HOT : CINA DAP KURANG AJAR BALING..BALING KERUSI SEMASA PERGADUHAN??


EP agak pelik kenapa wartawan akhbar cina yang kononnya didakwa dipukul boleh menjadi benteng kepada Lim Guan Eng..Adakah mereka ini datang ke Padang kota untuk membuat liputan atau menyertai perhimpunan haram tersebut dan menjaga keselamatan Guan Eng...

Semasa pergaduhan berlaku EP tak nampak pun wartawan yang kononnya dipukul sehingga cedera itu memengang buku atau kamera...siap pakai baju hijau lagi..Jadi tak perlulah kecoh-kecoh kata wartawan kena pukul..sebabnya wartawan tersebut tak bertugas pun...

Wartawan akhbar harian Cina, Kwong Wah Jit Poh - Adam Chew, 29 - yang dibelasah semasa membuat liputan Himpunan Hijau 2.0 di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade, Pulau Pinang, semalam, terpaksa memerlukan lapan jahitan akibat kecederaan di tangannya itu.

Seorang lagi petugas Kwong Wah - Lee Hong Chun, 25, pula dilaporkan dipukul dengan topi keledar semasa bertugas. Beliau hanya mengalami kecederaan kecil dengan kesan lebam di  kepalanya.

Chew (kanan), bagaimanapun, terpaksa mendapatkan rawatan perubatan di wad kecemasan Hospital Pulau Pinang pada kira-kira jam 8 malam selepas perhimpunan yang diadakan di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade itu disuraikan oleh pihak polis selepas diganggu oleh kira-kira 50 orang, termasuk pemimpin tempatan dari Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA.
 
Cuba tengok video dibawah..minit 1:31..kurang ajar tak cina ni...duduk di belakang kemudiannya baling kerusi ke arah budak melayu.. Inilah budaya kurang ajar yang diajar oleh Lim Guan Eng kepada cina-cina DAP di Pulau Pinang..

HOT : CINA DAP KURANG AJAR BALING..BALING KERUSI SEMASA PERGADUHAN?? HOT : CINA DAP KURANG AJAR BALING..BALING KERUSI SEMASA PERGADUHAN?? Reviewed by Empayar Pemuda on 8:38 AM Rating: 5

15 comments:

  1. Bodoh, orang dok berhimpun kerana mendesak membantah projek Lynas...tetapi si puak pencachai Umngok No Otak ni dok menyibuk wat huru hara tunjuk samseng depalah sangat. Kalau bertindak pada bende yang betul nak gak wa sokong, tapi dari dulu, kini dan selama-lamanya tetap bangang. Bawak bendera UMNGOK keris telanjang lagi...

    ReplyDelete
  2. Mmg SAH la Guan Eng ni RACIST..!!!!! MELAYU tak RETI2 lg ke..?

    ReplyDelete
  3. betul jugak kata salah seorang abang dalam video tadi. duit RM500 ambik. pastu kutuk kerajaan. dasar manusia tak tau malu. hipokrit.

    guan eng mana bleh jawab camtu.. dia ketua menteri. dia wakil kepada rakyat tak kiralah rakyat tu umno ke pas ke pkr ke. otak ada ka?


    @nonymousreformteam mangkuk tingkat.. apa sumbangan ko kat negara ni. dah baca abis ke fakta pasal lynas?

    nak membantah pun biarlah pada tempat yang betul. jangan diperbodohkan oleh orang lain. kalau hampa hebat sangat daripada saintis pasal pa dok kat ceruk. buktikanlah dengan kajian saintifik hampa. pastu baru bukak mulut. takde akai ka?

    budaya macam ni nak terapkan dalam rakyat malaysia. saja nak tunjuk negeri ni huru hara. nanti bila pelancong takut nak mai penang baru padan muka hang guan eng.. budus

    ReplyDelete
  4. biasa la tu
    cina bagan
    nak kata aper
    tunggu masa melayu bangun jer
    TUNGGUUUU...............

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. hg la bodoh! situ sudut pidato. tiap2 hari ahad ngo, umno, dap, pkr, pas berhimpun, lancau guan eng la mai himpun lynas.. tak tau jgn ckp la banggang

    ReplyDelete
  7. BOIKOT PENANG ROAD..BOIKOT PENANG ROAD....SAY NO SHOPPING AT PENANG ! LETS BOYCOTT PENANG.

    ReplyDelete
  8. Kalu Dapig bagus kenapa semakin hari orang melayu kaya rayap di Peneng?Sokong lagi Khalipah Komunis.Setakat jadi Barua tidur atas jalan baik tau usah.

    ReplyDelete
  9. Projek ternak babi.... depa kata...! mana ada bahaya. Tapi bina projek berteknologi lynas... depa kata bahaya, depa takut pasai apa?.

    Mungkinkah puak2 ni.... dah diberi kepahaman secara mendalam betapa lebih bahayanya lagi sisa buangan lynas dari senjata nuclear oleh sahabat2 depa kat luak. Paling ditakuti oleh sahabat2 depa kat luak tu.... mereka lebih takut kita lempaq balik sisa2 tu kat depa.

    ReplyDelete
  10. Ano 9:34am
    Sampai mampus pun ko akan kekal jadi hamba UMNGOK. Sebab apa aku cakap camtu? Sebab duit yang memang sepatutnya hak korg, ko kata kerajaan bagi? Kerajaan berkhidmat untuk rakyat, bukan sebaliknya. Kalau sebaliknya, kerajaan yang pilih rakyat, bukan rakyat pilih kerajaan. Bila sekarang rakyat dah mula sedar kepentingan dan hak masing2, ko pulak nak bising2. Apa ko ader kongsi aper2 ke ngan Be End dan UNGOK tu? (Aku nak tengok gak, ada tak puak2 UMNGOK yang bising bila aku kutuk diorg ni?)

    ReplyDelete
  11. Anony 4:50 pm

    Bebal, benak, bodoh tak boleh diajar, cerdik tak boleh diikut..kerajaan tu siapa...mentekedarah hasil pimpinan BN/UMNO jadi taik bukan jadi darah daging..bodoh macam lembu..sengal...

    ReplyDelete
  12. perhimpunan berbayar beb, takat 1 jam rm20 bole lar,orang bodo pun bole ikut, cuba tanya bebudak angkat sepanduk tuuuu, aper tu nadir bumi, jadual bekala kimia dia org tau x, klo x tau x payah laaa nak becerita. linas pon x tau, aku tanya bebudak yg angkat sepanduk, 1 haram pon x tau

    ReplyDelete
  13. melayu yg sokong guan eng memang bodo profesor yg sokong PAS sendiri cakap LYNAS selamat....cer cari kenyataan tu kalau tak percaya...bodo betoi puak yg sokong guan eng.

    ReplyDelete
  14. yg baju ijau tu org LGE cuma takut org kena kan dia tu pakat suruh orang ujau cover dia konon mcm vartawan la...haha cino -cino kau memamg busuk

    ReplyDelete
  15. semua sohai cakap sini.... hahaha

    ReplyDelete

Popular

Powered by Blogger.