HOT : MEMALUKAN...ANUWAR TEGUR KENYATAAN KETUA PENERANGAN PAS MACAM BUDAK SEKOLAH TADIKA...??


Inilah tahap paling tinggi pemikiran Ketua Penerangan PAS iaitu Tuan Ibrahim Tuan Man. Bukan menghina tetapi inilah kenyataannya...

Anda baca dulu kenyataan kurang cerdik pemimpin PAS itu :
Tindakan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menghantar surat kepada Perdana Menteri Israel adalah bukti pengiktirafan kerajaan BN terhadap negara rejim Yahudi itu, kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Jika tidak mengiktiraf kewujudan negara Israel, mengapa perlu menghantar surat rasmi kepada negara Yahudi tersebut?

“Tindakan Tun Dr Mahathir Mohamad menghantar surat kepada Perdana Menteri Israel merupakan satu pengiktirafan terhadap negara haram Yahudi tersebut,” katanya dalam satu kenyataan media.

Beliau mengulas tindakan kerajaan menyiarkan kepada umum tiga pucuk surat Dr Mahathir kepada tiga perdana menteri Israel. seterusnya
Adakah menghantar surat rasmi kepada kerajaan Isreal bermaksud mengiktiraf kewujudan negara Israel?

Kenyataan di atas merupakan salah satu kenyataan paling bodoh yang pernah keluar daripada mulut pemimpin tertinggi PAS! Bukan sahaja bodoh tetapi jelas menunjukkan kurang cerdiknya Ketua Penerangan PAS Pusat yang buta mata dan buta hati tidak mahu tahu kandungan surat rasmi yang sangat jelas menunjukkan ketegasan negara Malaysia mempertahankan hak dan kedaulatan negara Palestin.

Di dalam surat tersebut, Tun M mewakili seluruh rakyat Malaysia telah menasihatkan kepimpinan tertinggi Israel supaya tunduk kepada desakan antarabangsa dan yang penting sekali ialah berperikemanusiaan dan sebagainya.

Tindakan Tun Mahathir itu menulis kepada Perdana Menteri Israel merupakan satu tuntutan sebagai pemimpin Islam untuk menegur Israel dan mempertahankan saudara Islam di Palestin.

Tun Mahathir telah menjalankan amanah beliau untuk menegur Israel melalui surat-surat tersebut.

Maka, amat naif dan bertambah rendah nilai maruah seseorang pemimpin Islam seperti Tuan Ibrahim PAS untuk mempertikaikan niat kerajaan Malaysia menghantar surat tersebut. Tun Mahathir merupakan segelintir pemimpin Islam dunia yang sangat vokal dan tegas memperjuangkan kedaulatan negara Palestin.

Malah sumbangan besar tersebut turut diiktiraf oleh Allahyarham Yaseer Arafat yang juga dikenali sebagai 'The Father Of Palestine'.

Makanya, kepada Tuan Ibrahim Tuan Man, Ketua Penerangan PAS Pusat atau sesiapa sahaja yang mahu mempertikaikan sumbangan Tun Mahathir kepada Palestine, disarankan supaya cermin diri dulu dan kemudiannya cermin diri itu sekali lagi dan begitu seterusnya sebelum bercakap memperbodoh-bodohkan diri itu. 

Bukan apa takut topik ini jadi perbualan hangat di kedai kopi pasal kebodohan ketua penerangan PAS...buta je dapat dosa kering...
HOT : MEMALUKAN...ANUWAR TEGUR KENYATAAN KETUA PENERANGAN PAS MACAM BUDAK SEKOLAH TADIKA...?? HOT : MEMALUKAN...ANUWAR TEGUR KENYATAAN KETUA PENERANGAN PAS MACAM BUDAK SEKOLAH TADIKA...?? Reviewed by Empayar Pemuda on 10:14 PM Rating: 5

7 comments:

  1. susah sgt ke nak faham... bukan Tun hantar surat tu kat depa...
    3 PM israel tu yg hantar surat kat Tun mohon adakan kerjasama dagang dan diplomatik. 3 surat Tun yg media dedahkan itulah surat jawapan tun kepada mereka...
    Pas.. oh pas....

    ReplyDelete
  2. tuan berahim mmg bodoh pun..tak caya tanya lah orang2 jengka

    ReplyDelete
  3. PAS SUPPORTER Y U NO BRAIN ... ops hamPAS rupanya

    ReplyDelete
  4. Orang Jengka nak pangkah lagi brahim mangkok hayun ni ?

    ReplyDelete
  5. Nabi muhammad saw pun hantar surat melalui utusan kepada kerajaan rom. Takkan itu dipanggil mengiktiraf....Nak membangkang tu biarlah cerdik sikit. Makin miong orang2 pas ni.

    ReplyDelete
  6. Sepatutnya beliau maki hamun Si DSAI tu yang terang2 menyokong Israel. Tak reti baca ke pemimpin2 PAS ni. Bengap betul lah.

    ReplyDelete
  7. Cakap Tengku Adnan tu memang betul,hanya orang jahil percaya cakap orang jahil..
    Ibrahim Man ku sangka kau ulama ulung,rupa2nya kau pencacai & syaitan bisu..

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.