Friday, March 9, 2012

Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr Badrulamin Bahron mendakwa insiden beliau ditangkap khalwat dengan seorang wanita bersuami pada Sabtu lalu merupakan perangkap terancang yang didalangi Umno. Malah menurut beliau, suami wanita berkenaan yang dikenali sebagai Faizal turut terlibat dalam usaha menganiaya dan menghancurkan karier politiknya.

"Faizal yang merupakan suami kepada wanita berkenaan dipercayai terlibat dalam rancangan untuk memerangkap saya.

"Malah saya diberitahu oleh bapa wanita itu bahawa seorang pemimpin Umno menghubungi dia bagi mendapatkan nombor telefon bimbit Faizal. Jadi saya percaya semua ini ada pertalian dan hubung kait bagi memerangkap saya," katanya kepada mStar.

Pada Ahad Badrulamin tampil menafikan bahawa beliau ditangkap khalwat bersama seorang wanita berstatus isteri orang oleh Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) pada awal pagi Sabtu di sebuah hotel di Balok..

Malah Badrulamin mendakwa kejadian berkenaan merupakan tindakan terancang pihak tertentu untuk memerangkap dan mengaibkan beliau.

Dalam pada itu ditanya kemungkinan peragkap yang dimaksudnya itu didalangi oleh ahli PKR dan penyokong pembangkang sendiri, Badrulamin menolak perkara berkenaan.

"Saya tak fikir rakan-rakan saya terlibat. Saya yakin dalam perjuangan kami bersama, mereka tidak akan khinati saya," katanya.

Sumber: UTARANEWS
**Sudah-sudah la ustaz oii..lebih baik ustaz ikut je nasihat rakan-rakan ustaz supaya tutup mulut sehingga kes selesai di siasat..lagi banyak ustaz bercakap..la terserlah kebodohan ustaz...

Kadang-kadang EP agak pelik dengan pemimpin pakatan haram..bila kantoi je melakukan sesuatu perkara (pekara yang tak elok je la..kalau pekara elok, tak pula sebut nama UMNO)..balik-balik UMNO juga dipersalahkan..
Memandangkan ustaz kan mempunyai hubungan "rapat" dengan wanita tersebut, (maksud rapat : sanggup pandu kereta sejauh lebih kurang 150km tengah pagi buta)..Apa kata ustaz tanya je siapa pemimpin UMNO yang tanya no telefon suami wanita tersebut dan dedahkan namanya kepada umum..

Pelik..dengan satu panggilan telefon saja yang kononnya dari pemimpin UMNO, ustaz sudah boleh membuat kesimpulan bahawa ini semua konspirasi UMNO..Ustaz dah telefon ke pemimpin UMNO yang dikatakan menelefon suami wanita itu dan tanya kenapa dia menelefonnya..Jika tidak itu dah kira fitnah ustaz..tuduhan tanpa bukti.. Belajar je ilmu agama tinggi-tinggi tapi bodohnya juga bertingkat-tingkat..



12 comments:

Anonymous said...

Itu bukan pertama kali. Pempuan ni selalu cerita dgn kwn2 di tempat kerja setiap kali lps bertemu dgn ostat pembohong ni..mereka semua dh meluat..cuma pagi tu tidak bernsib baik..kena cekup

Anonymous said...

Ni ustat kaki temberang,kalau orang soleh takkan masih nak menghampiri maksiat....

zahari1950 said...

Ok lah. Kita terima dulu teorinya yang dia di perangkap oleh UMNO.

Justifikasinya memanglah ada kerana Badrol Amin musuh politik UMNO.

Tetapi dakwaannya menampakkan kebodohannya. Tidak sesuai dengan gelaran doktornya. Dan juga title ustaznya.

Apakah dia tidak mengambil segala langkah berjaga-jaga bagi mengelakkan masuk perangkap UMNO?.

Yang lebih teruknya mengapa dia menghubungi atau rela di hubungi oleh isteri orang jam 2 pagi?. Dan bersetuju pula berjumpa di hotel. Khalwat dan tak khalwat itu soal lain, iaitu soal pembuktian. Tetapi kelalaiannya menunjukkan kebodohannya.

Dari awal lagi dia sepatutnya sedar dan tahu akan bencana akan menimpanya jika berhubungan dengan isteri orang tanpa restu suami. Jika perempuan itu benar-benar terhimpit atau bermasaalah, mengapa tidak bawa sahaja ke balai polis atau menghubungi pihak berwajib yang lain terlebih dahulu.

Balai polis di buka 24 sehari dan 365/366 hari setahun. Polis ada anggota bersenjata terlatih untuk menjaga keselamatan dan sebagainya pada setiap masa termasuk jam 2 pagi.

Dalam situasi pada masa insiden berlaku, nasib baik pihak suaminya tidak membawa parang atau senjata bahaya atau hilang pertimbangan. Jika tidak mungkin nyawanya turut terancam.

Saya amat bersetuju dengan komen moderator bahawa Badrol Amin patut diam sahaja dan tunggu siasatan pihak berkuasa. Lagi banyak dia bercakap lagi banyak kebodohannya terserlah. Lagipun cakap-cakap diluar mahkamah atau siasatan tidak akan membantu membela dirinya dari segi undang-undang.

Lagi banyak cakap lagi nampak bodoh.

Anonymous said...

terlalu banyak cakap sampai lupa apa yg telah dicakapkan;

Anonymous said...

oran.banyak.bercakap.banyak.dosa.oran,banyak.dosa.dalam.nerakala.duduknya.Tu.bukan.aku.kata.

Anonymous said...

Ini ostad temberang , esok kalau bini / janda dia mengandung pon dia kata oghang UMNO yang tibai. Agak agak nya kalau dia dah ta boleh mengucap [ na~auzubillah himinzalik ] dia kata oghang UMNO yang punya angkara. GENTLEMEN lah sikit bro , tunujukkan kamu ada teloq

Anonymous said...

Penyokong PKR pAs masih berkata...ini semua fitnah Ostat di aniaya...mereka tutup mata tinge dan hati

Anonymous said...

bodoh jugak puak-puak PR ni. kalau jadi apa-apa kata perangkap UMNO. makna kata bodoh la pasai mudah perangkap

Anonymous said...

Nanti bila berjumpa ALLAH SWT diPADANG MAHSYAR semasa dihisab, bukti u jangan lupa bawak sekali ye USTAZ.

Anonymous said...

geli aku nengokkan muka setat klentong ni...

yem
subang

Anonymous said...

...sedap dia dapat...lendir palit kat orang....

Anonymous said...

Bila dihisab Dosa dan Pahala dipadang Mahsyar,jangan pulak kelu lidah untuk berkata dengan ALLAH "INI PERANGKAP UMNO"mudahan-mudahan alasan Ustaz diterima.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.