Sunday, March 18, 2012



“Perpaduan melalui Pakatan Rakyat telah membuka ruang bagi PAS menyampaikan kebaikan Islam kepada pemimpin dan ahli parti Pakatan Rakyat yang bukan Islam. Malah, Umno dilihat jelas mengkhianati perjuangan Islam apabila tidak berubah-ubah tindakan memfitnah PAS, misalnya menuduh PAS menjadi tunggangan DAP dan membuang matlamat negara Islam.”

 Atas sebab tersebut, Umno tidak layak menjadi rakan PAS dan jauh sama sekali untuk dijemput menjadi rakan dalam Pakatan Rakyat. - Nik Aziz

" BERSETUJU UNTUK TIDAK BERSETUJU"

Laaa..sejak bila pula UMNO mengkhianati perjuangan Islam..Nyanyuk ke apa orang tua ni..Bukan ke DAP yang tak setuju perjuangan PAS untuk menubuhkan negara Islam...jadi untuk menjaga hati DAP dalam pakatan haram..PAS sanggup menukar perjuangan mereka yang sejak dari dulu lagi iaitu untuk menubuhkan negara Islam kepada negara berkebajikan..UMNO tak pernah paksa pun PAS menukar hala tuju perjuangan mereka..

Tengok apa jadi dengan hukum hudud..."bersetuju untuk tidak bersetuju"..Kenapa PAS beriya-iya salahkan UMNO tolak hukum hudud...tapi bila DAP bersuara kata hukum hudud tiada dalam buku jingay..PAS diam dan akur kemahuan DAP...sehingga kini tidak ada lagi bunyi hukum hudud nak dilaksanakan...Bukan ke Nik Aziz pernah berkata pakatan haram telah membuka ruang bagi PAS menyampaikan kebaikan Islam kepada pemimpin dan ahli parti Pakatan Rakyat yang bukan Islam. Kenapa sehingga sekarang DAP masih anti dengan Islam??

Jom kita baca apa Zulkifli Nordin tulis mengenai PAS yang kononnya sebuah parti Islam...EP harap ada ahli PAS yang hebat tolong jawab persoalan ini...

Teman menerima satu pertanyaan yang kerap juge teman dengar dibangkitkan. Soalannya berbunyi "bolehkah kita memangkah atau mengundi untuk UMNO yang tidak menerima Islam? Mengapa kita tidak mengundi PAS yang mahukan Islam?".

Satu soalan yang mengandungi "self-contradiction", dan dibuat berdasarkan andaian dan persepsi semata-mata.

Untuk menjawab soalan diatas, teman kemukakan soalan-soalan berikut:

1. Islam kah parti yang redho kalimah ALLAH digunapakai oleh kristian dlm bentuk triniti?

2. Islam kah parti yang mengamalkan sumpah talaq tiga terhadap bini sendiri demi menjaga kerusi, jawatan dan kedudukan?

3. Islam kah parti yang dah buang perjuangan Negara Islam dengan alasan rupanya Negara Islam tiada dalam Al Quran?

4. Islam kah parti yang bersetuju tidak mahu menubuhkan Negara Islam dengan rakan sekutunya?

5. Islam kah parti yang bersetuju tidak menjadikan hudud dasar dalam pemerintahan bersama sekutunya?

6. Islam kah parti yang sanggup mati demi mempertahankan kafir harbi?

7. Islam kah parti yang menghalang perhimpunan bersama umat Islam?

8. Islam kah parti yang menghalalkan perhimpunan haram diketuai kafir harbi?

9. Islam kah parti yang memecat exco agamanya tanpa diberi peluang bela diri?

10. Islam kah parti yang memecat exco agamanya yang mahu mempertahankan aqidah umat Islam dan menjaga syariat?

11. Islam kah parti yang menyokong orang yang "menyokong sebarang usaha untuk menjaga keselamatan Israel"?

12. Islam kah parti yang mengangkat sebagai pemimpin penganut fahaman pluralisma yang menyamakan semua agama sama termasuk Islam, Hindu, Kristian, Budha, Sikh, Yahudi dan lain-lain?

13. Islam kah parti yang menjadikan manusia yang tersangat buruk akhlak dan perangainya sebagai calon Perdana Menteri?

14. Islam kah parti yang menjadilkan komunis saperti Mat Indera sebagai idola dan dinobatkan sebagai hero dan wira negara?

15. Islam kah parti yang mengutuk polis dan pasukan keselamatan termasuk anggota Balai Polis Bukit Kepong yang terkorban mempertahankan negara sebagai pengkhianat dan barua penjajah?

Dan banyak lagi kita boleh bariskan disini. Persoalan pokok ialah janganlah kita keliru diantara agama dengan parti, diantara aqidah dengan wadah. Kita kena tahu bezakan agama Islam dengan parti yang melabel diri sebagai Islam.

Adakah mike sanggup memangkah parti yang menegaskan "aku lebih sanggup tidor sebantal dengan Karpal Singh daripada berjemaah satu saf dengan Hasan Ali!!!"?

Ingatlah yop, Islam itu Aqidah, parti itu hanyalah wadah!

Kalau 15 perkara diatas dilakukan oleh mana-mana parti politik, kita bukan sahaja wajib menolaknya, malah ianya adalah satu jihad memerangi, menentang dan mencegah mereka! Wajib bagi kita TIDAK MEMANGKAH mereka dalam mana-mana pilihanraya termasuk PRU13!

Walaupun mereka melabel diri mereka Melayu atau Islam! Walaupun mereka berjubah berserban! Walaupun mereka menjanjikan kita syurga!

Persoalannya, adakah UMNO melakukan semua itu? Atau sebaliknya PAS yang sudah dikuasai para parasitus kalkatus yang rakus! Ketuk kepala tanyalah otak sendiri yop!

Adios amigos, grasias senor!

Wallahua'lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin

6 comments:

merbah desa segt said...

pasal pas diperkuda olih dap ada realitynya sebab poster poster yang tertampal dimerata tempat gambar pemimpin pas berkepit dengan pemimpin dap dan pkr dalam satu poster.dah tu pulak slogan macam macam kejap nak tubuh negara islam kejap negara kebajikan kejap perpaduan.yang mana satu yang betol tak tahu.

Anonymous said...

BN...UMNO... perjuangannya tidak pernah berubah sejak dahulu sehingga la...demi ABATA...( Agama Islam.Bangsa dan Tanah Air ).Kekuatan politik dan kuasa ialah unuk memertabatkan agama Islam dibumi Malaysia tercinta ini...

YB Raz said...

nik aziz ni syok sendiri

Anonymous said...

Perkataan olih orang yg terbelik olih aqal fikiran sendiri dalam menafsirkan amalan kebajikan yg dilakukan olih pehak lain yg tidak bersekutu dengannya.Justeru wahai kaum gunakan aqalbicara sendiri secara berhemah ketika berdepan dengan manusia tipikal ini.

abu idris said...


arrayah.info : Sambutlah Seruan Negara Islam Global (Khilafah Islamiyah) yang Semakin Dekat Untuk Ditegakkan


arrayah.info : Menolak Para Pemimpin Taghut, Kembali Kepada Khalifah Penegak Tauhid


arrayah.info : Surat Peringatan Rasulullah SAW buat Para Pemerintah yang Memiliki Kekuasaan

Anonymous said...

dulu aku orang PAS.sekarang aku keluar dan bebas sebab menjaga akidah islam aku daripada terpesong menjadi akidah kufur.sebabnya:-
1) fatwa ulama PAS mesti di pegang teguh. ini akidah la tu.olih itu PAS kata undi UMNO masuk neraka. ini akidah apa?.adik aku imam tapi dia UMNO .berdakwah tak henti-henti.tak mencarut, tak fitnah. tak kan jadi calun ahli neraka.2) undi PAS masuk syurga kata ulama PAS. tapi kalau klentong duit parti dan banyak maksiat takkan tak berdosa. ini bohong . ulama ini tipu ahli PAS.
demi Allah aku takut akidah aku rosak. kekal dalam neraka. aku bertaubat.lebih baik bebas dan undi party yang baik antara semua. otak ada bilih fikir sendiri. jangan jadi lembu kena cucuk hidung !!!!!

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.