TAK PERLU BUANG MASA BISING-BISING..BUAT JE PERHIMPUNAN BERSIH 3.0 TU..


Buat je la perhimpunan haram 3.0 tu...Buat apa nak ugut-ugut..Kalau kerajaan halang pun bukannya puak-puak ni reti bahasa pun..Mereka tetap akan lakukan juga..Jadi tak payahlah bising-bising atau buat buang masa buat kenyataan akhbar..

Cuma EP harap kali ni pihak Polis perlu bertindak lebih tegas..jangan bagi muka sangat pada puak-puak yang ingin menggugat keamanan Malaysia...

Pembangkang terus 'mengugut' untuk menganjurkan perhimpunan haram Bersih 3.0 sekiranya lapan tuntutan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) sebelum ini tidak ditunaikan sebelum pilihan raya umum akan datang.
Malah Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hassan Tantawi mengingatkan kerajaan agar tidak membubarkan Parlimen selagi kesemua tuntutan Bersih tidak dilaksanakan.
"Kami tidak menolak kemungkinan akan berlaku Bersih 3.0 atau bantahan yang lebih hebat serta drastik daripada rakyat. Kami tidak mahu pilihan raya diadakan dalam keadaan sistem pilihan raya menghadapi 1,001 kepincangan berbanding sebelum ini.
"Sehingga kini, kerajaan masih belum memberikan komitmen kepada rakyat terhadap lapan tuntutan yang disenaraikan dalam Bersih. Jadi, kami berharap kerajaan tidak membubarkan Parlimen dan mengadakan pilihan raya dalam masa terdekat ini selagi tuntutan-tuntutan itu tidak ditunaikan," katanya pada sidang media pemuda pembamgkang di Parlimen di sini, Khamis.
Selain itu, Nasrudin berkata, kerajaan juga perlu melaksanakan terlebih dahulu cadangan yang dikemukakan menerusi laporan akhir Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) bagi penambahbaikan sistem pilihan raya sebelum pilihan raya umum diadakan.
"Kami gesa kerajaan mengambil kira perkara ini. Biarlah pilihan raya umum diadakan setelah segala cadangan dalam laporan jawatankuasa dan juga tuntutan Bersih ditunaikan terlebih dahulu," jelasnya.
PSC dijangka membentangkan laporan yang mengandungi 22 cadangan bagi menambahbaik sistem pilihan raya di Dewan Rakyat minggu depan.
Kesemua cadangan berkenaan mengambil kira tiga elemen utama iaitu perlu disegerakan, penting dan boleh dilaksanakan dalam masa terdekat.- MStar
TAK PERLU BUANG MASA BISING-BISING..BUAT JE PERHIMPUNAN BERSIH 3.0 TU.. TAK PERLU BUANG MASA BISING-BISING..BUAT JE PERHIMPUNAN BERSIH 3.0 TU.. Reviewed by Empayar Pemuda on 7:00 PM Rating: 5

15 comments:

  1. betul.. buat je bershit 3.0 tu.. dulu aku memang xsuka sekarang what the hell.. boleh aku tgk aksi2 mati hidup semula bersama beruk2 berguling diatas jalan dan sebagainya.. bak kata tontonan hujung minggu.. dengan ini saya menggesa Ambiga sebagai presiden menyegerakan rangcangan ini dengan secepat mungkin kerana saya xsabar nak melihat beruk2 di Malaysia ni...

    ReplyDelete
  2. ceh nak divert isu kepincangan diorg sebenarnya...bukan pasal proses pilihanraya sgt..anyway aku pun nak tengok mamat yg nak mati dulu tu berlakon lagi....tak lupa juga bung nuar dengan muka tak boleh belahnya di atas katil lepas kene bom asap kakakakaka

    ReplyDelete
  3. Polis, kali ni lanyak mereka yang terlibat dalam perhimpunan haram. Menganggu aku nak gi kerja beruk beruk upahan ni....

    Mereka yang terlibat atau bakal terlibat ni memang sial haram jadah punya manusia

    ReplyDelete
  4. dah tak der modal...naik mual rasa nya....cakap macam tin kosong...pundek

    ReplyDelete
  5. Kalu tengok serban besar dari bakul cakap berapi tapi penakut la ne dah jadi kaki bodek pulak dah dekat pilihanraya

    ReplyDelete
  6. panggil boss dan suku sakat kau orang turun kita orang nak tengok, jangan dok hantar barua-barua hamba suruhan buat sesak bandar,orang pun dah naik menyampah,macam tak ada kerja lain.

    ReplyDelete
  7. bagus juga buat bersih 3.0.boleh tengok pelakun-pelakun handalan & berbakat besar melakunkan aksi-aksi terhebatnya,tapi selepas bersih 3.0 parleman dibubarkan & tuntutan itu belum dipenuhi beranikah puak-puak ni memulaukan pru 13,kalau tak berani rakyat bolehlah lihat puak-puak ni memang suka buat kerja sia-sia,

    ReplyDelete
  8. Puki babi punya tanvavi..
    Buang sj serban dikepala...baguih lagi hg jadi kpiaq daripada jadi orang islam..
    babi punya manusia
    keparat
    babi la kau
    ustaz puki mak kau
    harghhh...ptuihhhhh

    ReplyDelete
  9. presiden parti mana yg sensorang je kena tangkap masa Bersih 2.. n ahli parti mana yg paling ramai kena tangkap pastu mentekedarah jamuan yg disediakan..?. ketua parti mana yg tak pakai pun baju bersih.. pakai kot je.. pastu hilang ntah kemana? ketua parti yg cedera parah tu semua org tau..

    ReplyDelete
  10. bersih 3 menjelang, orang ramai dijemput menyertainya,tempat dan masa sedang dirundingkan,pehak polis menyediakan jamuan lebih lazat dari bersih 2,tak datang rugi makan percuma

    ReplyDelete
  11. polis jangan kasi makan lagi pd bersih 3,nanti puak-puak ni akan labelkan polis kasi makan rasuah

    ReplyDelete
  12. kutu bersih makan rasuah rupanya

    ReplyDelete
  13. Pakcu Rantau PanjangMarch 30, 2012 at 10:33 AM

    Pakcu cadang puak-puak bersih dijamu dengan gulai dan nasi kawah al-maklumlah bila bertepik bersorak tu....dahaga dan lapar..pilih mana-mana stadium pi jamu kat sana....baru puas hati..he.he..he

    ReplyDelete
  14. perut puak-puak bersih ni mau terimakah gulai dan nasi kawah,perut mereka pun tau memilih,

    ReplyDelete
  15. What the hell la...org melayu juga yg jadi kuli buat demo nie..tgk la..yg paling sentimental,paling berkobar2x,paling ganas,paling pandai berlakon & paling pukima...bangsa lain senyum2x menambah kekayaan & mengukuhkan kedudukan dorg kat malaysia...melayu ni mmg mudah cuai..dah kene tenyeh2x kat muka CUAI pun masi juga tak serik2x..buat jer la Bershit 3.0 tu...ikut jer ckp si keling ambiaga , mr.anugay & lim guan shit tu..1malaysia wooo nak menjahanamkan negara...elok la...kasi lg malaysia masuk berita kat europe ni sebab rusuhan demo2x 3.0 4.0 5.0...Saya bangga tgk negara sy di kaca tv negara asing nie di manipulasikan....BANGGA SANGAT!

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.