
  6. "salah ker ko kene tumbuk"....rasakan

    ReplyDelete
  7. kalau orang dah cop muka samseng berlakun baik pun orang kata samseng,dah puas ke melakunkan watak samseng nak berlakon jadi hero pula?

    ReplyDelete
  8. ambik hang sebijik!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  9. "Adam kecewa kehadirannya ke kawasan tersebut dengan niat baik dipersoal, dikritik dan dipolitikkan." dah mmg tujuan kau dtg utk politik, cam shial la ni budak. Puihh...

    ReplyDelete
  10. kalau tak cukup sebiji penampar aku boleh bagi ko duduk 6 bulan minum susu kat hospital (jgn masuk hosp.kerajaan ,sundal!) marilah dtg selidik kat Telok
    Chempedak, Kuantan ni. kedai aku no 9.. - masa anusrail dtg haritu tetiba angin kencang dtg.. Jap je dlm 5 saat.. Rugi tak rakam

    ReplyDelete
  11. ko nak jadi detective conan ka???

    nak siasat apa kejadah...

    otak ko pun mcm air creet anwar ada hati nak jadi penyiasat...

    nasib baik sikit jer hadiah org kerinchi...

    nanti jgn lupa plak mai jelutong sebab banyak umah nak kena reban...

    muka ko pun dah di pangkah X...
    tunggu apa lagi...
    kasi pecah la...

    pejuang hamas...

    ReplyDelete
  12. nasib baik x mati klu mati lg bagus biar anjing sepak bangkai msuk longkang kimak adam adli

    ReplyDelete
  13. cermin muka tu!!

    ReplyDelete
  14. nasib baik tak mampos, kalau kau mampos boleh aku rekomen kat memorial nilai.

    ReplyDelete
  15. kes dah 2 tahun, 423 dah pindah yang tinggal tu degil nak pampasan yang lebih tinggi, tamak.

    ReplyDelete
  16. pegi lah ko selidik kat mana2 pun gerenti dapat habuan punyer.....

    ReplyDelete
  17. dia kata die pon penduduk lembah pantai.. kompem anak ikan izah..

    ReplyDelete
  18. adam adli musibat... dok kat penang lagi mau mengku org lembah pantai... "SIFU pon x malu, anak ikan apatah lagi..."

    ReplyDelete
  19. CIBAI LA MAMAT SEKOR NI...LAYAK DI SAPU TAIK JER KAT MUKA DIA NI..

    ReplyDelete
  20. patut bako je spesies ni haha

    ReplyDelete
  21. script pas, pelakon pkr, pengarah dap...apa nak heran???

    ReplyDelete
  22. wakil rakyat utk kwsn tu pon tak nampak untuk bela diaorg, ko lak yang semak2 datang..ape kes?mmg sedap la ko dpt penumbuk free.. suspek lah kat bro yg tumbuk muka kau tu.. kalau nak hadap 1 0n 1 ngn kau pon aku sanggup lah.. sial punya budak! xsedar diri..

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.