UPDATE : INI PENJELASAN USTAZ KESAYANGAN ANWAR MENGENAI KES KHALWAT...

 25 Februari 2012.

Penjelasan Tuduhan Berniat Jahat Terhadap Dr Badrulamin Baharon.

Saya menafikan dengan sekeras-kerasnya dakwaan media bahawa saya ditangkap khalwat oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) di Kuantan.

Saya ke Kuantan untuk menghadiri Temurapat Pemimpin Parti Keadilan Rakyat pada 24 Februari sehingga 26 Februari 2012. Saya mengambil peranan aktif di dalam Temurapat ini.

Pada petang 24 Februari 2012, wanita tersebut telah menghubungi saya dengan nada cemas dan menyatakan hasrat beliau untuk melarikan diri daripada rumah kerana bimbangkan keselamatan diri beliau. Saya dengan tegas menasihatkan beliau untuk tidak berbuat demikian. Walau bagaimanapun pada jam 2.00 pagi 25 Februari 2012, beliau telah menghubungi saya memaklumkan bahawa beliau sudah tiba di lokasi Temurapat Pemimpin Keadilan.

Saya telah mengenali pasangan suami isteri ini sejak lebih setahun lalu semasa wanita itu bersama keluarganya mengikuti rombongan umrah saya. Pasangan suami isteri ini sering berhubung dengan saya bagi mendapatkan nasihat mengenai masalah keluarga yang mereka hadapi termasuk kes keganasan rumah tangga. Di dalam usaha membantu pasangan ini, saya dan isteri pernah menziarahi keluarga ini di Rompin.

Di atas rasa tanggungjawab melihat wanita tersebut bersama anaknya di awal pagi, saya membantu beliau mendapatkan bilik penginapan. Pada jam 2.30 pagi suami wanita tersebut bersama lebih kurang 20 orang yang tidak dikenali menyerbu dan menyerang saya. Suami wanita tersebut kemudiannya telah membawa isteri dan anaknya pergi secara paksa.

Lelaki-lelaki bersikap ala samseng ini berhenti memukul saya apabila pihak keselamatan tiba dan menghalang mereka. Namun mereka masih tidak membenarkan saya keluar dari bilik. Hanya setelah 20 minit dikurung oleh samseng tersebut, pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tiba dan menahan saya yang berseorangan di dalam bilik.

Kenyataan Timbalan Pengarah JAIP bahawa saya ditahan oleh pegawai JAIP ketika berkhalwat adalah tidak benar sama sekali. Saya beranggapan bahawa kejadian ini merupakan satu tindakan terancang untuk memerangkap dan mengaibkan saya. Saya hanya dipanggil untuk membantu siasatan JAIP pada 27 Februari 2012. Saya akan hadir bersama peguam untuk memberi kerjasama penuh kepada siasatan ini.

Dengan penjelasan ini, saya berharap semua pihak menghentikan tohmahan dan fitnah terhadap saya. Saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang membuat tuduhan dan fitnah terhadap saya.

Dr. Badrulamin Bahron
 **macam-macam alasan..Kalau betul la seperti yang dikatakan oleh Badrul Amin..Di atas rasa tanggungjawab melihat wanita tersebut bersama anaknya di awal pagi, saya membantu beliau mendapatkan bilik penginapan. Kenapa Badrul Amim perlu berada didalam bilik tersebut?? Bukankan perbuatan itu boleh mendatangkan fitnah??
Kalau nak bincang pun..tak boleh ke tunggu esok pagi..atau berjumpa di lobby hotel atau di mana-mana tempat terbuka..sedangkan berdua-duaan dengan isteri orang di tempat terbuka pun boleh mendatangkan fitnah...inikan pula di dalam bilik yang tertutup...fikir-fikirkan lah..
 
UPDATE : INI PENJELASAN USTAZ KESAYANGAN ANWAR MENGENAI KES KHALWAT... UPDATE : INI PENJELASAN USTAZ KESAYANGAN ANWAR MENGENAI KES KHALWAT... Reviewed by Empayar Pemuda on 7:50 AM Rating: 5

18 comments:

  1. USTAZ NAK KELENTONG....

    ReplyDelete
  2. Memang pun kau ustat Ahmadiah Qadiani wahai badrol anak Amin. Bukan orang tawau tidak tau bapak kau dulu sebar ajar an Qadiani sesat. Sekarang Mahu me menipu tidak khalwat. Napsumu memang napsu serakah. Mahu saman, hehehehe kayalah kau lepas ni. Boleh balk indon kampung halaman bapak kau. Satu lagi, mana Ada pencuri Mahu mengaku mencuri. Belajar Dari imam mahdi palsu ciptaan mu ka?

    ReplyDelete
  3. ahahahhahahahahahah...pkr bodoh..mmg memalukan...pemimpin pkr bangap...anak buah pun ikut bangap...

    ReplyDelete
  4. Kata dah dibawa pergi secara paksa.... Dia dok sorang2 kat dlm bilik... Mcm mna leh kna charge khalwat? Nak spin pun check dlu stmt yg nak dibuat.... Ni stmt makan diri.....hahaha....

    ReplyDelete
  5. bodo...punye ostat...alasan yg xlogik langsung...kuikuikui..

    ReplyDelete
  6. KENAPE PAKAI TUALA SAJA.... MUDAH NAK LONDEH.. HAHA

    ReplyDelete
  7. Kenapa tak bawak bini sekali utk menelakkan fitnah??

    Senang ke nak tempah bilik sbb ada perhimpunan hijau...tentu bilik penuh kecuali dah ditempah awal dan telah dirancang..

    Tolong check tengok bilik tu ditempah bila...

    ReplyDelete
  8. atas rasa tanggungjawab kepala hotak lu la bad rule!!! kalau ye pun nk dptkan bilik utk pompuan tu, tak payah la masuk bilik sekali. ko ingat kitorang bodoh percaya bahawa pompuan tu tak tau kt mana katil, kt mana bilik air, sampai ko nk explain semua. dah kantoi tu kantoi jugak la. tu la, mulut tu jaga sikit. Allah bayar cash atas tingkah laku anda bad rule!!!!

    ReplyDelete
  9. Perkataan "TEMURAPAT" tu yg membuat cerita alasannya menjadi lebih sensasi.

    BERTEMURAPAT tu bermaksud "bertemu dan kemudian duduk rapat2" ke apa?

    Apa2 pun diri tu dipanggil ostat, dah tak dapat membezakan hukum ke?

    ReplyDelete
  10. Alasan standard.Konsipirasi Umno.Umno lagi kena.Woow hussin
    lempoyang!mereka sedap sedap menutuh orang lain dipersalahkan.
    Apa bau burit mah melekat dihidung lagi tak?

    ReplyDelete
  11. Ya Allah....tunjukkanlah azabmu

    ReplyDelete
  12. hebat kali pukulan ustat ni sampai pompuan tu lari dari laki dan cari al ustat ni. kalau betul lah yang di kata... papun kita tunggu statement dari Jabatan Agama lah. Tak payah kita keruhkan keadaann

    ex anak muridmu

    ReplyDelete
  13. Apa susah2,CCTV kan ada hehehe

    ReplyDelete
  14. Mulut yang busuk datang dari hati yang busuk dan perangai yang busuk. Betul tak Ostad?

    ReplyDelete
  15. biarlah luncai terjun dengan labu-labunya....

    ReplyDelete
  16. hahahahaha..eh..ustaz ni nak bagi nasihat pasal keganasan rumah tangga?.. masalah rumah tangga orang?.. dalam bilik hotel... tuihh... kalau dah bertuala tu apa cer der?

    ReplyDelete
  17. hahahahaha..eh..ustaz ni nak bagi nasihat pasal keganasan rumah tangga?.. masalah rumah tangga orang?.. dalam bilik hotel... tuihh... kalau dah bertuala tu apa cer der? dah la masalah rumah tangga dia lagi - kes pukul bini... bini buat report.. ala ustaz... nak tambah satu rembat bini orang ke?... hahahahahah...

    ReplyDelete
  18. MELAYU slalu tertipu:
    a) berkopiah di label ustaz tapi sbnarnya x lebih dari burung pipit
    b) berjanggut dilabel alim ulamak tapi sbnarnya x lebih dari kambing
    c) berimej islamik tapi sbnarnya "al-jubburi"

    Lain kali klau nak cari org yg boleh dijadikan panduan kejalan Allah carilah org YG DPT MENTAFSIR ISI AL-QURAN DLM PERSPEKTIF LUAS; BUKAN ORG YG CUMA PANDAI MENYANYI LAGU2 SYURGA SBB ORG MCM NI X BERGUNA LANGSUNG KPD ISLAM APA LAGI KPD BUKAN ISLAM.

    Contoh tipikal dan lokal utk org berciri diatas (yg skarang nie tgh HOT: mat-sabun+badrulamin; nik aziz; anwar the al-jubburi.
    Individu2 diatas x layak jadi pemimpin kpd ummah islam yg berdaya-saing tinggi sbb dorang cuma "musang berbulu ayam" yg sesat lagi menyesatkan! Sapa yg untung n sapa yg akan jadi abu bila PAS+PKR menag?

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.