Friday, February 3, 2012

Mewah juga ye pemimpin-pemimpin PAS ni..BMW 5 series sebiji, Camry sebiji..tu belum lagi istihar barang barang yang terbakar dalam rumah..macam tu la rakyat dok kena tipu dengan pemimpin PAS..kutip derma sana sini..duit tah ke mana..kononnya untuk perjuangan..nasib baik SPRM tak  boleh masuk siasat..sebab duit derma tu tiada resit...

EP agak pelik bila Mazlan Aliman kata ini perbuatan khianat..Dia ada kat situ ke masa kejadian dan dia ke yang jumpa botol minyak tanah tu.. Pihak polis atau Bomba belum lagi beri laporan..dia dah memandai kata perbuatan khianat..Bagi EP tuduhan membunuh yang dibuat oleh Mazlan Aliman merupak satu tuduhan yang agak berat..Jangan jangan dia yang plan semua ni kot...saja nak cari publisiti dan simpati..manalah kita tahu??


Sebuah kereta mewah milik Timbalan Pesuruhjaya PAS Johor Dzulkefly Ahmad hangus terbakar dalam satu kejadian yang dipercayai perbuatan khianat di rumah miliknya di Taman Universiti, Gelang Patah, Johor, awal pagi tadi.
 
Kejadian yang berlaku kira-kira pukul 3.40 pagi tadi turut mengakibatkan bahagian bawah rumah Dzulkefly terbakar.

Memetik Harakahdaily, Dzulkefly berkata ketika kejadian berlaku beliau dan enam anggota keluarganya sedang tidur di tingkat atas.

“Ketika itu kami semua sedang tidur. Tiba-tiba terdengar satu letupan kuat. Saya kejut isteri dan saya lihat enjin kereta BMW terbakar dan ada api di tingkat bawah rumah.

“Tidak lama kemudian satu lagi letupan kuat berlaku. Kami kejut semua anggota keluarga dan buat keputusan untuk keluar ke pintu belakang dan terus menghubungi pihak bomba,” katanya.
Menurutnya, pihak bomba yang tiba kira-kira beberapa minit kemudian berjaya memadamkan api daripada terus marak.

Ekoran kebakaran itu kereta BMW miliknya itu hangus manakala bahagian ruang tamu tingkat bawah juga turut terbakar.

“BMW keseluruhannya hangus, sebuah lagi kereta Camry yang diletak disebelahnya, separuh terbakar tapi saya rasa masih boleh dibaiki.

“Bagaimanapun saya bersyukur sebab tiada kemalangan jiwa berlaku,” katanya sambil memaklumkan telah membuat laporan polis.

Sementara itu, Ahli Jawatankuasa PAS pusat Mazlan Aliman dalam respon segera kepada The Malaysian Insider berkata beliau tidak menolak kemungkinan kejadian itu adalah cubaan membunuh.

“Kereta dalam garaj dipercayai disimbah minyak meletup. Api marak ke ruang tamu.

“Beliau dan ahli keluarga sempat keluar ikut pintu belakang. Botol minyak tanah lima liter ditemui,” katanya.

6 comments:

Anonymous said...

Ya..sy percaya setiap kata2 anda...dan sy akan tolong sebarkan...tapi kalau ape yg tuan katakan adalah fitnah dan tidak betul,kita jumpe dan selesai dimakamah akhirat nanti...mane boleh dosa sorg2 kan..haha...

Anonymous said...

finding seterusnya dari mazlan ialah " ni mesti UMNO punyer kejer ni...LOL!!

Anonymous said...

ni mesti UMNO punyer kejer ni.... betoi tu...

Bukti?? Tarak..... tapi kene percaya sebab sumber dari parti syurga N.Ajis...

ah-lipas said...

Kata org2 PAS miskin..org miskin bole pakai kete BMW 5series ngan Camry ke?..PAS..PAS..panas kot? pasal tu terbakar..panasss...panassss!!!

Anonymous said...

DUIT X BERKAT PAAA...

Anonymous said...

Dia pun nak rasa nikmat juga..melaram.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.