Wednesday, February 15, 2012


Wanita ini yang dikenali sebagai Tengku Sophia telah membuatkan seluruh umat Islam terutamanya di Indonesia dan juga Malaysia marah dengan kenyataan yang dikeluarkan melalui Twitter. Tengku Sophia dikatakan telah menghina azan dan nabi dan Malaysia..Apa sebenarnya masalah budak perempuan ni..?? Tak puas hati dengan Islam sedangkan dia sendiri beragama Islam. Mungkin kurang didikan agama..atau dia ikut cara Anwar..semua agama sama..sama level..tu yang boleh kutuk tu...

Alasan yang diberikan oleh Tengku Sophia setelah perkara ini kecoh..akaunnya dihack..sejauh mana kebenarannya EP tak pasti..



45 comments:

Anonymous said...

Ini bukan budak ni ler... cara dia cakap macam Indon, dan mungkin bukan Melayu Malaysia. Orang Malaysia tak cakap cam tu kat negara sendiri... ni mesti mat atau minah indon ni... dan bukan orang Islam... dengki le tu, Malaysia maju.. tak de Malaysia, indon indon celaka tak makan tau! babi lu!

Tunggulah, diri kau akan jadi bahan bakar neraka jahim...

Anonymous said...

Aku pun tak yakin budak perempuan ni boleh berbahasa cam tu...tang kutuk Allah tu....
aku macam tak caya je..kesian budak ni, tentu ada mamat yg dah frust tak dapat nak tackle dia...kemudian dihack akaun dia.

Anonymous said...

Betul ini bahasa Indon dan cuba cuba utk di Malaysiakan.

Orang Malaysia tak pakai perkataan 'Mending'. Apa tu?

Dibanguni?

Bisa?

Yuk?

Issue Malaysia negara sial. Memang orang Indon tulis Malaysial. Lagi pencuri sebab kita kononnya curi budaya dia.

Berat di katakan di hack oleh Indonesial

Anonymous said...

Bahasa yang digunakan ialah bahasa indonesia..

Mending = Dekat kepada maksud 'Kalau' tapi

Dibanguni = dibangunkan / terbangun'

Bisa = Boleh

Yuk = Mari / jom

Terima kasih..

Anonymous said...

saya juga percaya budak tu adalah indon,,,dan kita sedia maklum indon ramai yh bencikan malaysia yg mereka anggap malaysia ini mencuri dari mkn pakaian hinggalah budaya,,,,di indon sendiri ada yg tubuhkan kelab anti malaysia,,,begitu lah bencinya indon kepada malaysia,,,

kalau itu lah gambarnya,,memang jelas wajah keindonannya,,,
tengku sofiah semada lelaki atau ppuan adalah indon dan beragama kristian,,,,,,ini mengamatan saya,,,,

Anonymous said...

tak payah panjang2kan cerita. perempuan ni rakyat Indon, walau dimana pun dia menetap. Persamaannya satu species dgn Anwar, itu saja.

Kg Oren said...

A

Anonymous said...

Perempuan macam nih bogelkan dia di tengah tengah orang dan letakan kerengga di seluruh badan nya.

Anonymous said...

Both Indonesia Malaysian Govt patut kena soal siasat kest ini...kalau di Arab Saudi dah lama kena pancung.

Anonymous said...

hurm.. indon.. memang perangai camtu.. biase ler tu.. sebab tu indon tu dari dulu macam tu je rupenyer.. biadap dah memang menjadi darah daging mereka, dasar gasar.. puii!! emang loe cewek apa-an ya? bahasa kaya gini, ibumu gak perna ngajarin loe adab ya?

Anonymous said...

Kesian minah ni.....memang org indon yg buat...dengki dgn Malaysia........

Anonymous said...

cun jugak ni..kalau dpt gangbang ni besttt..

Anonymous said...

rasanya memang dia ni bukan orang malaysia.anak gadis melayu Malaysia tak akan berkata demikian mereka masih ada pegangan agama.

Anonymous said...

mmg sah ni adalah pompuan indon. x sdr diri. rasa2nya mmg pmpuan ni nak tackle jejaka2 handsome kat malaysia ni dgn niat x bgus and nak buat jdi penaja utk dia trus hidup tpi mgkin bila pacar2 dia dh tau yg dia ni pisau cukur...hhmmmm apa lagi..mmg arg blah lahhhhh...so dai mrhlah sbb tu lah dia hina islam and hina malaysia. ntah2 pmpuan ni minah indon dri pontianak kot. klu xda malaysia,ramai org indon yg mati kebulur x mkn...skrg rmi org indon yg hidup mewah bila mkn hasil dari malaysia tau. emang dasar nggak tau diri..brengsek lu cewek sialan...rsa2nya pmpuan ni mmg bkn islam klu islam mana mgkin dia mghina islam dan mghina nabi,mghina ALLAH azawajalla & mghina malaysia.wlpun rmai org melayu malaysia yg samseng mrempit tpi bab agama mrka x prnh sentuh & x prnh mghina mcm AMOI INDON ni...sama2lah kita sluruh umat muslimin berdoa kpd ALLAH yg maha esa mdh2an pmpuan ni akam mdpt balasan yg setimpal atas dosa yg tlh dia lakukan....

Anonymous said...

gaya bahasa mmg confirm org indon..kalo budak ni org malaysia x lama nyawanya..

Anonymous said...

Kesian minah Indon nie,sesat sesesat benar sudah dia, memang dia tak sedar dimana dia berpijak sekarang. Lantang mengutuk agama sendiri atau memang dia bukan beragama islam, atas nama saja yang digunapakai

Anonymous said...

Antar gi Arab Saudi!!!

Anonymous said...

hanya AllAH je yang tau...kesian awek cun ni klu betul dia x buat...

Anonymous said...

muka pun muka awek indon

Anonymous said...

indon nie biasalaaaaaa mengalahkan kapier pasai tu negara depa asik kena malapetaka jer ... time tu tau pulak cari Malaysia mintak bantuan .... dasar goblok indon kat Malaysia ada sorang pemimpin siap denagn anak beranak sekali suka sangat pi indon burukkan negara sendiri ...

Anonymous said...

cun kebender tak cun muka macam jantan ...

Anonymous said...

Tengu gaya bahasa..ini orang indon ..sanggup hina Nabi SAW dan agama itu bukan Islam..tak ada adab..ini tanda-tanda bakal kena bala..

Anonymous said...

Aku berharap dia sedar n bertaubat...walaupon ati aku sakit baca tp aku rsa minah ni naif ttg Islam, ttg Nabi, ttg ukhuwah Islam. Aku doakn Allah bukakn hati dia utk kenal lbh jauh ttg Islam. Ya Allah, Kau hapuskn hijab agar dia dpt kebenaran n beri la dia hidayah agar dia menjadi wanita Islam yg baik...

metaLIQUE said...

EPIC fail.....

Anonymous said...

haha minah indon ni x sedar kot yang negara dia slalu kene malapetaka sbb banyak maksiat..taubat la anda sebelum kene laknat... mak bapak die x bg didikan agama ni..sbb 2 jadi mcm ni..kesiaaannn

Anonymous said...

Kalau betol pun dia yang buat semua ni...minta Allah turunkan bala' yang berat kepada nya secepat mungkin. Kalau bukan dia, kepada sesiapa yg menyamar akn dia..turunkan bala yg amat pedih kepada orang tsb.

Anonymous said...

Biarkanlah pompuan sundal anak haram ni nak kutuk Allah ke, Nabi ke, bukannya beri bekas pun. Tunggulah azab allah ke atasnya, baru nak taubat agaknya.Biarkan pompuan gila, murtad and sewel ni nak luahkan perangai buruk, keji macam babi bodoh yg tak tau bersyukur dgn nikmat Allah. Semoga allah bukakan pintu taubat kpdnya.

Assassin Cyber said...

Sah orang indon. Buat tak tahu je dgn org mcm nie. Org mcm nie berlambak di indon. Dia nie cuma nak raih popularity, nak cepat top & dikenali ramai. Entah2 gambar profile dia nie pun gambar orang lain.

Anonymous said...

baso menate babiiiiiii

Darius said...

nie lagi sorang manusia yg x sedar diri,kau ingat kau dapat keh melawan kekuasaan allah s.w.t ? klu kau lahir di zaman nabi musa a.s? maibi kau lah yg akn ditelan dgn laut yg terbelah bila seorang manusia mampu membelah laut dgn tongkat jer,itu s'mua ada lah izin allah,dan kau jgk t;lah menghina tuhan semesta alam . aku berdoa kepada allah s.w.t jgn lah di tarik nyawa kau sebelum kau terima azab yg cukup hebat,sesudah itu baru lah kau mngenali siapa itu tuhan & para2 pengikut nya,kau juga ada lah ahli2 pengikut dajjal ? tunggu saja azab yg mendatangi diri kau tengku sophia bahlol !!

Darius said...

nie lagi sorang manusia yg x sedar diri,kau ingat kau dapat keh melawan kekuasaan allah s.w.t ? klu kau lahir di zaman nabi musa a.s? maibi kau lah yg akn ditelan dgn laut yg terbelah bila seorang manusia mampu membelah laut dgn tongkat jer,itu s'mua ada lah izin allah,dan kau jgk t;lah menghina tuhan semesta alam . aku berdoa kepada allah s.w.t jgn lah di tarik nyawa kau sebelum kau terima azab yg cukup hebat,sesudah itu baru lah kau mngenali siapa itu tuhan & para2 pengikut nya,kau juga ada lah ahli2 pengikut dajjal ? tunggu saja azab yg mendatangi diri kau tengku sophia bahlol !!

Darius said...

nie lagi sorang manusia yg x sedar diri,kau ingat kau dapat keh melawan kekuasaan allah s.w.t ? klu kau lahir di zaman nabi musa a.s? maibi kau lah yg akn ditelan dgn laut yg terbelah bila seorang manusia mampu membelah laut dgn tongkat jer,itu s'mua ada lah izin allah,dan kau jgk t;lah menghina tuhan semesta alam . aku berdoa kepada allah s.w.t jgn lah di tarik nyawa kau sebelum kau terima azab yg cukup hebat,sesudah itu baru lah kau mngenali siapa itu tuhan & para2 pengikut nya,kau juga ada lah ahli2 pengikut dajjal ? tunggu saja azab yg mendatangi diri kau tengku sophia bahlol !!

awie90 said...

Scammer! nie mat indon pukimak.Tengok gamba pon da laen macam.Xde nye warga malaysia yg mentaliti maju nie nak cakap melampaw2 camtuh..Celaka.

Anonymous said...

tapi nak pancung budak ni? lah kejam ni...kenapa kejam sangat? Allah Maha Kuasa...siapa maki pun Allah Maha kuasa...kenapa kita orang Islam nak pancung orang?.....tak patut dan jahat!

Iqa Zulaika said...

teruk punya manusia..

Aina Nadzirah said...

aku harap die akan mendapat balasan yang setmpal dekat akhirat nanti! geram gak aku!! hine negara ngan agama aku nehh!!

Anonymous said...

sy harap pihak terbabit ambil berat atas kes ni la.. samada dia ni bersalah atau x..

Anonymous said...

Dia ni dah kapir laknatullah....dapat dekat aku tutuh depan belakang atas bawah....mcm anuar brahim

Anonymous said...

kalau aku dapat cedok pantat gadis ni..aku buat lubang dia besar2..biak 6 kali ganda saiz anu kuda pun dapat masuk...

Anonymous said...

ape la , indonesia time susah pun , Malaysia sanggup tolong . bila dah senang , kau nak maki-2 negara aku pulak ? ni kalau dapat jumpa bidak ni , mahu kena pukul ramai-2 ni .

Anonymous said...

DAPAT KAT AKU....HABIS AKU KERJAKAN DARI ATAS SAMPAI KEBAWAH....DARI DEPAN SAMPAI BELAKANG...BUAT KENDURI

Anonymous said...

Klau suda hina malaysia,mana ada cun lagi

Muhammad Rifqi said...

saya rasa bhasa Indo gak ada
Puki , sial , macam , lachaw maaf sepertinya ini orang luar negara indonesia yang melaga lagakan orang indonesia

remy kimy said...

inilah yg dkatakan fitnah dajjal diakhir zaman. astaghfirullahalazim. bila smpai satu zman dmana tiada lg org2 yg berilmu tntang islam hndak mnyampaikn hal agama inilah yg akn terjadi. surah alqiamah ad mnyatakn tntang hari kiamat dan tnda2nya. inilah tndanya ya allah berilah hidayah dan kkuatan atas smua hambamu. seandainya hambamu terlalu hina. kita smua malu bila dihadapkn dpadang mahsyar nti. igt wahai mukmin skalian. bertaubatlah slagi ad pluang ntuk bernafas. jgn nti esok bila matahari terbit dseblah barat maka tertutuplah smua pintu pengampunan ntuk manusia... igtlah kita manusia dciptakan sbaik2 makhluk krana mmpunyai akal dan fkiran. jgn jtuhkn agama sndri krana tmpt yg dalam di dlam neraka adlah tmpt bg org2 yg munafik malaikat zabaniah mnanti kehadiran mreka2 yg munafik... wallahualam..

Muji Anto said...

http://gambarawekmelayu.com/

Post a Comment

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.