ADAM ADLI DITUMBUK...HAHAHAHAHA...


Rundingan 34 penduduk flat lama PKNS Kampung Kerinchi dekat Kuala Lumpur bersama pihak berkuasa tempatan (PBT) yang mahu merobohkan kediaman mereka pagi ini dicemari oleh insiden aktivis pelajar, Adam Adli ditumbuk.

Menurut saksi kejadian, Adam Adli Abd Halim kelihatan ditumbuk ketika menuruni pangsapuri empat tingkat itu oleh lelaki, dipercayai penduduk setempat.

Adam yang hadir bersama seorang lagi aktivis pelajar Ekhsan Bukhari kelihatan mengalami kecederaan di bahagian bibir dan mata.

Adam ketika dihubungi Malaysiakini mengesahkan dikasari dan mengalami kecederaan yang kini sedang membuat laporan polis di Balai Polis Jalan Pantai Baharu.

Rakan dibawa ke balai polis

Ketika ditemui selepas membuat laporan, Adam berkata, sebelum ditumbuk, beliau dan beberapa aktivis pelajar naik ke tingkat tiga flat apabila mendapati ada keluarga yang menangis dan merayu agat PBT tidak menghalau mereka.

"Saya hanya naik dan tenangkan mereka. Lagipun pihak DBKL kata mereka cuma pecahkan pintu rumah yang tidak ada orang. Jadi selepas itu kami turun.

"Sebelum itu lagi, ada beberapa orang yang jerit-jerit tetapi saya tak endahkan. Masa saya turun tangga dan nak pusing ke kanan sikit, terus ada orang menumbuk saya.

"Saya cam dia sebab sebelum itu, orang itu ada berbual dengan saya... Yang saya pasti ada dua serangan dibuat dekat saya," dakwa Adam.

Adam bagaimanapun kesal kerana tiada tangkapan dibuat berhubung individu yang menyerangnya.

Sementara itu, rakannya Ekhsan berkata, semasa kekecohan berlaku, beliau telah di bawa oleh anggota polis ke Balai Polis Jalan Pantai Baharu dan dan dibebaskan sejam kemudian.

Beliau bagaimanapun tidak ditahan pihak polis.

Adam kini ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) bagi melengkapkan laporan polis.

**Alaaa cedera sikit je...barula nampak macam perjuangan...macam Anwar...gimmik mau lebih...
ADAM ADLI DITUMBUK...HAHAHAHAHA... ADAM ADLI DITUMBUK...HAHAHAHAHA... Reviewed by Empayar Pemuda on 8:51 PM Rating: 5

18 comments:

  1. padan muka adam adli, patutnya orang tu pijak2 sampai kojol!

    ReplyDelete
  2. Padan muka kau yang kau pi menyebuk nak buat ape..itu orang kapung punya hal lah.. YB IZ Zah tak ambil pusing, lu sapa... sekadar masiswa (bakalguru) yang dihukum gantung pi.... rah... duduk umah tidoq.. lagi baik.

    ReplyDelete
  3. Ala sebuk plak budak adam ni sembunyi blakang polis. Dulu punya riuh nak demo la, nak revolusi la, nak gempur la. Pendek kata sekali dgr macam badang. Alih2 baru kene cuit sikit kat muka dah berlari2 belakang cik polis.

    ReplyDelete
  4. nnt dia ckp polis plak x jaga keselamatan dia.....bodoh punya budak

    ReplyDelete
  5. dia menganas tak apa polis jangan tangkap,org lain tak boleh menjadi satu kesalahan polis tak tangkap,

    ReplyDelete
  6. Padan muka, hore hore.

    ReplyDelete
  7. kenapa tak baca skrip dulu sebelum berlakun,patutnya kena tumbuk saja merebahkan diri pura-pura mati.baru orang sanjung sebagai hero.jadi berita terhangat negara,

    ReplyDelete
  8. apa kau ingat aku simpati dgn kau...piraaaahh

    ReplyDelete
  9. kalau kau kojol pun org tak akan ada yg simpati,jangan kau haraplah puluhan ribu akan menunjuk perasaan,para peguam mengirigi keluarga kau mengusung gambar kau turun naik mahkamah,pangkat paling tinggi yg akan DIKURNIAKAN oleh puak-puak ni ialah mati SAHID.

    ReplyDelete
  10. Puas Hati aku....boleh tidur lena malam nie......Mangkuk Hayun Anak Halim dah kena pukul........He..he..Hero Jamban...

    ReplyDelete
  11. Kesian....nasib die masih bernyawa lagi...patut die pegi kaunseling ayahanda aljuburinya supaya pegi bertobat lagi besar pahala..ntah2 die kena juburi oleh si nuar tue...bodoh...haraplah manusia nie jangan jadi guru je..jadi penghasut dgn wang yahudi nuar tu lagi bagus...

    ReplyDelete
  12. kah100x buat bdk ni...kencing pon brcabang lg dh nk pandai2 jd hero konon....pigidah lu......mmg padan pon kne blasah....aku sokong sgt2,tibai kasi masok wad baru puas ht...kasi hajor ni bdk hingusan...............

    ReplyDelete
  13. pirahhh....blog macam lancau......

    ReplyDelete
  14. padan muka..

    sibuk nak cari populariti..

    ReplyDelete
  15. yg komen kat sini macam dah xder agama.. dah bajet hebat ke semua?? confirm dah tempah siap2 tiket masuk syurga????

    btw, adam adli tu even bukan hero malaya pun at least dia bukan macam korang yg pandai mengomen, mencarut jer belakang tabir macam kat sini.. pung pang pung pang jer lebih dalam internet..

    ReplyDelete
  16. Ntahnye..bab ngutuk ngate bgilah kt korg..yg stakat mnaip xnmpak muka..lgi hero dr c adam tu..at least dia xpuas ati dia tmpil khadapn..yg korg klu xpuas hti duk mmbebel kt umah..klu xpuas ati potpet2 ngn grup study kt kampus..xsalh klu kate hsad dgki ssama sndri itulh org melayu

    ReplyDelete
  17. Pakai otak..kat mana la otakmu adam..bajet hebat sgt.najib tuh ilmu ekonomi power. Fdi kita increasing. Revenue hebat.boleh la currency macam dulu balik,insyaAllah. Ni nak demo2 ni buat apa.ilmu apa yg ko ada nak sebok2 jaga org
    Cam fuk.jgn jd bodo ckp sumer facts ttg revenue and fdi sumer media umno.

    ReplyDelete
  18. umgok bn ni cma tau guna cara kotor je nak selesaikn mslh..ni la keganasan puak tak bertamadun..hnye tau gelak tp xd otak n buta hati..kalo najib power ekonomi napa xsahut je Dsai ajak debat..buktikan..jgn bg alasan xmunasabah ag..

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.