Tuesday, February 14, 2012



Kehadiran Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak pada sambutan Hari Thaipusam di Batu Caves masih terus dipolitikkan oleh ulamak-ulamak ektremis dari PAS walaupun ianya hampir seminggu. PAS terus mencari publisiti murahan dengan mempertikaikan tindakan DS Najib menghadiri majlis sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves pada 7 Februari lalu dengan lengkap berpakaian Kurta berwarna kuning muda sambil ditemani isterinya DS Rosmah Mansor.

Persoalan yang timbul :
Adakah benar DS Najib masuk ke kuil?

Ini adalah gambar dimana YAB Perdana Menteri berada semasa memberi ucapan beliau(diperolehi dari sumber).






Bagi menjawab soalan ini,untuk mendapat kepastian dan demi kebenaran penulis berkunjung ke Batu Caves semalam. Sempat penulis mengambil beberapa gambar. Dimana ianya terletak? Penulis sempat mengambil gambar menggunakan mode 'panorama' yg jelas menunjukkan jarak dari kuil.


Gambar dibawa pula dari perkarangan kuil yang paling dekat.


Salahkah berada di perkarangan kuil?Beliau berada di  ' Exhibition Hall ' sahaja..tak masuk kuil pun..itu pun nak bising?

Habis tu Adun PAS yang masuk DALAM  kuil ,PAS tak bising pun?

Ini gambar YB Dr. Haji Abdul Rani bin Osman adalah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor bagi DUN N42 Meru, Selangor dan Pesuruhjaya PAS Selangor berada di dalam kuil..

Berada 100meter jauh dari kuil ,SALAH..tapi berada didalam kuil ,TAK APA? PAS memang BODOH! Seterusnya...

5 comments:

Anonymous said...

Alo sedara. Bukan PAS je. Aku sokong UMNO pun berstuju dgn teguran Mufti Perak. Bukan soal jarak. Tapi masa orang dok sibuk meriahkan kuil, yg DS Najib pegi tu buat apa? Palanieval anak ikan Samy sibuk sangat ke? Atau tak blh harap? Agaknya Samy Velu yg jemput. Dia dah tak laku, dia guna DS Najib.

PAS tu mmg dh tk blh nak kato gapo doh. Smuo pakat halal belako kalu set2 dio.

Raja Manusia said...

Zaman teknologi sekarang ni, buat video conference je senang. Letak je kain layar putih cam kedai mamak tayang bola tu, buat video conf ke atau pun dvd ke najib berucap awal. Tayang kat situ besar2. Fitnah tak sampai, Hukum ALLAH pun tak dilanggar, tu yang paling penting. Semoga Najib diberi pembantu yang bijaksana dalam urusan majmuk macam ni.

Anonymous said...

Bukan masalah masuk x masuk kuil tp masalah menghadiri perayaan thaipusam tu, umat Islam hukumnya haram bg meraikan perayaan agama lain. Kalau nak bertoleransi pun jgn smp jd "tololransi." Sepatutnya DSN mewakilkan org lain yg "sewaktu dengannya" bg menghadiri majlis tersebut.

Anonymous said...

Fatwa ulamak2 PAS sekarang ni dah tak boleh diambil kira. Ulamak2 PAS ramai dah murtad termasuk Nik Aziz..dan dah ramai penyokong2 nya pun turut jatuh murtad dalam byk isu2 sebelum ini pun..selagi mereka tidak bertaubat dan kembali ke dalam jemaah Islamiah (bukan jemaah PAS) selagi itulah mereka terus sesat dan terlaknat

Anonymous said...

Ulamak2 PAS sebenarnya jauh lebih teruk dari ini. Nik Aziz sendiri menyamakan berhala dikuil sebagai Allah! Bukankah ini jatuh kafir namanya? malah ADUN PAS sendiri pernah bertindak lebih jauh dari ini masuk ke gerai babi dan bersalam dengan penjual babi. Sebenarnya hukum hakam agama dipersendakan oleh ulamak2 dalam PAS jauh lebih teruk dari orang2 yg jahil...oleh itu, tak usahlah nak memfitnah PM..buang lah perasaan cemburu atas kejayaannya mendapat sokongan rakyat jelata..itu semua bukankah takdir Allah?

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.