Friday, February 24, 2012


Ketua Menteri, Lim Guan Eng tidak layak untuk mengakui kejayaan negeri ini mencapai pelaburan tertinggi dalam sektor pembuatan pada tahun lalu disebabkan pentadbiran pembangkang.

Ini kerana kejayaan tersebut sebenarnya mampu dicapai hasil usaha keras kerajaan Barisan Nasional (BN) terdahulu yang berjaya meyakinkan pelabur.

Pengerusi Biro Ekonomi Pemuda UMNO negeri, Aziaan Ariffin berkata, kerajaan BN telah menyediakan pelbagai kemudahan asas untuk menarik minat pelabur ke Pulau Pinang.

Antaranya, jelas beliau, lapangan terbang, pelabuhan, zon perdagangan bebas, jambatan dan rangkaian lebuh raya yang baik.

“Dia (Guan Eng) tidak sepatutnya sombong. Kejayaan Pulau Pinang hari ini bukan 100 peratus usaha dia.

“Kerajaan DAP Pulau Pinang pun tidak buat penambahbaikan, tidak mengubah dasar tapi hanya meneruskan polisi serta usaha BN dulu,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Guan Eng dalam ucapan sempena majlis makan malam anjuran DAP di Petaling Jaya semalam mendakwa kejayaan Pulau Pinang dan Selangor sebagai destinasi pelaburan sektor pembuatan terunggul pada tahun lalu membuktikan pembangkang mampu mentadbir dengan bersih dan cekap. 

Pulau Pinang mencatat jumlah pelaburan sebanyak RM9.1 bilion manakala Selangor RM8.7 bilion. 

Aziaan memberitahu, segala kemudahan yang disediakan oleh kerajaan BN sebenarnya untuk semua rakyat di negeri ini tanpa mengira fahaman politik.

“Kalau nak tunggu dia (Guan Eng) buat, berpuluh tahun lagi pun belum tentu siap,” ujarnya.

**Kulit komunis celaka ni serupa kulit ba*i...teballl...mana reti malu..jadi tak hairanlah kenapa setiap kejayaan yang dicapai oleh Negeri Pulau Pinang dia claim semuanya berpunca dari kecekapannya tanpa bantuan orang lain...itu belum lagi kira kecekapannya mengadaikan tanah rakyat Pulau Pinang yang bernilai berbillion ringgit untuk kekayaan dirinya dan juga parti politiknya...

1 comments:

Anonymous said...

Aku ada dengar sedutan debat LGE dan CSL. 'Pas tak bunuh orang'. LIM GUAN ENG bercakap soal Soi Lek kata kenapa DAP sangup menjadikan PAS sebagai rakan. MCA masih dok ingat pesan tok nenek dia dari MCA dan UMNO bahawa PAS akan potong 'anu' dan tangan dan paksa Cina masuk Islam, mcm kepercayaan anak2 UMNO kini yg sering d bisikkan oleh bapak2 UMNO dari kecik. Hakikatnya bila DAP dah dapat maklumat secara langsung dari PAS dan akrab, maka baru tahu selama ini, cerita seram dan hantu tu yg diperturunkan selama ini ada muslihat, sedangkan hakikatnya xdak apa2. Yg melatah dan bertempik tak tentu pasal, rupa2nya bukanlah dari PAS, walaupun ada kalangan yg bertempik dan bersilat tu tak tahu ke punca, tp dah diajar begitu dari kecik, nak control pun x boleh dah. so jadilah anak2 muda mengamok bila org lain nak masuk kg brcerita benar sbb yg benar baginya ialah cerita 'seram' bapaknya shj yg betul.

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.