HOT : KHALID PASBERG SALAHKAN PEKERJA KFC KERANA PENGURUSAN YANG LEMAH?



Saksi insiden pergaduhan di KFC i-City Shah Alam yang memuat naik video di laman web Youtube hari ini menegaskan tidak berlaku sebarang isu perkauman behubung perkara itu, dan pergaduhan tersebut berlaku hanya disebabkan perasaan tidak puas hati kerana KFC itu kehabisan ayam goreng.

Saksi berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Jes 6366 berkata dia yang sedang beratur tidak mendengar sebarang perkataan berunsur perkauman dilemparkan sebaliknya mangsa, Danny Ng menggunakan suara yang agak tinggi terhadap pekerja KFC berkenaan untuk mengadukan perkara itu kepada pengurusan KFC.

"Tidak ada perkataan yang berunsur perkauman disebut dalam pergaduhan itu, tapi Danny menggunakan suara yang agak kuat dan mungkin itu yang menimbulkan provokasi dan menbuatkan pekerja KFC itu marah. Menurutnya, isteri Danny telah membawa Danny keluar daripada KFC, dan disebabkan perasaan tidak puas hati, Danny masuk semula ke dalam KFC dan menuntut permohonan maaf daripada pekerja terbabit yang menjadi punca pertengkaran itu bertukar menjadi pergaduhan.

"Pada masa itu ada sekitar 40 pelanggan sedang menunggu untuk membeli ayam goreng, tapi KFC sudah kehabisan ayam sedangkan jam baru menunjukkan 9.30 malam. "Pelanggan itu merungut disebabkan kehabisan ayam goreng, dan ada suara-suara tidak elok daripada dapur.

Tiba-tiba pekerja KFC itu keluar dari dapur dan membawa sebatang besi," katanya menceritakan situasi sebenar semasa insiden pergaduhan tersebut berlaku. "Bagaimanapun, pengurus KFC berkenaan tidak mengambil sebarang tindakan, sebaliknya hanya duduk di dapur," kata Jess di Pejabat DAP di sini.

Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad yang hadir ketika sidang media itu meminta orang ramai agar tidak menjadikan isu berkenaan sebagai isu perkauman. "Ini hanyalah pertelingkahan berkenaan ayam goreng. Saya minta masyarakat di luar sana tidak menjadikan ianya sebagai isu perkauman," katanya menegaskan insiden itu berlaku disebabkan kelemahan pengurusan KFC yang tidak cekap.

Menurut Timbalan Pesuruhjaya PAS itu, pengurusan KFC seharusnya mengawal keadaan dan pengurus seharusnya sudah maklum keadaan yang berlaku. Namun begitu, beliau turut menegaskan tiada alasan untuk pekerja KFC itu bertindak ganas, namun beliau tidak menolak mungkin disebabkan faktor keadaan menjadikan pekerja itu berang dan bertindak di luar jangkaan.

"Pekerja harus bersifat rasional, jangan gunakan kekerasan, begitu juga dengan pelanggan, cuba elakkan daripada menggunakan bahasa kasar yang boleh menimbulkan provokasi," tambahnya.

Sementara itu, Ahli Parlimen Segambut Lim Lip Eng berkata pihaknya akan cuba memujuk Danny untuk berdamai dengan pekerja KFC tersebut sekiranya pekerja itu bersedia untuk bersemuka. Malah, menurutnya lagi, pihak polis juga akan membuat kawad cam hari ini bagi mengenal pasti pekerja yang terlibat menumbuk mangsa dalam insiden tersebut.

"KFC juga telah bersetuju untuk berjumpa mangsa pada minggu depan di Ibu Pejabat KFC dan DAP akan menghantar wakil peguam bersama-sama Danny.”
HOT : KHALID PASBERG SALAHKAN PEKERJA KFC KERANA PENGURUSAN YANG LEMAH? HOT : KHALID PASBERG SALAHKAN PEKERJA KFC KERANA PENGURUSAN YANG LEMAH? Reviewed by Empayar Pemuda on 2:46 PM Rating: 5

16 comments:

  1. sorang jer ker saksi? si JES tu sapa? berapa banyak DAPig bayar dia?...mana 40 orang lagi pelanggan dalam restoran tu? ader ker dengar si rasis barua Dapig tu kata Cibai melayu?...kalau ikut si mangkuk hayun khalid samad gila kuasa tu memang selamanya melayu yang salah cina bangsat dapig tu betul!!!

    ReplyDelete
  2. si celaka babi DAPig dah nampak najis didepan adakah dia nak biarkan isu ni?... mana boleh! kalau dah jenis pemakan najis babi...selamanya akan tetap jadi pemakan najis babi!!!..isunya bukan sahaja duit!! yang dibangkitkan oleh BABI2 HARAM JADAH TU!,, tapi lebih kepada isu RASIS yang merupakan saraf nadi dan jantung DAPig babi tu. ini kerana pekerja KFC adalah majoriti melayu..dan kedua.. syarikat KFC diMalaysia adalah hak milik Bumiputera di mana majoriti sahamnya pemilik bumiputera dan KFC pula syarikat yang paling menguntungkan sejak dulu.. tu yang menjadi nanah kepada si JAHANAM RASIS DApig tu!!! oleh itu Si BABI2 RASIS DAPIg tu mulalah mengacau KFC jika ada peluang!!!.. tambah sekarang bila peningkatan sokongan Bumiputera terhadap keluaran barangan Bumiputera dan kedai 1Malaysia...

    ReplyDelete
  3. ha3 bese la yg ade pangkat & duit blh la menang kt court

    ReplyDelete
  4. dia ahli parlimen bukan ketua suku kaum. sbg ahli parlimen, dia tidak boleh memihak kpd satu pihak. dia kena adil. tp ini tidak. kerana sifat rasis yg cukup tebal dlm DAP, maka parti DAP kesayangan pas itu cuma membela sebelah pihak yg berbangsa cina. siap sediakn peguam lagi....RASIS!

    ReplyDelete
  5. si khalid ni tak sepatutnya menuding jari kesalahan keatas pekerja dan pengurusan hanya dgn mendgr konon dari sorg saksi?betul ke jess tu saksi?..dptkan dlu beberapa org saksi dan dgr dlu penjelasan dari pihak pekeja tuh plak.bru lah bleh wt andaian.,apanya punya bahlol si khalid bongong!!! Ini tahap mentaliti pemimpin pas!! Dimana letaknya keadilan kalau hanya mendgr dari sebelah pihak saja .? Bodoh punya khalid,sah pas hanya tukang angkat najis dap!! Tidak berahi langsung angkat muka didepan dap,

    ReplyDelete
  6. si khalid samad mangkuk hayun,
    si khalid samad dungu,
    si khalid samad bingai,
    si khalid samad penjilat DAPig tegar,
    si khalid samad tak tau bangsa APA?..,
    si khalid samad duduk kawasan melayu,minta undi melayu, orang PAS, tapi sokong DAPig Rasis Cina, sokong Paria!!
    si khalid samad memang TOLOL,
    si khalid samad ingat Dapig babi mau hidup semati dengan dia??
    si khalid samad jahanamkan bangsa sendiri!

    ReplyDelete
  7. khalid gereja ni memang sial la kau masuk lah sama sikafir laknat ke neraka pada dia semua salah orang melayu demi nak menjaga hati sikafir ko memang sial lah khalid gereja

    ReplyDelete
  8. seTan Kha Lik....aiyoo manyak busuk hati punya olang.

    ReplyDelete
  9. orang Melayu dan semua orang Islam di kawasan Khalid bertanding masa PRU13 nanti, jgn undi Khalid!
    Kalau tak, korang samalah tolol pengkhianat Melayu dan Islam macam dia!

    ReplyDelete
  10. khalid gereja
    celaka kamu!
    aku orang sek7 shah alam
    haram aku undi kamu
    akan aku ceraikan bini aku kalau dia undi kamu
    akan aku halau anak2 aku kalau mereka undi kamu
    jangan harap dapat undi orang islam/melayu lagi
    bangsat pumya khalid

    ReplyDelete
  11. Kempen ramai2 jangan undi khalid samad!!!

    ReplyDelete
  12. Sepatutnya CCTV tu tak boleh digunakan sebagai bukti & saksi kejadian.... Betul tak? Bukan aku yang cakap tapi Pork Nik yg cakap gitu.....

    ReplyDelete
  13. orang melayu kena pijak pun x pe asal pas dan pkr melayu dapat kerusi mp dan adun

    ReplyDelete
  14. LEPAS NIE BUKAK 1 lagi k.f.c (KHALID FRIED CHICKEN)tgk pengurusan mcmna plak!

    ReplyDelete
  15. http://www.youtube.com/watch?v=B9b_k7LkCEA version full penindasan kepada/terhadap mangsa.. ini pasti dap akan buat pless kofelens..

    ReplyDelete
  16. Sy cadangkan kfc tutup ja cawangan icty tu, bukannye rugi pun. Boleh buke byk tempat lagi. X perlu sokong tempat cina tu.

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.