Monday, March 5, 2012

Menarik juga cerita yang dikeluarkan oleh MyMassa..bukan lagi panas atau hot tapi tunggu masa nak terbakar je...hahahaha..tercari-cari juga EP siapakah pemimpin PAS yang MyMassa maksudkan...Kalau ikut persepsi..sekali lagi EP ulang..kalau ikut PERSEPSI..puak-puak PAS ni mana tinggal solat...sempurna 5 waktu...berkopiah dan berbaju ala ustaz pada setiap masa (kecuali Nizar)...bercakap pun bab-bab agama saja...sheikh, ana dan unta..

PAS cuba mengambarkan pada rakyat..bila sebut je PAS..orang akan fikir ajaran Islam, hukum Allah, Al-Quran...kira semualah yang berkaitan dengan Islam..baik-baik belaka.kiranya bila kita tentang PAS, Nik Aziz atau mana-mana pemimpin PAS yang lain kiranya kita menentang Islam bagi orang Islam laaa tapi jika Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, Karpal Singh dan puak-puak DAP yang lain tentang PAS tak pa..sebabnya mereka bukan Islam dan tak reti pasal Islam...

Rakyat harus sedar PAS hanyalah sebuah parti politik dan pemimpinnya tak lari daripada melakukan kesilapan..mereka juga manusia seperti kita..bukannya nabi atau malaikat.Jangan disebabkan mereka berpakaian ala-ala Islam, bercakap tentang agama, kita mudah percaya dan terpengaruh dengan mereka kononnya takut dikatakan menentang Islam..Harus di ingat politik itu bukannya agama..

Jom kita teka siapakah pemimpin PAS yang dimaksudkan oleh MyMassa...

 
Dalam perjalanan yang meletihkan, kami(bukan mymassa tau, hehe) berjalan-jalan melihat pemandangan kawasan di situ. Kami bertiga sangat senang hati, semuanya disponsor dari tiket kapal terbang, hotel, makan-minum, transport dll. Hari itu hari Jumaat, tidak lama lagi Solat Jumaat yang diwajibkan ke atas para lelaki Islam, teringat khutbah yang sering diucapkan, tinggalkanlah jual beli dan segala urusan dunia.
"Bos, mari kita Solat Jumaat, dah sampai waktu ne".
" Tak apalah, kita musafir je, hang ne apalah tak reti ker".
" Bos, masjid tu depan jer".
" Tak apa kita musafir aje".
Aku pening kepala, begini rupanya wajah Islam sebenar dia ne. Ingat aku dia ne pakai kopiah, cakap pasal Islam memanjang, eh solat pun boleh main-main, depan masjid pun tak nak pergi. Kata dalam hati ku.
" Li, jom pi kelab dangdut".
" Jumaat ne bos"
' Alah rileks la Li, kita kat luar negara ne, sapa tak tau".
Mata bosnya berkilau-kilau di depan kelab itu, badannya yang gempal terangkat-angkat, kadang-kadang perutnya bergoyang-goyang mengikut irama dangdut, timbalan bosnya yang ku sangka alim ulama itu pun masuk juga. Hatiku mula bertanda soal?
" Bapak mau minum apa si"
"Apa-apa ajer".
lagu dan lampu bersimpang siur. Dut dut dut, dang ding dut, mata cahaya bosnya semakin bersinar-sinar. Wajah Tok Guru dah hilang diingatan...dut dut dut dang ding dut. Bos yang satu lagi tu aiik ikot jugak. Habislah...
Ish apa-apa ajer. Biar betol bos-bos berdua ne...
(hehe bersambung...)

19 comments:

Anonymous said...

hei bodoh hentikan la fitnah bangang punya blogger

Anonymous said...

marah nampak bro...

Anonymous said...

hei anon 1.02, sabar yek...fitnah ke bkn fitnah kite pon x pasti...tgk ajer la...siape fitnah dia yg tanggung dosa!

Anonymous said...

Kehkehkeh. Terkekek kekek aku baca. Sekadar berhibur. Salam

Anonymous said...

waduh waduh siap selak skirt, mau apa lagi dong

Anonymous said...

TERBAIK...

Anonymous said...

Anon 1:02 gelii tuu...!

Hahahahaa...

Anonymous said...

waduh waduh..susah mai teka pak.siapa pemimpin PAS it ye? Nizar ke??

Anonymous said...

Baru2 ni kariah kami halau ustaz lebih kurang macam Badrulamin (orang Pas) ceramah di masjid campur aduk politik, sebar fitnah. Kariah naik angin cabar ustaz tu, dia kata kalau tak mahu dengar awak keluar lah, Kariah itu jawab ustaz biadap patut yg keluar sebab saya kariah di sini, ustaz orang luar. Dengan penuh malu ustaz tu angkat kaki.....baik punya.

Anonymous said...

kalau dapat tau sapa confirm lagi banyak undi akan hilang...

kah kah kah...

pejuang hamas...

Anonymous said...

mner sambungan nyer .nk bace

Anonymous said...

Biasa le kan depa alim ulamak..tak setanding dengan kita..depa tu yang jadi ulamak setan haha

Anonymous said...

Sapa lagi Pemimpin PAS yg selalu keluar Negara tajaan DAP.. Cer teka2..

A.B.A.I ~ Asal Bukan Anwar Ibrahim

zoRRo...

Anonymous said...

A.B.N.R : ASALKAN BUKAN NAJIB RAZAK
A.B.R.M : ASALKAN BUKAN ROSMAH MATADUITAN
A.B.U : ASALKAN BUKAN UMNO
A.B.L : ASALKAN BUKAN LEMBU
......kikikikiki !

Anonymous said...

bila kena isu-isu PAS/PKR/DAP dibongkar maka akan keluar ayat:-
i.jangan fitnah dosa lebih besar dari membunuh atau main puki.
ii. ada bukti ke main puki? ada saksi ke? paling best rakaman video tak diterima.
iii. konsprasi UMNO,
KAMI RAKYAT MALAYSIA PADA MASA INI TELAH SEDAR DAN FAHAM AKAN KERAJAAN PIMPINAN BN(UMNO,MIC,MCA) ADALAH AMAT AMAT LEBIH BAGUS

Anonymous said...

Laa..skrip drama lah pulak...korang ingat benda ni tak terjadi ke? selagi namanya manusia yang beriman pasti banyak godaan ..alah orang biasa pun gitu pi tanya budak budak driver VIP & VVIP 90% boss depa cam tu..kalau malas nak tanya ..soal aje driver driver ketua ketua jabatan..sama je ceritanye..no issue lah fitnah ke tidak tu lain cerita...yang terasa sangat tu kenapa..

Anonymous said...

MAT SABU APA? TAK FITNAH YA, AGAK-AGAK AJA...KALAU BETUL PUN,OK LAH TU.

TAKKAN MAT SENTUL KUT...HEHEHE

Anonymous said...

Aku sedang bayangkan muka Mat Sabu...hehehe kahkahkah..Mah...bau burit Mah masih lekat kat muka abang.

Timbalan Presiden Parti Islam tuu.Kalau Pegawai Tentera punya statement,Timbalan Presiden Parti Islam also.

anak gerakan said...

Ya Allah,Kau tunjukkanlah kebenaran.Kami kami anak-anak gerakan Pas menjalankan AMANAH YANG KAU PIKULKAN ATAS BAHU.POLITIK ADALAH SALAH SATU AMANAH YANG AKAN DIPERSOALKAN.Sesungguhnya Kau Maha kuasa lagi Maha Adil.Maha melihat Lagi Maha Mendengar.Kami serahkan padaMu Ya Allah apa yang selayaknya..Ameen Yaa Rabbal Aa'lamin.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.